2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Airco werkte prima tot vandaag
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 07 juli 2015 03:29 PM
  [ # 16 ]
Dannyummels schreef:

Dan zal ik snel even een multimeter scoren. Trouwens hoe verwijder ik het best evt roest van de koppeling?

Dan moet je hem demonteren.Boutje in het midden van de poeli lossen. dan kan je het buitenste gedeelte er af halen en beide kanten opschuren.  Komt trouwens ook regelmatig voor dat de magneetspoel zelf gewoon defect is. Daarom, meten=weten. Meet dus even of er 12v op de stekker van de spoel staat met de airco aan, en draaiende motor. Pas op je handen!!

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Dannyummels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 07-07-2015

Gepost: 07 juli 2015 03:37 PM
  [ # 17 ]

Die kan ik terwijl die aangesloten is gewoon demonteren? Er hoeven dus geen leidingen los?

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 07 juli 2015 03:37 PM
  [ # 18 ]
Dannyummels schreef:

Ik heb de kabel van de magnetische koppeling losgehaald en meet daar 14.10V.

Wat kan ik nu het best doen?

Mvg danny


Mooi! Dat is goed. Dan weet je dus dat de magneetkoppeling aangestuurd wordt en de rest van het a/c systeem dus goed werkt. Hoef je geen zekeringen/relais of druksensors meer te controleren. Als daar een defect zou zitten word de magneetkoppeling namelijk niet aangestuurd.  Kunnen nu eigenlijk nog maar 2 dingen zijn. 1 roest waar ik het eerder over had, of 2 Magneetkoppeling defect (inwendige spoelen branden wel eens door. Meestal zijn deze los te vervangen en hoeft het systeem niet eens leeg voor gemaakt te worden

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 07 juli 2015 03:39 PM
  [ # 19 ]
Dannyummels schreef:

Die kan ik terwijl die aangesloten is gewoon demonteren? Er hoeven dus geen leidingen los?

In principe wel ja, als je er bij kan en de pomp kan blijven zitten. Indien de pomp op een onmogelijke plek zit zou de pomp wel eraf moeten. Dit weet ik zo niet uit mijn hoofd hoe het bij een piccasso zit

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 07 juli 2015 04:43 PM
  [ # 20 ]

Meet even de weerstand van de spoelen in de magnetische koppeling.
(Is niet massa geschakeld? Met de airco uit staat er geen 14 volt op en met de airco aan wel?)

Profiel  
 
Dannyummels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 07-07-2015

Gepost: 07 juli 2015 06:17 PM
  [ # 21 ]

Ik ga zo nog eens meten of als de airco uit staat er geen stroom op staat. De weerstand van de spoel kan ik nog niet meten aangezien ik daar nog niet bij kom en de bouten van de pompbevestiging nog los moet.

Als het roest is kan ik de poelie dan eens inspuiten met wd40 en een tik verkopen?

Mvg danny

Profiel  
 
Dannyummels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 07-07-2015

Gepost: 07 juli 2015 06:43 PM
  [ # 22 ]

Ik heb nogmaals gemeten.
met de airco uit meet ik niks.

Met de airco aan zie ik de spanning enorm fluctueren. Tussen de 2.5 en 13.9v

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 07 juli 2015 08:32 PM
  [ # 23 ]
Dannyummels schreef:

Als het roest is kan ik de poelie dan eens inspuiten met wd40 en een tik verkopen?

Mvg danny

Nee, niet op slaan, dan maak je meer kapot dan dat je hersteld, evt inspuiten met contactspray kan je proberen, maar ik betwijfel of dat werkt.

Dat fluctueren van de spanning, weet je zeker dat dat niet door de meetpennen van de multimeter komt? Die pennen zijn nogal gevoelig als ze bewogen worden tijdens een meting

En meet idd even de weerstand van de spoel, weet nietwat de weerstand precies moet zijn, maar als je oneindige weerstand meet is ie zoiezo stuk.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 07 juli 2015 10:30 PM
  [ # 24 ]
Dannyummels schreef:

De weerstand van de spoel kan ik nog niet meten aangezien ik daar nog niet bij kom en de bouten van de pompbevestiging nog los moet.

Dat meet je via het stekkertje wat naar de pomp toe gaat. Stekkertje loshalen en meten maar.

Profiel  
 
Dannyummels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 07-07-2015

Gepost: 07 juli 2015 11:11 PM
  [ # 25 ]

Ik meet morgenvroeg het stekkertje. Ik wilde het liefst op de spoel zelf hebben gemeten omdat ik dan een evt kabelbreuk omzeil. Ook al is het maar 25cm kabel ook die kan warmteschade of een kabelbreuk hebben

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 juli 2015 11:08 AM
  [ # 26 ]

Mogelijk wordt de airco niet goed aangestuurd. Je kan ook bij draaiende motor eens via een draad direct 12 volt op de draad naar de pomp zetten. Weet je gauw genoeg of de koppeling werkt.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Dannyummels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 07-07-2015

Gepost: 08 juli 2015 11:44 AM
  [ # 27 ]

Welke stand moet ik gebruiken op mijn multimeter om de weerstand te meten? 200 ohm 2kilo-ohm 20kilo-ohm 200kilo-ohm of 2mega-ohm?

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1807
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 08 juli 2015 11:50 AM
  [ # 28 ]

ik denk zelf 200 ohm, want die andere zijn wel heel veel, misschien staat het pp het type plaatje, maar heb je het almgelrobeerd met een directe spanning zoals in de vorige post is vertelt, dan omzeil je alles en kan je gelijk uitsluiten of het daar in zit

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Dannyummels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 07-07-2015

Gepost: 08 juli 2015 12:10 PM
  [ # 29 ]

Ik ga nu met een losse accu spanning erop zetten en erna de weerstand meten.

Profiel  
 
Dannyummels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 07-07-2015

Gepost: 08 juli 2015 12:33 PM
  [ # 30 ]

Ik heb net 12v met een andere accu erop gezet. Meteen een duidelijke klik van metaal op metaal. Met de koppeling is niks mis. Vreemd omdat ik wel op de lijn ernaartoe spanning meet.

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook