Gaat tegenwoordig gweldig gas! En ach, een andere auto met gas is ook een risico…
Ik heb zelf erg veel ervaring met Prins VSI. In 2 auto’s totaal 350.000 km mee gereden en werkelijk nooit een probleem! Die hebben momenteel ook een leuke actie: 500 euro korting…
Is ook bij diverse inbouwers in Nederland geldig!
Ik heb destijds voor Prins gekozen omdat de gasboer daar net even betere ervaringen mee had en omdat bij Vialle de pomp nogal eens kapot wil gaan, wat een dure reparatie is. Bij Prins zit de pomp niet in de tank..
Klopt.
Nadeel van Vialle kan de pomp zijn: Ik heb over ruim 220.000 km nu twee keer de pomp moeten vervangen (waarbij de eerste keer redelijk vlot na aanschaf van de auto was).
Er zijn echter kleine bedrijfjes die dat vrij simpel doen door gewoon je tank uit te wisselen met een tank met gereviseerde pomp.
Verder is mijn ervaring dat de injectoren van de vialle ook geen 300.000 km meegaan wat je op een inlaatspruitstukvervanging kan komen te staan.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bart1989 schreef:Ik heb een offerte opgevraagd.
Voel toch een beetje raar om met een auto waar 162000 opstaat van 2001 nog een hoop geld in te investeren…
Ik heb juist een auto gekocht zonder gas om er gas in te zetten. Had 2 ton gelopen en toen gas er in. Dan heb je geen ouwe gasmeuk maar nieuw met garantie. Gewoon doen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
EW schreef:Klopt.
Nadeel van Vialle kan de pomp zijn: Ik heb over ruim 220.000 km nu twee keer de pomp moeten vervangen (waarbij de eerste keer redelijk vlot na aanschaf van de auto was).
Er zijn echter kleine bedrijfjes die dat vrij simpel doen door gewoon je tank uit te wisselen met een tank met gereviseerde pomp.Verder is mijn ervaring dat de injectoren van de vialle ook geen 300.000 km meegaan wat je op een inlaatspruitstukvervanging kan komen te staan.
Uit welk jaar was die installatie?
De LPG techniek staat niet stil, dit gaat zelfs hard vooruit. Dus veel dingen zijn een stuk beter inmiddels.
Ik vermoed van 2002: nieuw geleverd in de auto toen deze nog nieuw was.
Eerste pompwissel door mij was in 2007.
In Wezep heb ik voor 1495 Euro een Vogels installatie met 3 jaar garantie. Van prins met de link van Xsara Coupe 1449 euro met ook 3 jaar garantie.
Iemand toevallig ervaringen met Vogels?
Mijn auto voelt eigenlijk wel gezond verder, dat durf ik wel aan. Zeker als waterman het met 2 ton aandurft
Juist omdat de LPG techniek niet stilstaat is het aan vaak veel slimmer in je eigen auto lekker een gas installatie te stoppen. Weet je ook zeker dat je met een frisse basis begint! Mijn C5 V6 stond op 340.000 toen die weg ging met een Prins VSI die er bji 90.000 in is gezet. Liep allemaal nog als een zonnetje en aan de installatie nog nooit een cent onderhoud uit hoeven geven buiten 1 keer per 75.000 het filter reinigen… De kosten daarvan waren geloof ik welgeteld 40 euro!
Of Vialle met de huidige installaties nog steeds die problemen heeft weet ik niet. Ik weet wel dat ik in mijn kennissen kring heel veel mensen met een Prins heb en dat ik daar nooit iets geks van hoor.
Vogels is geloof ik iets kleiner dan Prins. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Van Prins weet ik dat het in heel europa goed verkrijgbaar is, ook qua reserve onderdelen en service, mócht er iets mis zijn… Misschien dat iemand anders je kan vertellen over zijn ervaringen met een Vogels installatie? Persoonlijk zou ik weer voor de Prins gaan! Zeker als die door die actie net zo duur is als een Vogels..
Of die Vialle voor 1395.. Is natuurlijk ook interessant! Even navraag doen hoe dat tegenwoordig zit met die pomp enzo. Ik las ergens dat het probleem zich vooral voor doet als je hem echt leeg rijdt.. En helaas gebeurt dat met een LPG installatie vaker dan je zou willen omdat het, ondanks dat het heel breed te verkrijgen is, niet in ieder station aanwezig is…
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ook in een gebruikte motor is het goed om er lpg in te zetten.
- Geen smeerolieverdunning meer door koude start.
- Geen roet meer die in je smeerolie komt en voor slijtage zorgt. Er wordt namelijk alleen maar co/co2 en water geproduceerd.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
En die dure installatie ??? in die oude auto heb je op nagenoeg een jaartje al terug verdient.
Doen
Welk merk? speelt niet echt een rol, eentje van een deftige installateur en niet van beun de haas, zit je altijd goed, meeste problemen worden gemaakt bij slechte inbouw.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Xsara Coupe schreef:Ik las ergens dat het probleem zich vooral voor doet als je hem echt leeg rijdt.. En helaas gebeurt dat met een LPG installatie vaker dan je zou willen omdat het, ondanks dat het heel breed te verkrijgen is, niet in ieder station aanwezig is…
Dat heb ik ook gehoord.
Ik weet niet wat de vorige gebruiker bij mijn auto deed. Ik durf ook mijn hand niet in het vuur te steken hoe het met mijn auto ging toen die al in mijn bezit was en ik niet helemaal de enige bestuurder was.
Het is wel duidelijk dat mijn laatste pomp er het langst van allemaal is.
jantje1948 schreef:Ook in een gebruikte motor is het goed om er lpg in te zetten.
- Geen smeerolieverdunning meer door koude start.
- Geen roet meer die in je smeerolie komt en voor slijtage zorgt. Er wordt namelijk alleen maar co/co2 en water geproduceerd.
Helaas: Een moderne auto start altijd op benzine.
De olie van mijn C5 is dus net zo zwart als van een op benzine.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bij die van mij komt de olie er ook gewoon zwart uit, idd starten op benzine.
Overigens heb ik begrepen dat nog modernere installaties wel weer op LPG kunnen starten. Had jij dat niet Yuri?
Ik slaap er nog even een paar nachtjes over, maar ben eigenlijk een dief van mijn eigen portemonnee als ik het niet doe. Hoop ik alleen niet dat mijn auto er over een half jaar mee stopt of dat ik of een ander hem aan gort rijd. Als ik het doe ga ik gewoon voor de Vogelss installatie. Deze is opgebouwd met onderdelen van Landi. Vogels kost dus 1495 euro.
Het klopt inderdaad dat de auto zal starten op benzine, maar deze kan via de noodprocedure ook starten op LPG. ‘t zal me niks verbazen of ik ga het een keer nodig hebben met mijn defecte benzinemeter. De dagteller is natuurlijk onbruikbaar straks
Dit is het bedrijf waar het moet gebeuren;
http://www.hboertien.nl/
Die prins installatie moet dus in Elst en dat vind ik eigenlijk te ver. Stel er is wat met de installatie is het prettig als ik er gewoon even langs kan zonder eerst een takke eind te rijden.
Misschien verklaring jullie mij voor gek, maar ik heb besloten om het niet te doen. Ik vind het een te groot risico.
Ten eerste weet ik niet of ik na 2 jaar nog werk bij mijn huidige werk.
Ten tweede weten we niet hoelang we hier nog blijven wonen, waarschijnlijk moeten we binnen een jaar verhuizen en dat gaat zeker dichterbij worden.
Ten derde is het toch een hoop geld in een keer, wat ik natuurlijk terugverdien maar dat duurt me eigenlijk te lang. 30000 kilometer is te optimistisch. Het aantal kilometers zit eerder rond de 25.000 (ex vakantie).
Vooralsnog rij ik nog lekker even zo door.
Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor de adviezen en hopelijk heeft ook een ander er nog wat aan
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zonde, want ook met minder kms verdien je het makkelijk terug. En als je het eenmaal terug heb dan hoef je amper 10k per jaar te rijden om er al dik voordeel bij te hebben.
Ergens zomaar even naar toe rijden wordt opeens heel goedkoop, even heen en weer naar Frankrijk op een dag kan al voor een paar tientjes op LPG