13 van de 14
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 Volgende > 
   
Laivert
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 16 november 2013 11:11 AM
  [ # 181 ]

In Delfzijl zit ook een goed revisie bedrijf.
Als je de motor helemaal laat reviseren heb je natuurlijk een nul motor die dan heeeeeeeeeel lang mee gaat. Wink

Groetjes Harry

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 november 2013 11:20 AM
  [ # 182 ]

Das natuurlijk wel het mooiste,alles op nul.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 16 november 2013 01:32 PM
  [ # 183 ]

@dumnoz: delftechniek bedoel je? Heb ik ook goede ervaring mee.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 23 juni 2015 01:21 PM
  [ # 184 ]

Ik had in het begin van dit draadje al voorspeld dat er soms wat tijd zou kunnen zitten tussen updates in dit draadje en dat bleek profetisch: mijn laatste eigen bijdrage dateert van november 2013 red face

In de periode van eind 2013 tot aan vorige week heeft Laivert stof lopen verzamelen: de vriend die mij helpt met de restauratie is tot twee keer toe vader geworden, dat schijnt teleurstellend veel tijd te kosten. Niet de productie ervan of de aflevering, maar het dagelijkse onderhoud van die kinderen vreet aan de vrije uurtjes die hij eigenlijk veel beter aan de restauratie van mijn CX zou kunnen besteden…

Maar nu is er hoop aan de horizon voor Laivert, een kennis die zowel kan lassen als auto’s kan restaureren is (na vele jaren in dienst bij anderen) zijn eigen autobedrijf begonnen en Laivert wordt zijn eerste grote project. Op het spuiten na gaat hij - samen met ons - de totale restauratie doen.

De eerste stap is het afbouwen (is dat het tegenovergestelde van opbouwen? Ik bedoel dus gecontroleerd slopen…) van zowel Laivert als van Lowie, de donor van motor en andere delen. In de afgelopen week hebben we Lowie al naar zijn garage gebracht, de motor goed en blijvend aan het lopen gebracht, de motor en zoveel mogelijk bruikbare onderdelen verwijderd, en het karkas afgevoerd. De komende weken zullen worden besteed aan het demonteren van Laivert zodat de garagist aan de slag kan met het laswerk aan chassis en koets. Het ziet er niet heel vreselijk uit, de deuren zijn heel ver heen maar daar hebben we al roestvrije alternatieven voor, er zitten lelijke plekken aan dorpels en in het rechter achterscherm, en er is ook daarnaast nog genoeg werk om hem een flink aantal uurtjes van de straat te houden. Maar de geluiden van de experts maken me optimistisch, we gaan ervoor!

Tegelijkertijd wordt de motor van Laivert verwijderd, hoewel we in principe het blok uit Lowie gaan gebruiken wil de garagist toch ook eerst nog onderzoek doen om te kijken of het blok van Laivert echt niet gereviseerd kan worden. We zullen realistisch moeten zijn en de kostenplaatjes moeten vergelijken maar als het originele blok van Laivert nog te redden valt dan is dat natuurlijk wel nog weer mooier.

Ik blijf jullie op de hoogte houden, hier zijn nog wat fotootjes van de afgelopen week:

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 23 juni 2015 01:24 PM
  [ # 185 ]

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 23 juni 2015 02:17 PM
  [ # 186 ]
jmmj schreef:

Niet de productie ervan of de aflevering, maar het dagelijkse onderhoud van die kinderen vreet aan de vrije uurtjes die hij eigenlijk veel beter aan de restauratie van mijn CX zou kunnen besteden…


Laughing

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 juni 2015 07:50 PM
  [ # 187 ]
jmmj schreef:

De eerste stap is het afbouwen (is dat het tegenovergestelde van opbouwen? Ik bedoel dus gecontroleerd slopen…)

Zoek je het woord demonteren? Wink

Leuk dat je weer verder gaat! Hopelijk is de originele motor nog te reden, als het mijn project zou zijn zou ik daar ook de voorkeur aan geven Smile

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 24 juni 2015 11:56 AM
  [ # 188 ]

DEMONTEREN!!! Dank je wel Arjan halelujah

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 juni 2015 12:14 PM
  [ # 189 ]

Haha Laughing
Sommige dingen zijn gewoon zo simpel dat je er overheen kijkt Wink

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7315
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 29 juli 2018 11:52 AM
  [ # 190 ]

Is dit wat ik denk dat het is…...

https://www.cxmdunord.nl/laivert/

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 29 juli 2018 05:54 PM
  [ # 191 ]

Klopt helemaal, dat is haar! Laivert is niet de snelste maar haar voortgang verloopt gestaag. We hebben wat planningstechnische en logistieke tegenslagen gehad (nieuwe banen, nieuwe zonen, een lasser die het project uiteindelijk toch niet aan bleek te durven) waardoor de oorspronkelijke planning lang niet gehaald is: het plan om in maart 2017 met Laivert op huwelijksreis te gaan hebben we niet kunnen uitvoeren. De huwelijksreis wel overigens Smile maar zonder CX. Maar inmiddels is het belangrijkste laswerk gedaan (ongeveer 20 lasdagen gehad, dit najaar denken we haar naar de spuiter te kunnen brengen) en hebben we het chassis+motor van een donor geprepareerd. We maken nu niet de fout om alsnog een datum te noemen dat ze weer zal zweven, maar ze ZAL weer zweven!

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 01 augustus 2018 07:57 PM
  [ # 192 ]

Top!!

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6491
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 15 augustus 2018 03:29 PM
  [ # 193 ]

Mooi Jaco! Volhouden.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 29 september 2019 01:02 PM
  [ # 194 ]

Sorry Forummers, ik heb jullie verwaarloosd! Soms eens een stukkie geplaatst in het clubblad van de CX Club, soms wat vrienden ge-appt met foto’s, maar dit draadje heeft lang roerloos gehangen. Terwijl er veel Laivert nieuws is: ze heeft een nieuw chassis en een nieuwe motor, ze rijdt en ze heeft een nieuwe laklaag! De komende maanden gaan we ons onledig houden met het opbouwen - deuren en glas moeten er in, chroomwerk moet worden gepolijst en geplaatst, interieur moet worden gereinigd en geplaatst, motor draait al wel maar moet nog grondig nagekeken worden…nog steeds een flinke lijst maar met de nieuwe laklaag (WOW !!!) is er weer een nieuwe motivatie ontstaan om energie te steken in de laatste loodjes!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 september 2019 04:50 PM
  [ # 195 ]

Echt een mooi moment zo! Ziet er goed uit Cool
Dat opbouwen is naar mijn idee echt een leuke klus, dat moet goed komen.

Ik schat zo in dat zo even achter het stuur een heel goed gevoel gaf Wink

Profiel  
 
 
13 van de 14
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook