Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 21-10-2013
- C5 2.2 HDi Break Exclusive automaat
- C6 (2005-2012) 2,7 HDIF V6 EXCLUSIEF
Ik was gewoon benieuwd.
Momenteel hangt er nog niets achter, maar een reden om de C6 aan te schaffen was dat mijn C5 aut. maar 1300Kg mag trekken vanwege de BVA4 bak.
Wat heeft een C6 rijder eigenlijk achter zijn dame hangen? En hoeveel weegt ‘het aanhangsel’?
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos.
Een Eriba Touring met een leeggewicht van 750 kg. Niet iets dus waar mijn C6 zich zorgen om maakt.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Alsof er helemaal niets achter hing…
Jeetje wat gaaf!!
Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 21-10-2013
- C5 2.2 HDi Break Exclusive automaat
- C6 (2005-2012) 2,7 HDIF V6 EXCLUSIEF
Wat leuk!
Zelf gefabriceerd?
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos.
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Volgens mij mag de C6 1700 kg trekken op kenteken.
Ik gebruik zowel voor de zaak, met zware tandemasser vol met bloemen (rond de 2500 kg) als privé met autoambulance en caravan. Beide geen probleem of enkele moeite. Komt mede door hoog eigen gewicht.
Nu ben ik met de caravan op vakantie in Duitsland en rij altijd stevig door. Bij Luik bergop met gemak 90 km per uur.
Gr giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Wel moet ik vermelden dat ik dan altijd de automaat en vering in sportstand zet. Dan deint de auto minder en schakeld de automaat later wat weer beter voor de automaat is (lijkt mij).
Giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 01-04-2015
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Lineage
par eXeMple! schreef:Alsof er helemaal niets achter hing…
Echt heel leuk.
Citroën BX 19 TRI (1989),
Citroën Xantia 1.8X (1993),
Citroën C6 2,7 HDiF (2006)
nu: Citroën DS5 1.6 e-HDI (2012)
Mijn C6 wordt met Eriba Troll, ongeveer 1100kg,op lange stijgingen snel te heet (olie, niet water). Geen idee wat daar aan te doen is behalve een extra oliekoeler te laten monteren….
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat laatste had mijn C5 phase 2 ook. Blijkbaar lag dat aan de thermostaat die de watergekoelde oliekoeler niet goed bediende is mij ooit verteld. Heb er nooit iets mee gedaan, gewoon wat minder hard met de caravan de berg op gereden.
Graddus, bedankt voor je reactie! Ik ga dit aankaarten bij Civer…
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Regelmatig met een Fendt 470 achter de C6 2.7 HDi gereden. Probleemloos. En zoals Giel aangeeft, altijd in de sportstand. Dat rijdt (gevoelsmatig) net wat prettiger.
https://photos.app.goo.gl/kDH82FVWRsMBUu2H6
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bak of vering in de sportstand?
Het is me bij m’n C5 wel eens opgevallen dat als bak en vering in de sportstand staan de stuurbekrachtiging bij lage snelheid zwaar blijft gaan. Bij 1 van de 2 in sportstand is dat niet zo.
Vroeg me af of dat bij een C6 dan ook zo is.
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Ik deed eigenlijk alleen de bak in sportstand. Dan schakelt hij net wat later op en dat voelt wat prettiger.
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Ik reed met de vering in sport stand.