Spuiten 10 k inclusief afbreken en opbouwen. Motor en bak vanaf ongeveer 20 k bij de betere specialisten. Alleen de motor? Dan wat minder. Je komt altijd dingen tegen onderweg naar de motor en de bak en dat de staat van de onderdelen in de motor en de bak niet van buitenaf is te zien. Als je pech hebt, is alles versleten. De renovatieprijs gaat dan omhoog. Ik heb nog veel hogere bedragen voorbij horen komen de laatste tijd. Ik denk dat het bouwen van een echt goede SM maar zo rond de 50 kost, aanschaf en alles gedaan. En dan moet je nog de weg weten ook. Anders is het maar zo meer….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006
- Traction Avant 11BL
- HY Camper
De SM waarin Bill Wyman (Stones) in heeft gereden wordt op 26 juni in Engeland geveild. Verwachte opbrengst 35.000 tot 40.000 pond….
Ik las het ook net op de site
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Onlangs verkocht voor 54K een SM van Jerry Hathaway of SM World
Mmmm een NOS leersetje: ” NOS leather covers, however the seller notes that prior storage for 12 years has left the hides’ color slightly lighter than originally dye. ” op die instructie boekjes ziet het er toch wat straker
uit.
http://bringatrailer.com/listing/1972-citroen-sm/
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Citroen heeft wel losse bekleding geleverd…maar die zijn op z’n laatst in 1985 geleverd, ( maximaal 10 jaar nalevering van onderdelen na productie-stop, maar ik denk dat je zelfs in 1976 al niet meer welkom was met een bestelling..) dus die hebben minstens 30 jaar gelegen? Als je die opslaat verkleuren ze juist niet ( geen zonlicht..?) denk ik zo.
Er zit geen “nerf” in het leer zoals origineel….en de “bandjes zijn te “vierkant” en liggen te hoog in vergelijking met de omtrek. Het leer ziet er ook dunner uit als origineel, aan de rondingen, ik denk dus zeker niet origineel. Ik zou die “bandjes” er even uit halen en strak laten trekken, dan ziet het er stukken beter uit.
To err is human, not to err is divine.
Wyman’s SM is verkocht voor bijna 90k. Had 58.700 kilometer op de teller: https://www.bonhams.com/auctions/22723/lot/310/
SM 2.7 i.e.
Lang stilgestaan, waarschijnlijk geen modificaties…. Er komt nog iets van 20 rooitjes bij als de koper van de auto een rij-auto wil laten maken.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Dus er zijn nog wel een paar sticky fingers nodig voordat ie start me up kan zeggen?
Maar dan heb je wel een goed rollende SM die wel tevredenheid zal geven…
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik zeg: Paint it AC200!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Wat wastie waard en wat istie waard?
https://www.hagerty.com/valuationtools/HVT/VehicleSearch
Dit gebeurt er wanneer iemand achter op je SM inrijd…........
http://www.kapaza.be/nl/citroen/citroen-sm-2-0-de-1972-97225061.htm
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Heeft van achteren flink gebrand, heeft een 4-cylinder DS motor.
Alleen de stickers “wegenwacht” ontbreken nog
http://www.hemmings.com/classifieds/dealer/citroen/sm/1741132.html#PhotoSwipe1435993385569
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:Dit gebeurt er wanneer iemand achter op je SM inrijd…........
Pfoe, daar zit nog heel weinig aan dat echt leuk is. Zonde van de auto en als er dan toch al één moet worden geofferd, dan is het fijn als er leuke dingen aan zitten die beschikbaar kunnen komen voor andere auto’s, goeie Maserati-motoronderdelen, foutloze middenconsole, deurpanelen zonder gaten, goed stuur, etc… Bijna niks van dat alles. Wel nog uitlaat sierstukken .
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zoals ik het zie ik het complete EU front, voorschermen en voordeuren gewoon bruikbaar.
Zo zit er nog genoeg aan de voorkant dat bruikbaar is, velgen, banden, ruiten, ander spul uit de motorruimte dat wel origineel SM is.