Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Robcap schreef:Wij (mijn vrouw Marieke en ik) vertrekken zaterdag. Ca. 850 km vanuit Zuid Limburg.
Hee Robcap, woon je ook in Zuid Limburg? Dan kunnen we misschien van te voren eens kennis maken en onder elkaars kap kijken?
Oh ja, CX in orde krijgen, dat moet ook nog.
Ben al een aardig eind, maar het prakken van de clio tussendoor helpt niet echt met de voortgang
Verder is het nog niet helemaal duidelijk of de betere wederhelft nog zin heeft in dit avontuur.. wat overigens wel begrijpelijk zou zijn.
We zullen zien.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zal de XM ook nog eens poetsen voor vertrek.
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Dat moet voor de Alpen-top-witte Xm toch voldoende voorbereiding zijn dacht ik zo.
JW
Jaco munt uit in gedegen voorbereiding (laten doen). Zo heeft de 22 TRS afgelopen augustus geen misslag gemaakt.
Adri
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een gedegen voorbereiding houdt ook in dat je zelf de juiste reserveonderdelen meeneemt. Denken jullie daar allemaal nog even aan? No parts, no glory voor de wegenwachters hé
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dan pak ik voor de zekerheid wel 2 achterwiel lagers in
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Breeze schreef:Jaco munt uit in gedegen voorbereiding (laten doen). Zo heeft de 22 TRS afgelopen augustus geen misslag gemaakt.
Adri
Nee, daarna ging het pas mis.
waterman schreef:Een gedegen voorbereiding houdt ook in dat je zelf de juiste reserveonderdelen meeneemt. Denken jullie daar allemaal nog even aan? No parts, no glory voor de wegenwachters hé
Ik zal een paar extra microvezeldoekjes meenemen.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als ik jou was zou ik tenminste zorgen voor een BDP-sensor, een Thermostaat, een set met de juiste multiriem en v-snaar, een verdeelkap+rotor en een ontstekingsmodule. Daarnaast kan een gebruike reserve dynamo en startmotor zeker geen kwaad. Gaan die onderdelen stuk op een xm v6 automaat dan sta je namelijk gelijk stil. Helemaal stil dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
FastFred schreef:Dan pak ik voor de zekerheid wel 2 achterwiel lagers in
En een bobine.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Heeft de ANWB nog adviezen mbt specifieke spares die ik moet regelen voor een CX?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja hoor:
Bobine, contactpunten, condensator, verdeelkap + rotor, waterpomp (echt, die gaan soms al stuk voor de start…) thermostaat, benzinepomp, V-snarenset, bougies, LHM, spul om lekke retourslangen mee te beunen, eventueel een dynamo.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:FastFred schreef:Dan pak ik voor de zekerheid wel 2 achterwiel lagers in
En een bobine.
Bedankt, dat is bij een C4 met 2.0 16v geloof ik een bobine rail met voor iedere cylinder een bobine, toch?
Verder nog tips?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Voor de luchtgekoelde tweecylinderhelden is een reserve spanningsregelaar ook aan te bevelen. Kleine moeite, groot plezier!