Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
yep.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dat is dan balen, die is net vervangen. Toch maar weer met Burton contact opnemen.
Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Ik heb twee jaar geleden zo’n moderne vulpijp aangeschaft. Werkte voortreffelijk. Zijn te vinden bij diverse 2CV specialisten en ook bij het Ami magazijn. Rond de 140 euro.
Succes!
Met Burton contact gehad. Bleek dat één rubber ring, nummer 4 op het instructievideotje, niet was meegeleverd. Vandaag deze alsnog geplaatst. Het effect was nul. Er blijft een stevige overdruk uit de olivulpijp komen. Ik wordt het een beetje zat, ik wil gewoon gassen.
Via Burton een nieuwe goudkleurige olievulpijp ontvangen en de oude revisieset teruggestuurd. Ik was het gedoe met de revisieset zat en had twijfels of ik de olievulpijp wel goed had gereviseerd.. Dus wel. Vanmorgen de nieuwe vulpijp erop en weer overdruk. Sh*t. Wie heeft er een verklaring hoe een gereviseerd blok, nieuwe zuigers en cilinders voor overdruk in het carter kan zorgen? Het blok gebruikt nauwelijks olie en trekt goed en heeft nu ruim 1000 km gelopen sinds de revisie.
Teveel [over]druk in het carter komt door een slecht afdichtende of gebroken zuigerveer. Eerst maar eens compressie meten.
Mee eens dat verhoogde carterdruk komt door lekkage langs de zuigers.
Als de compressie goed is, dan gewoon eerst inrijden. Zuigerveren moeten nog inslijten.
(Gebroken zuigerveer hoop ik niet, want dan heb ik iets niet goed gedaan bij de montage, denk het niet.)
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Dit weekeinde dan maar eens de compressie laten meten. Dat moet toch bij warme motor gebeuren? De motor trekt trouwens goed dus ik verwacht eigenlijk niets. Hoe hoog moet de druk zijn, het zin 9:1 zuigers?
9 dus.
Je kunt ook overdruk maken via de kop; de pakking of de klepstelen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik kan mij herinneren dat je een hogere compressiedruk meet dan de compressieverhouding maar dat kan ik fout hebben. Hoe kan ik aantonen dat het lekken via de klepstelen of de pakking is?
Ik kan mij herinneren dat je een hogere compressiedruk meet dan de compressieverhouding maar dat kan ik fout hebben. Hoe kan ik aantonen dat het lekken via de klepstelen of de pakking is?
Klepstelen dat kan blauwe rook geven, bedenk me net dat de pakking niet echt kan, dan zouden de klepsteelbuizen ook al moeten lekken.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Druk hangt ook af van de krukas en drijfstangen en of de kop ooit gevlakt is.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Een compressieverhouding van 1:9 geeft aan dat de verbrandingskamer 9 x zo klein word, niet dat de einddruk 9 bar word.
Het belangrijkste bij een compressiemeting is dat de onderlinge waarden van de cilinders niet te veel afwijken. Als er 1 cilinder duidelijk een lagere compressie heeft en je wilt weten of het aan de zuigerveren ligt, dan kun je de meting over doen nadat je wat olie in de cilinder hebt gedaan.
Als de waarde dan wat hoger ligt, zit er een probleem in de zuigerveren of cilinderwand.
Het probleem is gedeeltelijk opgelost. Ik heb de kleppen gesteld de olievulpijp er weer af gehaald, het luchtfilter eraf gehaald, en dat was schoon van binnen, en ca 100 km hard gereden en veel opgetrokken vanuit een wat lager toerental. En ik heb nu in ieder geval onderdruk. Hoe het kan weet ik niet. Heb alleen de kop nog niet nagetrokken want ik heb geen momentsleutel. Heb er ca 1000 km op staan. De lekkage is er nog maar valt wel mee. Daar wil ik nu geen tijd aan besteden, misschien deze winter.