8 van de 51
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Axel 12 TRS - Dag!
75-amitolee
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 16-07-2008

Gepost: 12 juli 2015 05:01 PM
  [ # 106 ]

Michelin ziet er geen markt voor , dat hebben diverse clubs al geprobeerd.

Ik heb Daan een set van 4 stuks N.O.S. die werkelijk perfect opgeslagen zijn , ook niet verhard aangeboden voor een prijs waarvoor ik dan zelf net 2 nieuwe Michelins ZX tegenwoordig ook in het dure collection gamma voor mijn Ami 8 Tolee in de maat 135 r 15 kan aanschaffen.

Ik heb in het verleden zelf zo’n Axel 12 TRS (rood) en een visa decapotable (bruin) met deze TRX wielen gehad .

Ik heb zelf in het verleden gelijk na aanschaf van mijn Axel voor 2 stuks ongeveer 200 euro betaald voor 2 gebruikte TRX banden in deze maat, dat was toen inclusief opleggen bij een Citroën specialist en daar heb ik vervolgens in 3 jaar tijd een kleine 20.000 km mee gereden.

Rene ter Veer

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7776
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 juli 2015 09:02 PM
  [ # 107 ]

Gister de auto op mijn plek in de parkeergarage geparkeerd, en daar bleek dus de accu leeg te zijn. Het ding lijkt vooralsnog vergevingsgezind te zijn, of in ieder geval alleen om aandacht te vragen wanneer dat zo uit komt!

Verder was ik gisteravond eigenlijk wel een beetje óp na een nogal intense dag, maar vanmorgen weer met frisse zin aan de gang! Eerst maar eens de Renooit gepakt en naar Amstelveen gereden om een vers volgeladen accu te halen. Met nog wat extra gereedschap (gedoneerd door Waterman, hoe komt hij anders van zijn zooi af) weer terug naar Amsterdam. De accu wisselen viel mee, maar de nieuwe is nét te hoog, waardoor deze niet mooi in z’n beugels kon. Zo goed als het ging toch maar vast gezet en de plus- en minpool aangesloten.

Starten, lopen, afslaan. Oh ja, choke. Uittrekken, starten, toefje gas, lopen, blijven lopen. En gelijk op pad dan maar, beetje nukkig nog, wat bokken en inhouden op lagere toerentallen, maar al snel is dat humeur weg en als ik de A10 op draai klinkt het blokje alweer tevreden.

Hoofdverdachte van de lege accu was eigenlijk meteen de dynamo, maar je hoopt altijd dat het eerst iets eenvoudigs is, dus de accu zelf, of de bekrachtiger van de dynamo, een los contactje. Helaas niets van dat. Opnieuw in Amstelveen aangekomen gaan we proberen te achterhalen wat er scheelt. Het acculampje brandt niet bij starten, maar wel als we ‘m rechtstreeks schakelen. De conclusie lijkt duidelijk. Gelukkig kunnen we voor de Axel een nieuwe Bosch bestellen, dat dus gelijk maar gedaan; samen met een nieuw luchtfilter en de twee gewenste nieuwe achterdempers.

Rijden had Waterman nog niet gedaan en daar was het nu wel eens tijd voor. Onderweg naar de klusruimte valt op dat er nogal wat rammelt bij lage tempi, en als we de auto bij een verkeerslicht zacht achteruit laten rollen klinkt het ‘klonk, klonk, klonk’. Zodadelijk gelijk maar de brug op!

Aanvankelijk niet veel kunnen vinden, alle fusees zitten strak, aandrijfassen ook en de bak klinkt normaal. De remschijven zitten ook goed vast. Wat wel opvalt: de middendemper rammelt tegen de bladveer van de voorstabilisators aan. Dit is met een bandenlichter en een ratel snel opgelost. Toch bleef het een beetje verdacht.

Toen maar eens het neusje rustig gaan ontmantelen om de dynamo los te krijgen. Dat gaat nog verrassend goed! We komen sowieso weinig echt schokkende roestplekken tegen, maar alle boutjes en moertjes komen zonder problemen los. Een kleine twintig minuten later ligt de dynamo al uit de auto.

Om het front er verder af te krijgen en de boel goed toegankelijk te maken verwijderen we ook alle kappen. Om dat te doen gelijk de voorwieltjes eraf. Hierbij blijkt de velg rechtsvoor nauwelijks vast te zitten, wellicht nog een verklaring voor knakken en kraken..

De Axel blijft, in afwachting van alle onderdelen die we nog moeten ontvangen, lekker op de brug hangen!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4865
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 12 juli 2015 09:32 PM
  [ # 108 ]

klonk klonk klonk bij achteruitrijden?
Hebben wij toen niet gehoord.. ik kan me niets heugen.
Was het nou die demper?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 12 juli 2015 10:09 PM
  [ # 109 ]

Lekker gewerkt dus vandaag! very good

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7776
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 juli 2015 10:53 PM
  [ # 110 ]
Nielsje schreef:

klonk klonk klonk bij achteruitrijden?
Hebben wij toen niet gehoord.. ik kan me niets heugen.
Was het nou die demper?

Het kan ook zomaar zijn dat het me niet eerder op is gevallen, omdat ik er niet op heb gelet Smile

Uitlaat hing wat laag, maar dat was zo hersteld, waarmee een zekere bron van geratel verwijderd lijkt. Een wiel dat niet helemaal vast zit kan ook hobbelen/knokken natuurlijk. We zullen even moeten afwachten of het verholpen is, want rijden zit er even niet in.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 juli 2015 10:54 PM
  [ # 111 ]

Overigens is de accu die er in zat na een paar uur goed laden weer helemaal boven Jan en kan ie weer terug.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 12 juli 2015 10:56 PM
  [ # 112 ]

Ik zie nog geen ducttape, wat gaat er mis?

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7776
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 juli 2015 10:59 PM
  [ # 113 ]
tilanus schreef:

Lekker gewerkt dus vandaag! very good

Ja en me vanavond uitgeleefd met de dremel!

Voor:

Aardig gevorderd:

Vergelijk:

Ben er al zomaar twee uurtjes mee zoet geweest, en het is nog niet helemaal klaar. Waar de lak slecht is gaat deze vrij gemakkelijk weg, waar de lak goed is duurt het langer. Als ik klaar ben gaat er een laag blanke lak overheen. Het zal niet perfect worden maar wel weer een stuk netter!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7776
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 juli 2015 11:00 PM
  [ # 114 ]
waterman schreef:

Overigens is de accu die er in zat na een paar uur goed laden weer helemaal boven Jan en kan ie weer terug.

Top!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7776
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 juli 2015 11:02 PM
  [ # 115 ]
graddus schreef:

Ik zie nog geen ducttape, wat gaat er mis?

Grijze ducttape kan op een beige kleur als Albatros. Voor deze Axel ga ik op zoek moeten naar rode gaffertape. Als iemand over heeft houd ik me aanbevolen!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7776
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 juli 2015 11:02 PM
  [ # 116 ]

Heb trouwens ook nog een bus zwart zijdeglans staan, mooi voor de deurstijlen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6100
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 12 juli 2015 11:08 PM
  [ # 118 ]

Ik lees het alweer, dit karretje gaat supernet worden. Het is dan ook een auto om te koesteren. Goed bezig Daan! Very Happy

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 13 juli 2015 10:16 PM
  [ # 119 ]

heel gaaf!
die velgen zijn ook geleverd in een inchmaat, want die had ik op mijn LNA. Je bent dan meteen van het bandenprobleem af.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7776
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 13 juli 2015 11:38 PM
  [ # 120 ]

Daar was ik ook achter inmiddels. De vraag is echter of die de juiste breedte hebben om bredere banden dan 145 te monteren.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
8 van de 51
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook