Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 22-02-2013
- ID/DS ID 20 Break confort
- SM coupe
- BX 16 tzi automatic
- Overig C-Crosser 2.2 HDi exclusieve 7p
De achterruiten en dus natuurlijk ook de rubbers van mijn azu hebben zich nog niet gewonnen gegeven in de strijd om zich uit de deur te laten verwijderen.
Heeft iemand hier nog zinvolle trucs?
Het beste van binnen naar buiten of andersom?
Zijn er nog hulpstukken re gebruiken zonder al te veel risico op breken van de ruiten?
Geprobeerd met de hand met voldoende warmte en groene zeep
Ik deed dat altijd met m’n hak in de hoek van de ruit. Van binnen naar buiten.
En dan langzaam de hele rand los drukken.
Het helpt vaak wel om met iets van kunststof of een houten wasknijper eerst het rubber los te maken van de carrosserie.
Het rubber moet dus mee eruit.
Gehard glas kan wel wat hebben.
https://www.youtube.com/watch?v=mC0_k0eNFlI
https://www.youtube.com/watch?v=QvcJ_lU_VpQ
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 22-02-2013
- ID/DS ID 20 Break confort
- SM coupe
- BX 16 tzi automatic
- Overig C-Crosser 2.2 HDi exclusieve 7p
Hartelijk dank voor je reactie, ikweet niet of ik dezelfde kracht als in het filmpje durf te gebruiken. Duidelijk is wel dat ik erg voorzichtig te werk ga.
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
overigens nooit een gelaagde voorruit zo verwijderen , die kunnen weinig hebben. die moet je voorzichtig verwijderen. met een grote schroevedraaier het rubber beetje bij beetje naar buiten duwen aan de bovenkant en zijkanten en dan pak je hem er zo uit.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Exact! ik werk het rubber met een botte pakkingkrabber van onderen binnen naar buiten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
eventuele pees verwijderen ?
en glibberig maken, droog gaat voor geen meter
wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd
Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ruitje rubber kun je eruit halen:
*Met een schroevendraaier tussen het rubber en sponing te zetten. Daarna wip je het rubber over de sponning heen.
* Met een 2de schroevendraaier doe je het nogmaals, 50mm bijv naast de andere schroevendraaier.
* Tussen de 2 schroevendraaier doe je het rubber over de sponning heen zetten met een derde schroevendraaier.
Komt het rubber niet terug dan kun je rustig het rubber over de sponning heen duwen.
- Zorg wel dat je het rubber niet kapot steek
- Denk om de ruit!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
De moeilijkste ruit blijft de achterruit terug te zetten (zonder pezentrekker of hoe heet zo’n ding)