Ik heb een AX, BX gehad en nu een C3 Exclusive 1.6i.
In het eerste jaar en 11 maanden zijn de volgende onderdelen vervangen of gerepareerd.
Motorsteunen vervangen (motor zat niet vast)
Achteras en voorwielen richten
Voorveren vervangen (bleef naar rechts trekken)
Stuurkolom vervangen (rammelen)
Schakelaar achteruitrijverlichting vervangen
Achterremmen vervangen (piepen)
Lade onder radio-cdspeler vervangen
Deurhandvat binnenzijde vervangen
Deels door het “afdwingen” mijnerzijds is (tot nu) alles door Citroën onder garantie gerepareerd. Echter, als je niet voldoende inzicht hebt of attent genoeg bent om dit soort zaken te constateren dan gebeurt er niets.
Waarom geen Citroën meer?
Het eerste halfjaar heb ik met een auto gereden die bonkte, rammelde en naar rechts trok. Het plezier dat bij de aanschaf van een nieuwe auto (> 20.000 euro) hoort moest al snel plaats maken voor ergernis.
Re: Nooit meer een Citroën!!!!
RuudPteA schreef:
Ik heb een AX, BX gehad en nu een C3 Exclisive 1.6i.
In het eerste jaar en 11 maanden zijn de volgende onderdelen vervangen of gerepareerd.
Daar doe ik het voor
Animal triste post coitum
Re: Nooit meer een Citroën!!!!
RuudPteA schreef:
Ik heb een AX, BX gehad en nu een C3 Exclisive 1.6i.
In het eerste jaar en 11 maanden zijn de volgende onderdelen vervangen of gerepareerd.
je bericht klopt niet helemaal
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Misschien ontevreden dat ie zo weinig gebruik heeft kunnen maken van de diensten van de dealer onder garantie…?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Mulder schreef:Misschien ontevreden dat ie zo weinig gebruik heeft kunnen maken van de diensten van de dealer onder garantie…?
Ik denk dat die C3 een typisch geval van een Maandagmorgen-auto is. ops:
Maar vertel eens, Ruud…..waren die AX en BX wel prima Citroen’s ?
......zwaar klote natuurlijk, maar als ik reviews bekijk bij autoweek.nl is de kans dat je zo’n shitauto treft ook aanwezig als je bv een VW of Mercedes koopt. En dan kun je natuurlijk weer beter een shit Citroen hebben
Thank you for driving my wife
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
het meeste is nu toch wel vervangen dus nu moet het toch wel goed zijn zou je zeggen ...
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Re: Nooit meer een Citroën!!!!
RuudPteA schreef:
Ik heb een AX, BX gehad en nu een C3 Exclusive 1.6i.
In het eerste jaar en 11 maanden zijn de volgende onderdelen vervangen of gerepareerd.
Motorsteunen vervangen (motor zat niet vast)
Achteras en voorwielen richten
Voorveren vervangen (bleef naar rechts trekken)
Stuurkolom vervangen (rammelen)
Schakelaar achteruitrijverlichting vervangen
Achterremmen vervangen (piepen)
Lade onder radio-cdspeler vervangen
Deurhandvat binnenzijde vervangen
Deels door het “afdwingen” mijnerzijds is (tot nu) alles door Citroën onder garantie gerepareerd. Echter, als je niet voldoende inzicht hebt of attent genoeg bent om dit soort zaken te constateren dan gebeurt er niets.Waarom geen Citroën meer?
Het eerste halfjaar heb ik met een auto gereden die bonkte, rammelde en naar rechts trok. Het plezier dat bij de aanschaf van een nieuwe auto (> 20.000 euro) hoort moest al snel plaats maken voor ergernis.
Wat wil je ons nu eigenlijk bij brengen dan? De goede service van je dealer, die alles onder heeft vervangen, of de welwillende medewerking van Citroen Nederland die alles heeft betaald, of stiekum toch vertellen dat de auto nu goed is…. Ik durf te wedden dat jij geen andere nieuwe auto vind van een ander merk waar je ook 23 maanden zorgeloos mee kunt rijden.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Re: Nooit meer een Citroën!!!!
Hoe ergerlijk dat soort zaken ook kunnen zijn, de auto heeft je er niet om laten staan. Daarnaast schrijf je dat de auto het eerste halfjaar rammelde/bonkte etc. Dus mag je concluderen dat je inmiddels anderhalf jaar probleemloos rondtuft.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
ELKE nieuwe auto heeft wel eens een probleempje, al is dat bonken en naar rechts trekken natuurlijk niet echt normaal…
maar zelfs een bekend Duits merk met een ster op de voorplecht gaat gebukt onder kwaliteitsproblemen.
en ik zag vandaag een BMW uit de vroege jaren 90 met roestgaten die je vroeger nog niet op een Fiat Ritmo zag…
zo ken ik een verhaal van een veelrijder met een Vectra type Hondehok Combi, die inmiddels aan z’n 3e motorblok toe is.
bij elke ton ontplofte de turbo en/of de kop.
of het probleem met de luchtmassameters bij VW & co, ik heb nog nooit m’n moeder zo woest gezien toen ze met hun bijna nieuwe Bora ergens op een drukke kruising hier in de stad stilvielen…
of wat te denken van een Golf Variant TDI (zit nog ergens in m’n familie, dat VW-bloed…), met 115 pk dacht ik, waar ook spontaan de kop van naar de eeuwige jachtvelden ging…
van het herstelbedrag kun je een fraaie XM kopen
en vergeet niet dat alles stuk KAN: zo heb ik vandaag weer kunnen zien in de praktijk, dat ergens in een machine door vermoeiing bij een verbinding in een pers van de 30 stuks M16 bouten er 20 afgebroken waren…
volgende keer stoppen we er dus M20 in, met een iets zwaardere klasse
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Deels door het “afdwingen” mijnerzijds is (tot nu) alles door Citroën onder garantie gerepareerd. Echter, als je niet voldoende inzicht hebt of attent genoeg bent om dit soort zaken te constateren dan gebeurt er niets.
Wat wil je ons nu eigenlijk bij brengen dan? De goede service van je dealer, die alles onder heeft vervangen, of de welwillende medewerking van Citroen Nederland die alles heeft betaald, of stiekum toch vertellen dat de auto nu goed is….
Klinkt toch niet helemaal (lees:helemaal niet) als hele goede service… Bovendien vind ik het de normaalste zaak van de wereld dat als je een produkt verkoopt dat niet aan de verwachtingen voldoet (wat hier dus zeker het geval is) je er alles aan doet om dat te verhelpen. Helaas is dat bij Citroën zeker niet altijd het geval…
Ben het wel met je eens dat dit bij een ander merk net zo goed had kunnen gebeuren.
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
CITROEN
ik raad je aan om gewoon inderdaad eens een auto te kopen waar gewoon geen sjeuigheid aanzit helemaal strak en saai.eentje waar helemaal niks aan mankeert. waar je dan dus ook de prijs voor gaat betalen.
als het je bevalt snap ik niet dat je dat niet eerder hebt gedaan,
Citroen laat je toch niet los…...........
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Re: CITROEN
dennis van der ven schreef:ik raad je aan om gewoon inderdaad eens een auto te kopen waar gewoon geen sjeuigheid aanzit helemaal strak en saai.eentje waar helemaal niks aan mankeert. waar je dan dus ook de prijs voor gaat betalen.
als het je bevalt snap ik niet dat je dat niet eerder hebt gedaan,
Citroen laat je toch niet los…...........
aan de andere kant mag je toch ook wel verwachten als je een nieuwe auto koop dat deze goed is of dat de dealer er echt alles aan doet om deze zo snel mogelijk goed te krijgen en sommige dingen in het lijstje hadden niet hoeven voor komen lijkt mij
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
mvbbx schreef:Deels door het “afdwingen” mijnerzijds is (tot nu) alles door Citroën onder garantie gerepareerd. Echter, als je niet voldoende inzicht hebt of attent genoeg bent om dit soort zaken te constateren dan gebeurt er niets.
Wat wil je ons nu eigenlijk bij brengen dan? De goede service van je dealer, die alles onder heeft vervangen, of de welwillende medewerking van Citroen Nederland die alles heeft betaald, of stiekum toch vertellen dat de auto nu goed is….
Klinkt toch niet helemaal (lees:helemaal niet) als hele goede service… Bovendien vind ik het de normaalste zaak van de wereld dat als je een produkt verkoopt dat niet aan de verwachtingen voldoet (wat hier dus zeker het geval is) je er alles aan doet om dat te verhelpen. Helaas is dat bij Citroën zeker niet altijd het geval…
Ben het wel met je eens dat dit bij een ander merk net zo goed had kunnen gebeuren.
laat ik gewoon duidelijk zijn… en even tegen een zeer been schoppen… ik snap niet wat je hier komt doen als je toch geen Citroen meer gaat rijden.
mijn opmerking van goede service was synisch bedoeld
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
nogmaals :
kwaliteit zit ‘m niet in de prijs !!
van alle nieuw verkochte BMW 7-serie modellen stond geloof ik de helft binnen een week met een platte accu; simpelweg omdat de trotse eigenaar alle elektrische speeltjes (stoelen, spiegels, I-drive geneuzel) aan z’n buurman wou laten zien….
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Re: CITROEN
citroenc2 schreef:
aan de andere kant mag je toch ook wel verwachten als je een nieuwe auto koop dat deze goed is of dat de dealer er echt alles aan doet om deze zo snel mogelijk goed te krijgen en sommige dingen in het lijstje hadden niet hoeven voor komen lijkt mij
Hallo, kleine kinderen gaan ook dood hoor…
Fabricagefoutje is toch niet zo erg? als de remmen niet werken lijkt me dat een behoorlijke blunder, maar als de leverancier (dealer) van de auto alles oplost, wat is dan het probleem?
Nee, de dealer vind het denk ik ook niet leuk dat je elke keer komt met een nieuwe klacht.
En, merken zoals “de ster”....daar veeg ik me…..laat maar