Daar had ik niet aan gedacht… ik ga even shoppen bij buurman erik visser
Misschien zijn de zuigers ook wel gelijk,hoewel, de zuigerpen zou wel eens aan de andere
kant van uit het midden kunnen zitten.
Pakkingset heb ik gevonden op mp. tenzij iemand hier een nog scherpere aanbieding heeft,
ga ik die kopen
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik realiseer me dat je het 2200 blok hebt. Dan valt de C25 weer af…
Dat is niet erg want er zijn meer CXen dan C25ers.
Cilinderbus van de compressieloze cilinder, het lijkt er op dat de cilinder vol water heeft gestaan.
Eens kijken of ik het weg kan krijgen met honen…..
Zuiger ziet er nog goed uit, die durf ik wel weer te gebruiken.
En dit…..veel kwaad kan het niet, maar om deze opnieuw te gebruiken kweenie.
Ik vrees dat ik toch op zoek moet naar een ander blok.
Is het verschil in prestatie groot tussen de 2200 en de 2500 ? als dat zo is dan kijk ik uit naar een 2, 5 liter blok + bak
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Als een motor wissel noodzakelijk blijkt, zou ik zeker voor de 2.5 met vijfbak gaan. Dat houdt qua prestaties nog niet over, maar je kunt mooi meekomen tussen het vrachtverkeer. Het scheelt maar een paar pk en wat meer koppel, maar procentueel is dat best veel.
Dat je de motor terug wilt gebruiken ja maar die zuiger, wat voor een verbranding wil je daarmee bereiken?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik denk dat ik een scheurtje zie in in de cilinderwand? “Vroeger” controleerde men dat door er olie op te smeren, de zaak droog te poetsen en dan wat talkpoeder erop te smeren. Als je een scheurtje hebt blijft daar olie in achter dat de talkpoeder doet opzwellen, je ziet dan een “streep”. Geen streep, dan is het een “kras” maar die krijg je niet zo simpel weg met honen.
Die zuiger heeft een serieuze optater gehad, gelukkig zit de compressiering vrij laag, maar toch.
Ik denk dat je blok “economisch K.O.” is.
Ik zou er zeker over denken om een 2.5 blok met 5 bak te plaatsen, dat rijdt iets sneller maar vooral rustiger op de snelweg of route nationale…worden op LBC regelmatig aangeboden.
To err is human, not to err is divine.
Dat scheurtje dat ik ook, foto vergroot maar nog niet duidelijk, denk dat je dat pas echt irl kunt beoordelen, maar het lijkt wel een scheur, mee eens.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik ben een poosje met de hoonstenen in de weer geweest en gezien dat dit hem niet meer gaat worden, de beschadigingen zitten te diep.
Op naar een ander blok en wel een 2500 met als het even kan een 5 bak.
Hier en daar wat visjes uitgezet, gaat met wat geduld helemaal goedkomen.
En dan heb ik natuurlijk een berg spullen over van het oorspronkelijke blok, als iem. daar wat van gebruiken kan hoor ik het wel.
Wie weet hoe dat met 4 en 5 bakken zit, afhankelijk van het jaartal,of een optie ?
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Voor zover ik weet waren ze er opeens als standaard. Ik meen eigenlijk gelijk met de komst van de 2.5. Maar helemaal zeker ben ik niet.
Daar zeg je wat, het ding waar ik morgen ga kijken is uit 77, als ik het goed heb
is de 2500 pas in 1980 gebruikt.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ff opletten, een vijfbak heeft een andere prise-as (korter) en voor de 2200 motor heb je weer een lange prise-as nodig.
dus: 2500 motor korte prise as in je bak en 2200 motor lange. ALS ik me niet vergis. t is ff geleden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bedankt voor de tip !
Als ik het dan goed heb zijn door de verschillende priseassen inderdaad alle 2500ers 5 bakken,
Maar ik ga niet combineren, bak en blok gaan er uit.
Het was een 2200 helaas, de zoektocht gaat voort.