Wat een lelijk ding
Powertube van VGS zit erin, nieuwe sproeiers in de carb (105/110). Past mooi aansluitend op de ventilator tunnel, radiale aanstroming, dus weinig verliezen en maximale luchtstroom.
De oplettende kijker ziet ook de opnemer voor de 12-spark electronische ontsteking, (achter de carb, boven het vliegwiel. Op de carb de vacuum aansluiting, en links op de kachelpot de temperatuuropnemer. Deze past de ontsteking vervroeging aan afhankelijk van de temperatuur. Koude start is dan geen problleem (bijna geen choke nodig) en warme start gaat ook goed.
Op het olieverbuik na een ideaal motortje.
Groet, Rob
2CV6 1980 Verte Embrun
Ben ook druk bezig de auto te prepareren voor de trip in september.
Vandaag even een tussentijdse wasbeurt gegeven, zodat ik over een maand niet zo hoef te schrobben. En morgen nog even langs bij Johan Oldenhage voor een goede checkup.
Hoeveel weken nog?
Wel relax dat je al eigenlijk al klaar bent!
Ik moet nog ‘even’ wat dingen regelen voordat m’n kar klaar is:
- nieuwe banden achter in 195/70/14
- lagers achter in’t vet zetten
- blokken + schijven achter controleren
- kleppen stellen
- 2 motorsteunen vervangen
..en nieuw in de lijst: een LHM lek fixen ‘ergens’ linksvoor
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Niet getreurd, jij bent ook bijna klaar!
En ik heb ook nog een paar aandachtspuntjes hoor; airco en katalysator, worden morgen gecheckt. En voor aanstaande vrijdag heb ik een afspraak staan voor nieuwe remblokken en -schijven.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed bezig mensen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik moet maar eens een afspraak maken voor de C4. Moet 2 nieuwe banden hebben. De voorbanden hebben nog net aan 2mm profiel en zitten langs de rand van de wang vol met kleine scheurtjes. Helaas zag ik de staat van de banden pas bij thuiskomst, tijdens de proefrit en bij aflevering helaas niet naar gekeken…
Daarbij wil ik ‘m ook even nagekeken hebben voor de Alpen
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Weer terug van een weekje Frankrijk. Lekker enkele Col’s over kunnen scheuren. Kwa hoogte, uitzicht en bochten stond het niet in verhouding tot de route’s in de Alpen/Dolomieten. Maar dat duurt niet zo lang meer gelukkig
Binnenkort komt er een email met de vraag voor nog wat extra gegevens van jullie, zodat wij vooraf al de toeristenbelasting registratie bij de camping kunnen afronden en we niet op de zondag avond met 40+ man in de rij staan.
Wil je de route alvast een beetje verkennen? Dat kan met deze streetview player.
Je voert een begin- en een eindpunt in, en je gaat via Streetview de route over…
Geinig. Saltaus-Timmelsjoch geprobeerd. Op een gegeven moment stopt ‘t, maar kan ook aan mijn verbinding liggen. Geeft in ieder geval een schitterend voorproefje. Ongelofelijk hè, die techniek.
2CV6 1980 Verte Embrun
waterman schreef:FastFred schreef:Dan pak ik voor de zekerheid wel 2 achterwiel lagers in
En een bobine.
Bobinerail gevonden, (€ 150,- bij Winparts). Vraag me af hoe groot de kans is dat ik die nodig ga hebben.
Achterwiellagers ook gevonden maar daar zijn nogal wat varianten in met verschillende binnen en buiten diameters. Misschien laat ik die lagers gewoon preventief vervangen.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Bobinerail gevonden, (€ 150,- bij Winparts). Vraag me af hoe groot de kans is dat ik die nodig ga hebben.
We hebben landelijk iets van 40 onderdelenkasten staan. In élke kast liggen er 2 ....
Hier gaat alles gestaag door. Inmiddels 5x nieuw rubber, nieuwe motorsteunen, achterwiellagers opnieuw ingevet, 1 spare lager, nieuwe bougiekabels, nieuwe rotor en kap (spare), nieuwe remschijven, brandstofpomp én een waterpomp (voor 15 euro wou ik die gok wel nemen ), een v-snaartje, koelvloeistof. Op de lijst staan nog kleppen stellen, ontsteking controleren (af en toe slaat ‘ie een slag over stationair, lijkt wel alsof de auto ‘niest’ ) en een mof maken tussen luchtinlaat en blowermotor.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Wegenwacht Eend schreef:Bobinerail gevonden, (€ 150,- bij Winparts). Vraag me af hoe groot de kans is dat ik die nodig ga hebben.
We hebben landelijk iets van 40 onderdelenkasten staan. In élke kast liggen er 2 ....
Betekent dat dat er eentje voor mij meegenomen wordt?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Ben je wegenwacht lid met Europa dekking..??