1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

Nooit meer een Citroën!!!!
RuudPteA
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 20 februari 2006 10:45 PM

Crying or Very sad

Ik heb een AX, BX gehad en nu een C3 Exclusive 1.6i.

In het eerste jaar en 11 maanden zijn de volgende onderdelen vervangen of gerepareerd.

Motorsteunen vervangen (motor zat niet vast)
                        Achteras en voorwielen richten
                        Voorveren vervangen (bleef naar rechts trekken)
                        Stuurkolom vervangen (rammelen)
                        Schakelaar achteruitrijverlichting vervangen
                        Achterremmen vervangen (piepen)
                        Lade onder radio-cdspeler vervangen
                        Deurhandvat binnenzijde vervangen

Deels door het “afdwingen” mijnerzijds is (tot nu) alles door Citroën onder garantie gerepareerd.  Echter, als je niet voldoende inzicht hebt of attent genoeg bent om dit soort zaken te constateren dan gebeurt er niets.

Waarom geen Citroën meer?

Het eerste halfjaar heb ik met een auto gereden die bonkte, rammelde en naar rechts trok. Het plezier dat bij de aanschaf van een nieuwe auto (> 20.000 euro) hoort moest al snel plaats maken voor ergernis.

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3210

Gepost: 20 februari 2006 10:49 PM
  [ # 1 ]

Re: Nooit meer een Citroën!!!!

RuudPteA schreef:

Crying or Very sad

Ik heb een AX, BX gehad en nu een C3 Exclisive 1.6i.

In het eerste jaar en 11 maanden zijn de volgende onderdelen vervangen of gerepareerd.

Daar doe ik het voor Exclamation  Very Happy

Animal triste post coitum

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 20 februari 2006 10:49 PM
  [ # 2 ]

RuudPteA schreef:

Crying or Very sad

Ik heb een AX, BX gehad en nu een C3 Exclisive 1.6i.

je bericht klopt niet helemaal Sad

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6485

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 20 februari 2006 10:56 PM
  [ # 3 ]

Misschien ontevreden dat ie zo weinig gebruik heeft kunnen maken van de diensten van de dealer onder garantie…?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 20 februari 2006 11:01 PM
  [ # 4 ]
Mulder schreef:

Misschien ontevreden dat ie zo weinig gebruik heeft kunnen maken van de diensten van de dealer onder garantie…?

Ik denk dat die C3 een typisch geval van een Maandagmorgen-auto is. Surprisedops:

Maar vertel eens, Ruud…..waren die AX en BX wel prima Citroen’s ? Cool

Profiel  

ernst
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 74

Gepost: 20 februari 2006 11:15 PM
  [ # 5 ]

......zwaar klote natuurlijk, maar als ik reviews bekijk bij autoweek.nl is de kans dat je zo’n shitauto treft ook aanwezig als je bv een VW of Mercedes koopt. En dan kun je natuurlijk weer beter een shit Citroen hebben Very Happy

Thank you for driving my wife

Profiel  

Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 20 februari 2006 11:52 PM
  [ # 6 ]

het meeste is nu toch wel vervangen dus nu moet het toch wel goed zijn zou je zeggen ...  Confused

Profiel  

oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1724

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 21 februari 2006 12:29 AM
  [ # 7 ]

RuudPteA schreef:

Crying or Very sad

Ik heb een AX, BX gehad en nu een C3 Exclusive 1.6i.

Motorsteunen vervangen (motor zat niet vast)
                        Achteras en voorwielen richten
                        Voorveren vervangen (bleef naar rechts trekken)
                        Stuurkolom vervangen (rammelen)
                        Schakelaar achteruitrijverlichting vervangen
                        Achterremmen vervangen (piepen)
                        Lade onder radio-cdspeler vervangen
                        Deurhandvat binnenzijde vervangen

Deels door het “afdwingen” mijnerzijds is (tot nu) alles door Citroën onder garantie gerepareerd.  Echter, als je niet voldoende inzicht hebt of attent genoeg bent om dit soort zaken te constateren dan gebeurt er niets.

Waarom geen Citroën meer?

Het eerste halfjaar heb ik met een auto gereden die bonkte, rammelde en naar rechts trok. Het plezier dat bij de aanschaf van een nieuwe auto (> 20.000 euro) hoort moest al snel plaats maken voor ergernis.

Wat wil je ons nu eigenlijk bij brengen dan? De goede service van je dealer, die alles onder heeft vervangen, of de welwillende medewerking van Citroen Nederland die alles heeft betaald, of stiekum toch vertellen dat de auto nu goed is…. Ik durf te wedden dat jij geen andere nieuwe auto vind van een ander merk waar je ook 23 maanden zorgeloos mee kunt rijden.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  

PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 21 februari 2006 12:46 AM
  [ # 8 ]

Hoe ergerlijk dat soort zaken ook kunnen zijn, de auto heeft je er niet om laten staan. Daarnaast schrijf je dat de auto het eerste halfjaar rammelde/bonkte etc. Dus mag je concluderen dat je inmiddels anderhalf jaar probleemloos rondtuft. Cool

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  

XTR
> 1700 berichten
Totaal aantal Berichten: 1725

Gepost: 21 februari 2006 12:53 AM
  [ # 9 ]

ELKE nieuwe auto heeft wel eens een probleempje, al is dat bonken en naar rechts trekken natuurlijk niet echt normaal…

maar zelfs een bekend Duits merk met een ster op de voorplecht gaat gebukt onder kwaliteitsproblemen.

en ik zag vandaag een BMW uit de vroege jaren 90 met roestgaten die je vroeger nog niet op een Fiat Ritmo zag…

zo ken ik een verhaal van een veelrijder met een Vectra type Hondehok Combi, die inmiddels aan z’n 3e motorblok toe is.
bij elke ton ontplofte de turbo en/of de kop.

of het probleem met de luchtmassameters bij VW & co,  ik heb nog nooit m’n moeder zo woest gezien toen ze met hun bijna nieuwe Bora ergens op een drukke kruising hier in de stad stilvielen…

of wat te denken van een Golf Variant TDI (zit nog ergens in m’n familie, dat VW-bloed…), met 115 pk dacht ik, waar ook spontaan de kop van naar de eeuwige jachtvelden ging…
van het herstelbedrag kun je een fraaie XM kopen Wink

en vergeet niet dat alles stuk KAN: zo heb ik vandaag weer kunnen zien in de praktijk, dat ergens in een machine door vermoeiing bij een verbinding in een pers van de 30 stuks M16 bouten er 20 afgebroken waren…

volgende keer stoppen we er dus M20 in, met een iets zwaardere klasse Wink

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  

mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534

Gepost: 21 februari 2006 01:06 AM
  [ # 10 ]

Deels door het “afdwingen” mijnerzijds is (tot nu) alles door Citroën onder garantie gerepareerd. Echter, als je niet voldoende inzicht hebt of attent genoeg bent om dit soort zaken te constateren dan gebeurt er niets.

Wat wil je ons nu eigenlijk bij brengen dan? De goede service van je dealer, die alles onder heeft vervangen, of de welwillende medewerking van Citroen Nederland die alles heeft betaald, of stiekum toch vertellen dat de auto nu goed is….

Klinkt toch niet helemaal (lees:helemaal niet) als hele goede service… Bovendien vind ik het de normaalste zaak van de wereld dat als je een produkt verkoopt dat niet aan de verwachtingen voldoet (wat hier dus zeker het geval is) je er alles aan doet om dat te verhelpen. Helaas is dat bij Citroën zeker niet altijd het geval…
Ben het wel met je eens dat dit bij een ander merk net zo goed had kunnen gebeuren.

Profiel  

dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 651

- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 21 februari 2006 01:07 AM
  [ # 11 ]

CITROEN

ik raad je aan om gewoon inderdaad eens een auto te kopen waar gewoon geen sjeuigheid aanzit helemaal strak en saai.eentje waar helemaal niks aan mankeert. waar je dan dus ook de prijs voor gaat betalen.
als het je bevalt snap ik niet dat je dat niet eerder hebt gedaan,
Citroen laat je toch niet los…...........

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 21 februari 2006 01:16 AM
  [ # 12 ]

Re: CITROEN

dennis van der ven schreef:

ik raad je aan om gewoon inderdaad eens een auto te kopen waar gewoon geen sjeuigheid aanzit helemaal strak en saai.eentje waar helemaal niks aan mankeert. waar je dan dus ook de prijs voor gaat betalen.
als het je bevalt snap ik niet dat je dat niet eerder hebt gedaan,
Citroen laat je toch niet los…...........

aan de andere kant mag je toch ook wel verwachten als je een nieuwe auto koop dat deze goed is of dat de dealer er echt alles aan doet om deze zo snel mogelijk goed te krijgen en sommige dingen in het lijstje hadden niet hoeven voor komen lijkt mij

Profiel  

oldenhage
> 1700 berichten
Totaal aantal Berichten: 1724

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C8 3.0 V6
Gepost: 21 februari 2006 01:16 AM
  [ # 13 ]
mvbbx schreef:

Deels door het “afdwingen” mijnerzijds is (tot nu) alles door Citroën onder garantie gerepareerd. Echter, als je niet voldoende inzicht hebt of attent genoeg bent om dit soort zaken te constateren dan gebeurt er niets.

Wat wil je ons nu eigenlijk bij brengen dan? De goede service van je dealer, die alles onder heeft vervangen, of de welwillende medewerking van Citroen Nederland die alles heeft betaald, of stiekum toch vertellen dat de auto nu goed is….

Klinkt toch niet helemaal (lees:helemaal niet) als hele goede service… Bovendien vind ik het de normaalste zaak van de wereld dat als je een produkt verkoopt dat niet aan de verwachtingen voldoet (wat hier dus zeker het geval is) je er alles aan doet om dat te verhelpen. Helaas is dat bij Citroën zeker niet altijd het geval…
Ben het wel met je eens dat dit bij een ander merk net zo goed had kunnen gebeuren.

laat ik gewoon duidelijk zijn… en even tegen een zeer been schoppen… ik snap niet wat je hier komt doen als je toch geen Citroen meer gaat rijden.

mijn opmerking van goede service was synisch bedoeld

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  

XTR
> 1700 berichten
Totaal aantal Berichten: 1725

Gepost: 21 februari 2006 01:19 AM
  [ # 14 ]

nogmaals :

kwaliteit zit ‘m niet in de prijs !!

van alle nieuw verkochte BMW 7-serie modellen stond geloof ik de helft binnen een week met een platte accu; simpelweg omdat de trotse eigenaar alle elektrische speeltjes (stoelen, spiegels, I-drive geneuzel) aan z’n buurman wou laten zien….  Rolling Eyes

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 21 februari 2006 01:23 AM
  [ # 15 ]

Re: CITROEN

citroenc2 schreef:

aan de andere kant mag je toch ook wel verwachten als je een nieuwe auto koop dat deze goed is of dat de dealer er echt alles aan doet om deze zo snel mogelijk goed te krijgen en sommige dingen in het lijstje hadden niet hoeven voor komen lijkt mij

Hallo, kleine kinderen gaan ook dood hoor…
Fabricagefoutje is toch niet zo erg?  als de remmen niet werken lijkt me dat een behoorlijke blunder, maar als de leverancier (dealer) van de auto alles oplost, wat is dan het probleem?

Nee, de dealer vind het denk ik ook niet leuk dat je elke keer komt met een nieuwe klacht.

En, merken zoals “de ster”....daar veeg ik me…..laat maar Laughing

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook