La Léo schreef:harry45 schreef:Ahum, beste forummers er is een oplossing voor de problemen waar steeds meer van jullie in de naaste toekomste mee te maken krijgen, VEMS
Hahahaha! Ik dacht al: wat duurt het lang eer Harry weer over VEMS begint.
Inderdaad een heel effectief systeem! Vergt wel een investering van ca. € 2750,- meer dan ben je dus van alle bovengenoemde problemen af.
Weet je Leontien, ik ben er enorm blij mee en gun een ieder in dit geval CX rijders het beste wat er op dit moment op de markt te verkrijgen is.
Het gevoel van versnelling, in dit geval als je de Turbo op zijn staart trapt en onder motorkap een geluid als van een straalmotor vermengd met de dubbele valve en de booster die het geheel nog wat meer
orkesttreert, een symphonie van techniek.
Dat is wat ik voel en beleef in mijn CX GTI 2500 T2 VEMS.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Het blok hoeft er niet uit voor VEMS inbouw. Alleen als je de koppelling niet upgrade dan ben je gebonden aan maximaal zo’n 350Nm koppel (alleen belangrijk voor Gti Turbo’s natuurlijk).
De standaard gti turbo motor met alleen VEMS en een boost controller kan mits op de dynapack ingeregeld makkelijk meer dan 400Nm maken, dus dat is een beperking waar je vrij snel tegenaan loopt.
Wat die prijs betreft, geloof me dat is inclusief de routine van het al tien keer gedaan hebben in CX’en. Veel beter dan dat gaat ‘t helaas nooit worden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ik vind dat echt niet duur.
Gezien de hoeveelheid tijd die je er toch mee bezig bent (en ja: je betaalt ook voor routine en specialisme) en dan nog het systeem, dat op zichzelf ook ontwikkeld moest worden.
Je kunt trouwens je ECU’s en je LMM daarna rustig verpatsen, dus dat levert vast ook wel weer wat op.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
maartens schreef:Volledig Electronisch Ontsteking (regelt zowel ontsteking als inspuiting)
En men bedoelt i.c. het electronische brein.
ol denk veo volledig electronisch ontsteking
en je heb de inspuitcomputer die de injectoren aansluurt
de ene veo zit in de motorruimte
de ander module zit onder de voeten can de passagier
Mark Gielen schreef:maartens schreef:Deze meneer zegt het te kunnen:
http://link.marktplaats.nl/569126085Maar ja, die zegt het ook ECU’s van een DS te kunnen repareren. Ik vraag me af of een DSie al een ECU had.
Ik repareer ze wel voor de helft, maar ff serieus wie zorgt dan ff dat ik wat kappotte exemplaren heb kijk ik of ze te fixen zijn.
Mark
heb de oude nog en nog niet gekeken wat het effect is als ik deze terugplaats, zou dan niet meer mogen lopen, probeer deze week uit en dan heb je een niet goed werkend exemplaar als het goed is
bastheije schreef:Mark Gielen schreef:maartens schreef:Deze meneer zegt het te kunnen:
http://link.marktplaats.nl/569126085Maar ja, die zegt het ook ECU’s van een DS te kunnen repareren. Ik vraag me af of een DSie al een ECU had.
Ik repareer ze wel voor de helft, maar ff serieus wie zorgt dan ff dat ik wat kappotte exemplaren heb kijk ik of ze te fixen zijn.
Mark
heb de oude nog en nog niet gekeken wat het effect is als ik deze terugplaats, zou dan niet meer mogen lopen, probeer deze week uit en dan heb je een niet goed werkend exemplaar als het goed is
Helaas na een aantal weken lopen gaf je vorige weef de brui aan, was onderweg naar apk en stopte ermee. Eerst dacht de benzine zo leek het maar na bijvulling helaas. Ondertussen wel de blauwe kabel in orde gemaakt naar het relais maar nu na even lopen (wel niet optimaal)nu weer niet starten wel benzine wel dubbele vonk maar helaas
Even inhaken op een bestaand topic.
Hallo allemaal!
Ik ben sinds kort in het bezit van een soortgelijke bolide als waar het in dit topic over gaat.
Mijn Prestige 25 uit 1984 heeft een 2500 injectiemotor met twee sensoren. De injectiecomputer zit helemaal links achter het dashboard en de computer voor de ontsteking zit rechts achterin het dashboardkastje.
De wagen heeft 13 jaar in een tuinkas gestaan en er zit inmiddels weer leven in!
Dat wil zeggen: de motor heeft gelopen op vier cylinders. Inmiddels valt er een bobine uit waardoor er twee cylinders wegvallen en na onderzoek en meten kom ook ik tot de conclusie dan de computer van de ontsteking kuren heeft.
Nu wil ik die doos uitbouwen, maar weet iemand hoe ik die twee stekkers loskrijg zonder de boel te slopen? Met een beetje geluk is het een kwestie van de printcontacten doorsolderen, je weet maar nooit.
Aan de zijkant rechts zit nog een klepje met twee schroefjes. Daarachter zit een zwart doosje. Iemand een idee waar die van is? Deurvergrendeling?
Ook denk ik dat het blauwe injectierelais niet helemaal in orde is. Als ik het goed heb moet de brandstofpomp bij het aanzetten van het contact even kort gaan werken. Als je vervolgens start dan gaat de pomp continue lopen. Klopt dat? Bij mij werkt de pomp als ik start. Bij het aanzetten van het contact gebeurt er niets.
Ik heb inmiddels begrepen dat er een Hella vervanger is voor het blauwe Bosch Steuerrelais. Weet iemand daar een nummer van?
Dank alvast voor de reactie!
Voor foto’s, klik op de link.
https://picasaweb.google.com/107884001031435152657/NieuwProjectSven?authuser=0&feat=directlink
Totaal aantal Berichten: 3906
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Hallo Sven !
leuk dat je in haakt hier met dit Prestige project !
suggestie, maak een eigen topic aan, zet je deze post er copy-paste in en ga je daar verder.
paar foto’s doen het altijd goed
meestal is het echt brakke bekabeling en stekkers…. !! echt alles minutieus inspecteren !!
en als ie loopt… kan je stekkers wiebelen om te kijken of het daar beter of slechter van wordt….
Het is gewoon zoeken….
Je kan altijd plug en play relais ed. verwisselen om te proberen.
Benzine relais kan je nog gewoon krijgen dacht ik ?
je vroeg wat over een kastje… maak ff een foto, dat helpt hier.
Dit is een mooie ! met cruisecontrol !! gaaf !!
Het elektronica kastje daarvoor zit dan naast die onstekingscompu (bijrijder voetenbereik)
heeft deze een koppelingskabel of hydraulische bekrachtiging ??
veel plezier met dit project !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
De moderator kan dit draadje ook splitsen, en dan is het zijn draadje
Inmiddels eigen draadje gestart. Dank!