Ik kwam net van school, reed parallel aan de Veenderweg, zag ik een prachtige witte DS staan. Ik dus ff dat straatje inrijden, stapvoets langs de auto, keren, nog een keer, staat de eigenaar erbij.
Ik vertelde hem dat het een prachtig exemplaar was, heb even mijn auto (van me pa: VW Golf station ) aan de kant gezet en ben toen een heel relaxed gesprekje aangegaan met de eigenaar. Ik merkte meteen al dat het een liefhebber was. Hij vroeg of ik er ooit in had gezeten. Nee Ik mocht meteen plaatsnemen! Prachtig!
Zij was met rood interieur, precies wat ik wil. Maar zij had een 1ste neus, terwijl ik een derde wil. Die vent had zelf een soort plank gemaakt op het plafond helemaal voorin om er zijn stereo in te zetten, want hij had geen zin om in het dashboard te boren en te zagen. Terecht!
Ik ben trouwens nog steeds aan het zoeken!
Nothing to do to make it more beautiful, because it’s already is…
Mensen,
Ik ben een ID tegengekomen op Marktplaats. Het is een ID 19 Special uit 1972, LPG en APK tot april 2005. Er staan foto’s bij en ik vind het er goed uit zien. Hij kost 1750 euri
Want ik heb erover nagedacht, en vond het een beter idee om een zo goedkoop mogelijke DS/ID te nemen en dan te kunnen ervaren hoe zij eigenlijk is, of het echt wel wat voor mij is.
Natuurlijk moet ik dr wel in ‘t echt zien. Wat vinden jullie er van?
Nothing to do to make it more beautiful, because it’s already is…
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Snel gaan kijken…
Ik zou inderdaad sowieso gaan kijken, stukje rijden en proberen een zo goed mogelijke indruk van de auto te krijgen (en vooral waarom ze maar 1750 vragen).
Je idee om een zo goedkoop mogelijke ID/DS te kopen en dan te kijken of het wat voor je is, is begrijpelijk, maar stel dat het een kreng vol verborgen gebreken is, waardoor je niet aan lekker rijden toekomt? Dan zit je waarschijnlijk met een blok aan je been waar je moeilijk weer vanaf komt .
M.i. is het verstandiger om voor jezelf een budget vast te stellen, waarvoor je in elk geval een fatsoenlijke en bewezen betrouwbare Snoek kunt/wilt aanschaffen. Staar jezelf er niet blind op. Als het binnen het voor jou beschikbare budget niet lukt, moet je het het misschien gewoon niet doen.
Dit komt misschien voorzichtig en betuttelend over, maar zo is het beslist niet bedoeld. Ik heb zelf 10 jaar een DSpécial gehad en heb me in die 10 jaren regelmatig goed gerealiseerd hoeveel mazzel ik met mijn Godin heb gehad. Het blijft een beetje een gok, want ik heb verhalen gehoord van mensen die 10x zoveel ellende gehad hebben met een 2x zo dure Snoek.
Ga zoveel mogelijk DS-en bekijken en probeer niet alleen een indruk van de auto te krijgen, maar ook van de (verkoopredenen van de) verkopende partij.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Ik ga dinsdag kijken….
Ik vraag me af hoe de verzekering in elkaar zit. Ik neem aan dat ik een oldtimerverzekering moet afsluiten. Maar ik heb de indruk dat veel maatschappijen de eis stellen dat het een 2de auto moet zijn, dat je maar +- 5.000 km per jaar mag rijden etc. Ook de leeftijd van de verzekerde speelt een rol. Ik ben zelf 19.
Waar zijn jullie verzekerd? Wat raden jullie mij aan?
Greetz
Nothing to do to make it more beautiful, because it’s already is…
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als het je tweede auto is kan het heel goedkoop. Bij OVHV - onderdeel van TVM- .
Bel anders GIO in almere. Daar is mijn ds ook verzekerd.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Super, kheb ff gekeken, enne, geen leeftijdsgrens, ik heb de indruk dat je Ds gewoon als dagelijks auto kan verzekeren.
Nothing to do to make it more beautiful, because it’s already is…
is dit wat
Ik weet niet of je nog aan het zoeken ben, maar ik ben mij wel aan het herorienteren (wat wil ik nu voor oldtimer aanschaffen). Tijdens mijn wekelijkse zoektocht op Marktplaats zag ik deze staan.
http://www.marktplaats.nl/markt/autos/oldtimers/61114.htm?zoek=ds
enig iedee of dit wat is. Als ik de prijs zie denk ik dat het weinig kan zijn, maar als ik de omschrijving lees kan het daarentegen ook een leuke aanschaf zijn. Misschien heb je er iets aan.
Succes met je zoektocht.
is zo op het eerste gezicht een mooie DS 23:
vooral vanwege de optie’s zoals airco en getint glas
verder (staat niet vermeld)is deze DS een jubileum uitvoering >> zie rode dashboard
indien je eentje zoekt lijkt dit me een mooie wagen om ffff een bezoekje aan te brengen.
voor de prijs hoef je het niet te laten. zelf een proefrit is toegestaan.
p.s. 4 nieuwe michelin bandjes kosten al meer dan 1000,- euro
citroen (DS)23(injection)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Op zich ziet ze dr goed uit, maar heeft ze APK? Ze heeft geen LPG, dat vind ik heel wat minder. Ik ga morgen in Hoofddorp kijken en daar staat er een (scroll naar boven) met APK en LPG. Ik moet dr natuurlijk eerst nog zien voor ik lovende woorden de atmosfeer inwerp…
P.S. Ik heb de mening dat een ID ‘beter’ is dan een DS. Dit denk ik omdat alleen de vering hydraulisch is. Als er iets ‘kapot’ gaat in de hydrauliek, dan zou ik met een DS ook last moeten krijgen met het sturen, schakelen, remmen…Correct me if I’m wrong!
Nothing to do to make it more beautiful, because it’s already is…
het is omdat ik de restauaratie van m’n DS bijna afheb anders:
net aangeschaft de motersteunen (bonkend geluid bij rijden door kuilen)
en de tripoides (trillen bij optrekken cq afremmen) dus nog genoeg te doen
helaas,.... heb ik geen geld meer over voor die DS23 anders kon ik die van mij nog voorzien van een setje
getint glas en later de airco (stoer he .... die voorbumper voor een airco!!!),de leerset verkopen etc…...
affijn,........ ik hou maar op want straks ga ik er nog een lening voor afsluiten ops:
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
mooie wagen
Knappe wagen, citroen23. die achtergrond is ook wel in stijl, chique hoor
Ik zou nog even verder gaan aan deze. Wat beteft die ander wagen uit Den Haag, ik heb zo mijn bedenkingen gezien de prijs, klinkt net iets te mooi. Aan de andere kant de wonderen zijn de wereld niet uit. Als ik tijd heb en de auto is er nog ga ik deze week of komend weekend even langs om er eens live een blik op te werpen.
Wezen Kijken!
Ik noem nu alle punten even op + het commentaar van de eigenaar:
MOTOR
Ziet er goed uit, ze stond sinds mid-augustus stil (buiten). Hij startte dr en na een paar minuten begon ze stationair te lopen. geen vreemde, aparte geluiden. Op het moment dat hij dr startte spoot er wat vloeistof uit de uitlaat, ik heb er aan geroken, en vermoed dat het ‘gewoon’ water is;
HYDRAULIEK
Een tijdje geleden heeft hij een defect aan de hydrauliekpomp gerepareerd. Ik vond het opvallend dat de achterkant in minder dan 10 seconden omhoog kwam. Ik heb hier weleens berichten gelezen met tijden boven de minuut…Het viel me ook op dat de rem keihard is. De eigenaar vertelde mij dat één klein tikje voldoende is om dr meteen te laten stoppen. LHM heeft de eigenaar anderhalve maand geleden nog bijgevuld.
BANDEN EN WIELEN
Witte wielen, roestvlekjes, rechtervoorband loop langzaamaan leeg omdat er volgens hem waarschijnlijk iets in zit.
SCHAKELEN
Ik heb ff droog zitten schakelen, ze pakt ze goed aan.
PLAATWERK
Plaatwerk ziet er op het eerste oog gaaf uit. Dorpels zijn hard, bodem ook. Linkervoorportier heeft een zwakke ondersteunpunt, hier moest wat aangedaan worden (laswerk) anders zou die op den duur afbreken (als je aan de portier opgaande trekbewegingen maakt dan gaat de auto mee maar je voelt wel dat het portier ook mee wiebelt. Kofferbak gecheckd, droog, gastank zit hoog, geen natte plekken, ook niet onder de bekleding. De plaat waar het kenteken aan vast zit is verroest, maar de eigenaar vertelde mij, wat ik ook heb gezien, dat er nog een ‘wand’ achter de kentekenplaat zit, dus dat kofferbak gewoon is afgesloten. Linkervoorbumpervanger (rubberen) zit een beetje los. Blijkt dat een bout aangedraaid moet worden. Rechterachterportier and eonderkant is gemaakt, Rechtervoorportier heeft roest aan de onderkant, wat gedaan zou moeten worden. Volgens eigenaar geen lekkage als gevolg. Kunststofdak:de randen zijn gekit met zwart spul (om lekkage te bestrijden?)
INTERIEUR
Bekleding is zwart skai, meer scheuren dan je eigenlijk zou willen (authentiek ) droog, ventilatie doet het goed, de schakelaartjes reageren zoals ze horen te reageren, dashboard is goed, geen afgebroken dingen etc. Stoelen gingen allebei naar voren en achteren.
RIJDEN
“ik zou er graag een rit mee willen maken..” “Nee, ik rij en dan kan je naast me zitten, wnat iemand die niet weet hoe zo’n auto remt moet dat echt eerst onder de knie krijgen”
Ik ben dus als passagier meegegaan, reed goed, geen gekraak voorin, geen gekraak achterin, vering voelde goed aan, bij het nemen van een drempel hoorde en voelde ik geen gekraak. De rem piepte eerst een beetje, maar na een paar X hield het op, “komt door dat ie ff heeft stil gestaan”.
VRAAG EN ANTWOORD
Is het een goede auto?
Ja, mijn vrouw gebruikt dr nu nog af en toe voor dr werk, ik ben bezig met mn Fiat 500tje dus heb ik niet meer tijd om er nog mee bezig te zijn.
Ik neem dr voor dagelijks gebruik, om de 3 maanden ga ik ik iedere dag van Ede naar Apeldoorn en weer terug met een een kilometrage van gemiddeld 270 km per week, daarbij zou nog de kilometers komen die ik dan maak voor het dagelijks gebruik?
....Dan is het een prima auto, besteed er aandacht aan. Doe je dr nix aan dan kan je dr over 5 jaar afschrijven.
De auto stond op ene parkeerplaats in een woonwijk, in de openlucht. Dit zal bij mij ook het geval zijn.
Citroen ID19 Special 1972, LPG, APK 05-2005, €1750,-
Ga naar de 2de pagina van deze topic voor foto’s!
Op- of aanmerkingen zijn welkom
Nothing to do to make it more beautiful, because it’s already is…
klinkt oke gezien de prijs.
heb allen nog 1 vraag weet je zeker dat het skai is ???
In de adv. wordt gesproken over leer. ook op de foto ziet het uit als leer.
zeker het arm steuntje (bruine doffe plekken) ziet er uit als leer
ik ken alleen de skai met de gaatjes erin.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja UFUK over welke auto gaat het nou? Die van auto topper .nl?
1750 voor een dsuper is een normale prijs.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>