2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
aftapplug versnellingsbak
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 juni 2015 09:29 PM
  [ # 16 ]
René Jongejan schreef:
paso schreef:

De wielen vrij hangen om de klus te klaren maar om de spanning eraf te halen zet ik even een schaarkrikje onder de band….

Om een fuseekogel los te halen? Leg eens uit.

Je krikt de veerpoot gewoon omhoog

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 juni 2015 10:36 PM
  [ # 17 ]

Met de krik dan onder de band, zoals je omschrijft?

Het is toch echt simpeler om de draagarm naar beneden te drukken.
Gaat absoluut niet zwaar als de stabilisatorstang los is.
Appeltje eitje, 2 boutjes extra los.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 juni 2015 11:37 PM
  [ # 18 ]

Kan op verschillende manieren, als je de spanning er maar af haalt.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
scatt
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 22-10-2012

- Saxo 1.4 VTS
- Saxo 1.4
Gepost: 30 juni 2015 08:16 PM
  [ # 19 ]
Paling1 schreef:

Zo! Die koppeling ziet er aardig gaar uit!
Mag ik vragen hoe je er achter kwam dat ie kapot was? Hoorde je rare geluiden? Of slipte de koppeling heel erg?

.

De koppeling deed moeilijk van in het begin. Vooral als het koud was en ik ‘m in z’n eerste moest krijgen. Soms lukt het dan door naar 1e te proberen gaan en de koppeling een klein beetje laten opkomen. Op het einde moest ik de motor soms stilleggen om in z’n eerste te krijgen. Ik ben blijven verder rijden tot het niet meer ging. En plots stond ik ergens en ‘t was helemaal om zeep. Gelukkig dicht bij huis. In 2de versnelling gestart en zo naar huis gereden Smile Maar rare geluiden heb ik nooit gehad. Behalve dan enig tandengeknars als ik in achteruit schakelde ...

Profiel  
 
scatt
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 22-10-2012

- Saxo 1.4 VTS
- Saxo 1.4
Gepost: 30 juni 2015 08:20 PM
  [ # 20 ]

Vandaag alle materiaal binnen gekregen. plaat,drukgroep en druklager en 2 liter olie. Ook een busje Molykote BR2 plus gevonden (zou volgens de vraagbaak het juiste vet zijn voor de as).
Nu alles monteren. Is ook de eerste keer dat ik dit doe. Dus nu komt een vraag Smile
Centreren van de koppelingsplaat, kan je dat op zicht/gevoel doen ? Of absoluut een centreertool nodig ?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 30 juni 2015 09:11 PM
  [ # 21 ]

Het laatste.

Zit die niet bij de koppelingsset?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
scatt
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 22-10-2012

- Saxo 1.4 VTS
- Saxo 1.4
Gepost: 30 juni 2015 09:26 PM
  [ # 22 ]

neen, zit er niet bij, had dat gehoopt (denk dat het niet bij alle merken bijgeleverd wordt).
Heb ondertussen de nieuwe keerringen gestoken, dat viel al goed mee.
Nu wou ik de drukgroep + plaat monteren en nu zie ik dat de koppelingsplaat niet symetrisch is, heeft aan de ene zijde
de metalen ring hoger zitten dan aan de andere kant. En heb er niet op gelet bij de-montage. Gelukkig bestaat er een forum Smile
Langs welke zijde moet die verhoogde kant zitten ? Zie fotos
bedankt alvast ...

Afbeelding Bijlagen
BLOG8931.jpgBLOG8932.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
scatt
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 22-10-2012

- Saxo 1.4 VTS
- Saxo 1.4
Gepost: 30 juni 2015 09:33 PM
  [ # 23 ]

sorrt vergeet vorige post maar. Op de ene manier past de plaat niet, komt niet tot tegen het vliegwiel. Kan dus maar op 1 manier. Iets te snel gepost Smile

Profiel  
 
scatt
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 22-10-2012

- Saxo 1.4 VTS
- Saxo 1.4
Gepost: 30 juni 2015 10:47 PM
  [ # 24 ]

Is zo’n centreertool echt nodig? Ik heb de drukgroep + plaat eens gemonteerd en lichtjes aangedraaid. Je kan opzij van de drukgroep op 3 plaatsen je vingers ertussen krijgen en de rand van de drugroep en plaat voelen en zo op 3 punten juist zetten. Als ik dan recht in het oog kijk lijkt het mooi in het center te zitten.
Of is dit geen goed idee ?

Afbeelding Bijlagen
BLOG8936.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 juli 2015 01:01 PM
  [ # 25 ]

Ik heb het altijd zonder tool gedaan. Ik neem meestal het verlengstuk van mijn kleine doppenset en zet er dan een dopje op dat zo goed mogelijk in het toplager past. ook kijk ik hoe de plaat zit rondom ten opzichte van de druplaat. Is tot nu toe altijd gelukt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 01 juli 2015 08:44 PM
  [ # 26 ]

Kan inderdaad wel met een ander hulpstuk, ooit met een bezemsteel gedaan.
Centreren is enkel om montage vlot te laten gaan, daarna is hij toch zelfcentrerend.
En verhoogde kant naar de bak natuurlijk maar dat heb je al gevonden.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 juli 2015 08:55 PM
  [ # 27 ]

Maakt niet uit waarmee, als je maar centreert.

Heb het wel eens gedaan met een boor die precies in het toplager paste en daar om heen een busje wat precies in de plaat paste.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
scatt
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 22-10-2012

- Saxo 1.4 VTS
- Saxo 1.4
Gepost: 01 juli 2015 09:21 PM
  [ # 28 ]

bedankt voor alle reacties !
Inderdaad dat centreren is eigenlijk voor een vlotte montage, daarna komt die toch op de as te zitten
Ok aan het werk Smile

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 juli 2015 10:14 PM
  [ # 29 ]

Let wel, als hij niet goed gecentreerd is krijg je de bak niet over de pasbussen heen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
scatt
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 22-10-2012

- Saxo 1.4 VTS
- Saxo 1.4
Gepost: 01 juli 2015 11:38 PM
  [ # 30 ]

inderdaad da’s ook mijn vrees….
dat zien we morgen hmmm

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook