Re: Afwijking Kilometerteller???
De snelheidsmeter geeft standaard 3 km teveel aan. Neem maar eens een Tomtom mee en let dan op de snelheid die de satelliet waarneemt. Of tel op een exacte snelheid 10 hectometerpaaltjes en reken het zo uit.
ZX1.4i schreef:Zijn er hier C3-rijders die het gevoel hebben dat er een afwijking naar beneden in de (digitale) kilometerteller zit, dus dat je harder rijd dan de teller aangeeft :
Het geval wil namelijk dat mijn tante een bekeuring heeft gehad voor 63km/u, na correctie is dat 60km/u, waar je 50km/u mag rijden.
Nou blijft ze stug volhouden dat ze echt 50 reed en dat de kilometerteller dus niet goed isNou is ze bijna 60 en is dit haar eerste bekeuring voor te hard rijden en dus komt het hard aan voor iemand die altijd beweert nooit hard te rijden.
Maar goed laat ik haar nou niet te snel uitlachen, een technisch mankement met al die digitale electronica kan makkelijk tegenwoordig.
dat van het iets teveel aangeven van de snelheidsmeter (+3 km) kan kloppen; hier in de regio staan diverse radarborden waarop je snelheid wordt aangegeven; meestal zie er 47 op staan als ik keurig 50 rijdt…
best leuk die borden, zo is er eentje 100 meter NA een drempel geplaatst.. >> zoiets vraagt er natuurlijk om: zo hard mogelijk accelereren om een zo hoog mogelijke score te krijgen op dat bord (er zit geen flitser aan gekoppeld..)
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
XTR schreef:dat van het iets teveel aangeven van de snelheidsmeter (+3 km) kan kloppen; hier in de regio staan diverse radarborden waarop je snelheid wordt aangegeven; meestal zie er 47 op staan als ik keurig 50 rijdt…
best leuk die borden, zo is er eentje 100 meter NA een drempel geplaatst.. >> zoiets vraagt er natuurlijk om: zo hard mogelijk accelereren om een zo hoog mogelijke score te krijgen op dat bord (er zit geen flitser aan gekoppeld..)
in hoeverre zijn die geijkt?
Mijn kilometer teller met een GPS bepaald, blijkt bij 100 rij ik 98, bij 130 rij ik 128, bij 50 rij ik 48, dus circa 2 kilometer te laag.
Pieter