Totaal aantal Berichten: 362
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Mooie oplossing voor de isolatiematten!
Thx! Ik ga de koker van de uitlaat ook dempen met 3mm bitumen, ik ben benieuwd of het verschil gaat maken
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
hier ben ik eventjes de kluts kwijt
ik heb de binnen bekleding boven gehaald. Dit puzzel stukje is mij een raadsel, weet iemand waar deze 2 stukken komen ?
Die kluts kan ik 123 ook niet zo gauw vinden…
Misschien bij de pedalenset of zo?
Komt het echt uit jouw auto? Of zat het bij een aangeschafte set?
Lijkt wat op een restant van een uitgeknipt stuk…
19 en de andere wellicht 15.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Nieuw aangeschaft enkele jaren terug.. ik vind het zo niet terug waar het moet komen
Totaal aantal Berichten: 2114
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Zo te zien inderdaad nr 19. En dan wellicht 2 verschillende uitvoeringen, 1 voor met koppelingspedaal en 1 voor zonder???
Klopt! 19 past perfect, 15 moet opnieuw uitsnijden.
Of met rempedaal en paddestoel?
Maar het is heel goed mogelijk dat het daar ergens hoort en dat het hier over 2 verschillende versies gaat.
Ben eigenlijk wel benieuwd… Laat je het even weten als je het gevonden hebt?
Ow, is al gebeurd…
Maar wat past er dan niet bij 15?
Is dat niet een ander stuk zonder al die uitsparingen? (ergens onder in die doos met vreemde uitsnijsels)
Hehe….gevonden. Nou was ik toch wel nieuwsgierig geworden. Die andere is voor de versie’s met koppelingspedaal. Je hebt dus een 19a en 19b versie.
http://www.citrothello.net/ds-21-confort-1967-ivoire-restauration-integrale/
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Nummer 19 klopt :
Andere isolatiemat is eentje voor BVM. Ik heb dus 2 versies gekregen van nummer 19, maar ik mis dus nummer 15.
Totaal aantal Berichten: 1532
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Zie er wel mooi uit en zal goed dempen vanwege het gewicht van de bitumen.
Je moet er alleen niet aan denken wanneer de isolatie matten een keer nat worden en water opzuigen (je kan het natuurlijk niet waterdicht maken)... en als je dat niet of te laat merkt heb je een probleem. Naast evt roestvorming krijg je matten ook nog eens moeilijk droog.
Sorry voor het pessimistische scenario, maar ik heb helaas ervaring met lekkages, natte vloermatten en roestvorming….
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
U hebt volkomen gelijk Camembert. Bij lekkage heb je natuurlijk een probleem. Zelf doe ik niet aan symptoombestrijding, dan stop ik er nog liever mee. Toch bedankt voor de aanbeveling, aarzel niet om dit te blijven doen!
Verder gedaan met kleine restklusjes :
Beplating, proper gemaakt en contact oppervlak ingevet met WAX. Rubbers zijn oud en versleten, die zijn vervangen door nieuw.
Details.. Deze spacers zijn nog in goede staat, komt tussen beplating en dorpel. 2x per kant
Dan heb ik de gordels bij elkaar gezocht en in de was gestoken.
Ik heb 2 verschillende kleuren, weet iemand hoe citroen onze wagens heeft uitgerust met gordels?
horen deze types in mijn wagen ? Dit zijn bvb 3 punts gordels :
Mijn wagen is oorspronkelijk geleverd als DS 20 Pallas met oker stoffen interieur. De vorige eigenaar heeft er ledere stoelen en deurpanelen ingezet.
Details zoals zwarte B stijlen, etc.. heb ik dat kunnen besluiten,tapijten waren helemaal verweerd door de zon.
Er komt nu een interieur in voor lederversie.
Ik had juist dezelfde combinatie van gordels in mijn DS zitten
Ik heb ze ondertussen vervangen door automaten
Ik heb nog een zwarte gordel liggen, die mag je hebben voor weinig
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand