













































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Luister: naar mijn idee deugt de radiateur die je nu gemonteerd hebt niet. Ik heb nu 20 jaar DS ervaring en zelf meer dan 200.000 km injectie-ervaring en heb nog nooit meegemaakt wat jij beschrijft. Het monteren van een alu-koelblok is onzin als je een goede radiateur naar origineel model monteert. Het ding wat er nu inzit koelt gewoon niet genoeg terwijl dat juist prima kan met een goede revisieradiateur.
Mensen gaan er ten onrechte van uit dat alles wat je nieuw in een auto stopt ook gelijk goed is. Maar soms gaat het mis en is een revisieonderdeel gewoon niet helemaal tof. Dat kan gebeuren en is vervelend. Haal die radiateur er uit, bespreek het probleem met de leverancier en vraag een andere of je geld terug en ga ten rade bij je garagist om er achter te komen waar hij zijn radiateuren laat reviseren.
Het komt echt goed zonder dure aluminium radiateur. Vroeger reden mensen uren lang 180 km/h met de DS injectie over de wegen en toen bestonden er ook geen dure aluminium oplossingen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bij mijn 23ie heb ik een gaatje ca. 2mm in thermostaat geboord.
ontluchten ging niet goed door gesloten themostaat.
23ie





























Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja, is echt nodig. Ook om er voor te zorgen dat de thermostaat warm wordt doordat er water langs stroomt. Een keer een zonder gaatje gemonteerd; dan ging elke keer na zo’n 10 minuten de stoplamp aan. Gaatje erin, probleem opgelost.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Heeft sanders ook alle plekken van de radiator gemeten? Dan kan je weten of een deel niet meedoet en daarmee bewijzen dat dit ding niet goed is.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Sanders heeft wel geprobeerd de radiator af te tasten met de meter, maar het lukte niet goed.
Vandaag maar een andere radiator besteld op advies van waterman (bij chysparse, ).
Dat gaatje boren ga ik zeker doen, kende ik al van mijn traction. Lijkt me goed advies.
Ik hoop vrijdag tijd te hebben om de thermostaat te controleren !
Ik hoorde verder als bekende veroorzakers ( behalve ketelsteen in motor en kop). : afgeknikte rubber slang , waar die onder de dynamo loopt, en verstopt overloop pijpje van de waterpomp. Zal dat ook controleren
Waarom ga je niet terug met je gereviseerde radiateur die je bij de club hebt gekocht? Is toch gewoon een gevalletje garantie.












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je moet even de tunnel losschroeven, Of gewoon met je hand door de rits en voelen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ze zijn altiijd heel coulant bij de club, dus dat komt wel goed. Maar eerst proberen of het met een andere radiator wel goed gaat.
Wel opvallend : de lamellen van de clubradiator lopen horizontaal, en zitten dicht op elkaar, maar die van de vandaag aangekomen (service!) radiator van chysparse lopen verticaal en zijn iets meer open.
Zou dat wat uitmaken ? Hoe dichter de lamellen op elkaar,hoe meer potentiele koeling, maar wel minder doorstroming van lucht.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Plaats een twee foto’s?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste









Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Is bij het plaatsen van de radiateur het hele koelwatersysteem ook goed doorgespoeld? Dus ook het blok en alle slangen? Ik weet dat het bij mij aardig wat water kostte voordat de troep overal weg was. Als er nou nog wat troep achter is gebleven en die blokkeert nu ergens iets, dan heb je volgens mij ook de problemen die je omschrijft, namelijk te weinig koelvermogen.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!





























Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Volgens mij heeft een radiateur voor een IE altijd horizontale lamellen en een aansluiting voor een thermocontact.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
carbu radiator.
horizontale lamellen verticale kanalen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





























Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ah, ik bedoelde hetzelfde. Bij een IE zijn de kanalen dus horizontaal, wordt dus horizontaal doorstroomd. Sorry voor de spraakverwarring.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Kan er iets met de waterpomp zijn?





























Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Han, het euvel begon na een radiateurwissel. Of het zou stom toeval moeten zijn.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.