Dak probleem
Jacqootje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 03-07-2013

Gepost: 19 mei 2015 01:36 PM

Hallo, Ik heb eindelijk de stap genomen om mijn schuifdak te repareren, na ruim een jaar met 1 cm open dak te rijden-).
De oude kabel met een tang eruit getrokken en de nieuwe kregen we er nog niet helemaal in, er steekt nog een halve meter uit. De goten waar de sleiders en de kabel door glijden is ook behoorlijk vervuild, waarschijnlijk roest. Weet iemand hoe ik dit schoon krijg?
Het kopstuk van de interslides is gebroken, dus alleen de aller voorste van zwart plastic. Moet ik nu een hele nieuwe set bestellen of is dit stukje apart verkrijgbaar?
Verder lees ik dat ik G14 molykote vet nodig heb, maar er staat niet bij waarvoor…
Wat een vragen he, maar het is ook niet eenvoudig zo’n leuk autootje te repareren-(.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 mei 2015 01:19 PM
  [ # 1 ]

Lekker bezig aan het dak van jouw Pluriel.
Doe je het aan de hand van de betreffende delen van het WPH of gewoon uit de blote bol?

Ken je trouwens de herinitialisatieprocedure?

Heb je overigens wel het tandwieltje op de aandrijfmotor verwijderd voor het verwijderen en weer plaatsen van de kabels?
En ook het tandwiel vervangen?
E.e.a. slijt namelijk op elkaar.

Het vet is benodigd voor het smeren van de geleiders van het dak in de rails op de dakbogen en de kabels in de geleidepijpjes op de dakcassette.
Dit alles dus eerst goed schoonmaken.

De interslides zijn nieuw alleen als set verkrijgbaar, maar Johan Oldenhage in Nieuw-Vennep kan jou waarschijnlijk wel aan een los eindstuk helpen.

Of anders deze Fransoos http://www.specialistec3pluriel.fr/

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Jacqootje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 03-07-2013

Gepost: 27 mei 2015 10:26 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor je reactie. Het hele motortje hadden we verwijderd en daar heb ik een nieuwe voor. die ..procedure weet ik niet ,maar ik heb een hele beschrijving liggen met tekeningen erop, die toch nog wel moeilijk te begrijpen is-(.
De geleiders van het dak zijn dus gebroken, weet iemand misschien hier het bestelnummer van? Het zijn dus niet de interslides.

Afbeelding Bijlagen
Top Slide Kit + Logo.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 mei 2015 10:47 PM
  [ # 3 ]

Deze zijn nieuw niet los te koop, zijn ook onderdeel van de set interslides.

Onderdeelnr. 8401HV voor links en 8401HW voor rechts.

Maar zoals eerder vermeld, mogelijk heeft Johan Oldenhage deze wel los beschikbaar.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Frankyvnl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 07-04-2015

Gepost: 08 juli 2015 03:02 PM
  [ # 4 ]

Hoi,

Ik zie problemen aankomen met mijn dak.
Wilde me er vast in verdiepen.

Kan iemand de WPH met mij delen? Betrfet een Pluriel uit 2003.

Alvast bedankt.
Frank

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 juli 2015 09:54 PM
  [ # 5 ]

Frank

Welke problemen verwacht je dan wel heb je al?
Veel problemen worden veroorzaakt door de combinatie van zowel versleten kabels als aandrijftandwiel.

Het is naar mijn idee echt noodzaak preventief onderhoud te plegen.
D.w.z. het smeren van de interslides in de geleiderails van de dakbogen en het smeren van de kabels in de geleidebuizen op de cassette.
Het aandrijfmotortje is echt niet overbemeten.
Je moet dus zorgen dat alles lekker soepel gaat en blijft gaan, dan is de slijtage het minst en voorkom je problemen.
En mogelijk kabels en tandwiel preventief vervangen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 juli 2015 09:58 PM
  [ # 6 ]
Frankyvnl schreef:

Kan iemand de WPH met mij delen?

Ik heb het WPH grotendeels hardcopy, helaas niet helemaal compleet.

En ook nog een deel digitaal.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Frankyvnl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 07-04-2015

Gepost: 09 juli 2015 12:36 AM
  [ # 7 ]

Hoi,

Ik ben nog niet van plan iets te doen.
Ik wil me alleen maar voorbereiden qua kennis en materiaal.
Dus een downloadlink van het dgitalemateriaal zou zeer welkom zijn….
Frank

Profiel  
 
Frankyvnl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 07-04-2015

Gepost: 09 juli 2015 12:37 AM
  [ # 8 ]

Op dit moment merk ik alleen dat bij het terugbouwen van cabrio naar gesloten auto, de achterruit vaak niet goed “pakt” waar door de klep en de de rest ook niet willen. Ik denk dat een sensor niet goed meet.

Frank

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook