Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ah thanks, ik snap hem!
Geen idee hoe dat daar terecht is gekomen… Of er ligt er al jaren 1 extra in de auto te slingeren
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het gedoe met het koppelingspedaal dat niet goed meer omhoog kwam is inmiddels opgelost.
De veer die erop zat was niet van het juiste type en niet meer krachtig genoeg om het pedaal goed omhoog te krijgen.
Even tijdelijk gereden met een veer die veel te zwaar was, rijdt overigens niet echt lekker.
Inmiddels is de juiste veer gevonden het koppelt nu erg fijn.
Nu heb ik overal gelezen dat de tank in een DS 66 Liter bevat. Maar hoe leeg kunnen jullie hem rijden?
Inmiddels al verschillende keren gehad dat de auto na een bocht flink inhoud en niet meer kan klimmen in de toeren. Na een paar sec krijgt die weer benzine en rijdt het weer verder. Zolang je rechtdoor blijft rijden gaat het prima.
Dan ga ik maar direct tanken en kan er “maar” 60 Liter in.
Is dat wel redelijk normaal, of hoor je probleemloos nog een paar liter te kunnen verbruiken?
Mogelijk zit er nog verschil doordat het een injectie is ivm met aanzuigen in de tank?
Het aanzuigslangetje kan je dieper of minder diep in de tank steken. Maakt al snel een paar liter uit !
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké er hangt dus gewoon een slangetje in de tank?
Loop je dan niet het risico al het vuil van de bodem op te zuigen…?
Nee: daarvoor zit dat filter in de langsbalk
http://www.citroworld.com/tableaux/index.php?pageId=24&catId=119&returnId=119&itemId=1029
“Dat slangetje” DE aanzuigslang zit in de laatste 1/2 meter een kromming/boog in. het kan dus zomaar wezen dat als je de slang zo’n 90 graden (o.i.d) verdraaid het probleem opgelost is. Al betwijfel ik dat indien de tank of slang er nooit uitgeweest is…........
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
De aanzuigslang zit IN de benzinebak nog ik een soort grof filter :
grote bout onderaan de tank , bij een carburateur kan je het best vergelijken
met een stapel ringetjes van ongeveer 4 cm hoog .
Voor de injecties is het een ander nummer in het onderdelenboek ,
dus dat zal enigzins anders zijn .
Let op als je die bout er uit draaid je dit op een goed verluchte plaats doet ,
de tank loopt dan helemaal leeg en zo is al menig auto plus garage in de brand geraakt
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43267
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Injectie heeft geen filter in de tank
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Weet iemand wat dit is?
Ja; dat zijn de gootjes onderaan de deuren. Daar zitten die dikke rubbers in zodat het niet tocht/water naar binnen komt wanneer je rijd. Je hebt daar voor alle 4 deuren liggen = 2 korte en 2 lange.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks, gezien de lengte had ik al het vermoeden dat het iets met de deuren te maken had
Deze kunnen akelig rotten en zijn dan het beginpunt voor het rotten van de onderbakken.
Chyparse verkoopt ze van RVS, is een aanrader. ( Je kan ze dan beter niet vastlassen, maar plakken)
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Als je de RVS delen last, dan krijg je een potentiaal verschil tussen het RVS en staal, waardoor je staal opgegeten wordt.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Wat ook een oplossing kan zijn is ze na het spuiten te monteren en ze dan vast zetten met enkele revetten. Mits je de gaten van te voren geboord hebt
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gister heeft Piet Kruisenga van Dinitrol Center Antonisse de DS bekeken met zijn camera.
Hij heeft in 1 voorscherm gekeken bij het knipperlicht, alle 4 de deurbakken en de holle ruimtes onder de auto.
Ik ging er vanuit dat er hier en daar wel wat roestvorming zat dat aandacht nodig had.
Maar het resultaat viel niet tegen, hier en daar wat beginnende vliegroest was er met de camera te zien.
Alles was wel droog, dat dan weer wel. Dus wel behoefte aan een antiroest behandeling.
Ik ga er vanuit dat de ervaringen met Dinitrol Center Antonisse goed zijn. De prijs is daar natuurlijk ook naar.
Geen idee of er serieuze alternatieven zijn…
Andere die ook deze check deden hadden redelijk resent een behandeling ergens laten uitvoeren. Bodem mooi in de antiroest, maar diverse holtes zo droog als het maar kan. Tja dat is dan niet waar je naar op zoek ben…
Je kan ook een deel zelf doen…
Ik moet zeggen dat ze bij Dinitrol wel een goed inzicht hebben wat de kwetsbare delen zijn.
En het scheelt een hoop vlekken in de garage als je het laat doen…