Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 26-09-2007
- BX 14RE
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Exclusive benzine
Beste mensen,
Wie weet waar ik het best een (gereviseerde) HD pomp voor mijn XM V6.24 ES9J4 kan kopen?
C6 3.0 V6 Exclusive benzine 2005 en BX 14RE 1991. Ook nog: Renault 4 TL 1989 (hobby/erbij). Eerder veel Citroëns, onder meer: BX, DS, Xantia, C5, CX, XM, C6
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De vraag is waarom je een nieuwe wil? Wegens lekkage? Want die lekkage is vaak vrij simpel op te lossen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 26-09-2007
- BX 14RE
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Exclusive benzine
Hoi Waterman,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb er weinig verstand van. Mijn garagist (Citroënman) geeft aan dat de aansluiting van een leiding niet meer dicht te krijgen is. Het lijkt of daar eerder aan gerommeld is. En dat vervangen door een andere pomp (bij voorkeur een gereviseerde) de beste en snelste oplossing is.
C6 3.0 V6 Exclusive benzine 2005 en BX 14RE 1991. Ook nog: Renault 4 TL 1989 (hobby/erbij). Eerder veel Citroëns, onder meer: BX, DS, Xantia, C5, CX, XM, C6
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
denk niet dat er iemand die pompen reviseerd , Citrotech niet weet ik .
Anders zijn deze pompen nog wel “nieuw old stock” te vinden op de Franse veilingsites ....
Succes , Walter
Meten is weten , gissen is missen
Verkopen ze die niet bij Bart Ebben?
Gr Lennart
‘Wat is groen en zweeft over de weg?’
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ik neem aan dat je het hebt over dit ding:
“Monteurs” die er geen ervaring mee hebben slagen er niet in om het dicht te krijgen.
Meestal komt dat omdat de O-ring onder het zeskant vrij lastig in het gat wil.
De achterkant kan je niet zien, dikwijls gaat het daar mis.
Oppervlakkig beschouwd lijkt het of de wartel van de leiding lekt.
Als je er mee doorrijdt overlijdt de dynamo vrij spoedig,tenminste als de LHM daar op lekt. Als de multiriem nat wordt van de LHM zitten er nog meer rampen in het verschiet.
De ervaring leert dat de officiële Citroen agent niemand meer in huis heeft die nog weet hoe dat moet.
Typisch probleem bij alle twee rijige HD pompen.
Al veel over geschreven in dit forum en bij Xantia.
Ga naar een specialist of doe het zelf.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 26-09-2007
- BX 14RE
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Exclusive benzine
Bedankt voor jullie tips. Inmiddels is een gereviseerd exemplaar gekocht bij Bart Ebben, geleverd, geplaatst, dus ik rijd weer zorgeloos (nou ja) door het land.
C6 3.0 V6 Exclusive benzine 2005 en BX 14RE 1991. Ook nog: Renault 4 TL 1989 (hobby/erbij). Eerder veel Citroëns, onder meer: BX, DS, Xantia, C5, CX, XM, C6