De achterkant van mijn DS21 ‘68 zakt in wanneer de motor stationair draait en dan op de rem druk. Wanneer ik de rem loslaat komt hij weer netjes omhoog.
: Iemand een idee wat het probleem kan zijn :
C5 HDi 110pk Break Ligne Prestige Automaat 293.000km + DS21 Pallas 1968
Normaal hoor, komt volgens mij omdat de remmen hetzelfde systeem gebruiken als de vering. Bij nieuwe Hydractive’s is dit gescheiden.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Is inderdaad normaal. Is de ‘levelende ’ werking van het ds rem systeem. De DS duikt niet naar voren bij remmen. De remdruk van de achterremmen komt uit de achter vering. Hierdoor is meteen de belading gecorrigeerd! meer belading = meer remkracht op de achterwielen.
( 1955!)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik rijd deze DS nu al 10 jaar, en zo erg als het nu is heb ik het nog nooit mee gemaakt. De achterkant zakt helemaal in. Kan het misschien zijn dat de bollen bij gevuld moeten worden?
C5 HDi 110pk Break Ligne Prestige Automaat 293.000km + DS21 Pallas 1968
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja dat kan de oorzaak zijn. of een lekke hoofdremcylinder. Druk verdwijnt dan de retour in als je remt en de kont zakt dan.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Re: Achterkant zakt in als ik op rempedaal druk
Indien je auto gewoon stilstaat met draaiende motor mag de achterzijde niet inzakken als er geremd wordt, dit betekend dat er onvoldoende druk/volume aanwezig is dus kan het je remaccubol zijn of je vooraadbol van je hogedrukregelaar of interne lekkage van een onderdeel of zoals de heer Bogaard77 zegt je hoofdremcilinder.
1 ding is duidelijk het ontbreekt aan druk of volume om de achterzijde om hoog te houden.
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
Het heeft een tijdje geduurd, maar mijn DS is gemaakt.
Probleem was inderdaad de veerbollen. De twee achterste veerbollen waren kapot.
C5 HDi 110pk Break Ligne Prestige Automaat 293.000km + DS21 Pallas 1968
Ik heb dat ook bij mijn BX, als ik ffe stilsta en het rempedaal loslaat gaat ie ineens achter een stukje omhoog… ook maar ffe naar laten kijken..