kan iiemand and mij vertellen hoe ik deze knoppen eraf kan halen zodat ik de text op nieuw kan laten maken?
Mijn knopjes zijn helemaal beschadigd…...
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 04-01-2008
- C6 (2005-2012) 2.7 Hdi Exclusive
Je kan ze met een dun mesje of schroevendraaiertje omhoog halen en dan klikken ze los. Het is priegelwerk, maar het is met enige moeite ook weer in elkaar te krijgen.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
De tekst opnieuw laten maken? Ik weet niet wat dat kost, maar heb je al eens geïnformeerd wat een nieuw setje knopjes kost? Ik kan het me niet precies herinneren, maar erg duur zijn ze niet.
Nu we het er toch over hebben…, die knopjes van mij wisselen steeds vaker van functie (bij drukken op pauze knop gaat snelheid naar beneden en aan / uit werkt dan als pauze knop). Een flinke ram tegen het stuur werkt altijd wel, of gewoon door rijden en een paar bochten maken vaak ook. Ik hoop eigenlijk dat de beruchte COM2000 (?) achter het stuur (nog) niet aan de beurt is. Misschien helpt wat WD40 ook? Maar waar? Sleepcontact stuur? Achter de knopjes spuiten? Verder overigens helemaal geen problemen, ook niet met radio bediening aan stuur. Tips?
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ik heb hetzelfde gehad. Eerst WD40 achter de knopjes gespoten. Daarna nieuwe knopjes er in. Maar de niet of anders werkende knopjes bleef terugkomen, en de corrigerende tik bleef nodig.
Ben toch bang dat de COM aan vervanging toe is. WD40 in de sleepringen spuiten weet ik niet of dat helpt. Weet ook niet waar je dan moet spuiten.
De radiobediening gaat niet via de sleepringen.
@ PSA: Onderdeel 3 regelt ook de indeling van de knopjes? Want voor 100 eu zou dat het proberen waard zijn i.p.v. de Com2000. Of zijn dit alleen de knopjes zelf?
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Het lijkt erop dat dit enkel de knopjes zijn en dat de afhandeling van de signalen in de com2000 wordt afgehandeld.
Helemaal zeker weet ik het niet. Overigens zou er natuurlijk ook wat mis kunnen zijn met de knoppen door bijv vocht of een kabelprobleem.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Geo schreef:@ PSA: Onderdeel 3 regelt ook de indeling van de knopjes? Want voor 100 eu zou dat het proberen waard zijn i.p.v. de Com2000. Of zijn dit alleen de knopjes zelf?
Onderdeel 3 is alleen knopjes, kabeltje en connectortje.
Ik heb het met dezelfde verschijnselen als bij jou vervangen, maar zonder resultaat. Het probleem bleek toch in de COM te zitten. Deze heb ik niet meer vervangen (de C6 is vorige week verkocht).
Zit er verlichting in deze knopjes?
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”
Voor zover ik weet zit er geen verlichting in de knopjes, of het heeft bij mij nooit gewerkt dat kan ook.
Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE