Na een tankbeurt druk ik telkens altijd de dagteller op nul, altijd rond dezelfde kilometerstand. Iets rond de 650-700 (19 TZI > doorgaans tussen de 11 en 12 km per liter). Nu zal juist die tellerstand wel een beetje versleten zijn, qua nuldrukknopje. Het ging altijd al moeizaam, soms moest ik 30 kilometer verder rijden voordat het lukte. Maar sinds deze dag is het helemaal gedaan, hij doet niets meer. Hij telt dus ook niet meer. Is er een gemakkelijke manier om het dashboard even uit elkaar te halen om alles even in te spuiten met WD-40 oid?
inspuiten met wd 40 zal niet werken.
je tellerwerk is domweg kaduuk.
het plastick stiftje heeft ook een plastic haakje,,en dat haakje wil na 10 jr + wel eens het loodje leggen.
mvgr wupke
Ja daar valt idd niets aan te doen. Behalve vervangen. Vele BXen hebben dit probleem.
Test
Niet alleen BXen, AXen en ZXen vallen ook ten prooi aan dit euvel
ZX1.4i schreef:Niet alleen BXen, AXen en ZXen vallen ook ten prooi aan dit euvel
Ja en 205ven, en 309ns enz. enz. Eigenlijk al die Fransche reut.
Test
Mijn BX kent dat euvel ook. Soms krijg ik de teller wel weer op “0”, soms niet. Heeft inderdaad ook een keer gedurende 14 dagen helemaal niks gedaan en dan “hup” weer wel. Ik maak me er maar niet druk om.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Die van mij doet het ook af en toe… Ik heb hem echt hard nodig: mn benzinemeter heeft t begeven…
Toch maar eens reviseren deze zomer.
It was the ZL-28-RV…..