Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman schreef:Arjan Verkade schreef:
Ik heb ook SM’s gezien met een CX serie 1 spiegel, dat past dan uiteindelijk nog beter.
Ga jij eens even je mond spoelen collega!
Ik heb nog nooit een verandering aan het interieur of exterieur van een SM gezien die een verbetering was op de plastic tupperware wielen na dan. De rest is allemaal
Ik zeg niet dat een CX S1 spiegel niet mooi is, maar het valt iets minder op dan een S2 spiegel.
De originele spiegel vind ik juist erg mooi op een SM.
@Robin:
Tja meer zicht is dan direct een compromis voor het uiterlijk want het wordt er gewoon niet mooier op.
Ik weet niet hoe het zicht is in een SM vergeleken met een DS, maar daar valt in elk geval prima mee te rijden.
JanSr schreef:Robin Visser schreef:Voor de niet- kenners:
Hoe zie je meteen dat dit geen Mylord is?Ach, wat maakt het uit? Die op Nederlands kenteken zijn in ieder geval niet van Chapron. De grijze die Bart Kocken heeft gebouwd en die op NL kenteken staat, is volgens Chapron tekeningen gebouwd. Kijk op Mylord op Google en je komt er 4 tegen, een witte, een blauwe, een Or de Simiane en een Feuille Dorée. Dan is er nog één die is gebouwd door het bedrijf dat de kappen maakte nadat Chapron failliet was. Die stond op de laatste CitroMobile te koop.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:
Ik weet niet hoe het zicht is in een SM vergeleken met een DS
Ik wel, na 110.000 km in een SM zonder de rechter buitenspiegel zelfs. Als je de spiegel goed instelt heb je prima zicht. Ik heb geen moment behoefte gehad aan een grotere spiegel of een extra spiegel rechts. Daarbij rijdt je vooruit en wat er achter je gebeurt is derhalve niet zo erg belangrijk als je met 170 op de linker baan zit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Arjan Verkade schreef:@Robin:
Tja meer zicht is dan direct een compromis voor het uiterlijk want het wordt er gewoon niet mooier op.
Ik weet niet hoe het zicht is in een SM vergeleken met een DS, maar daar valt in elk geval prima mee te rijden.
Arjan, zolang je vooruit rijdt dat sneller dan de rest, dan is het zicht goed. Het zicht is niet te vergelijken met dat van een DS. Jij vind het er niet mooier op worden. Dat is wat anders dan ‘is’ niet mooi.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ach nu gaan we het op woorden gooien, IK vind het idd niet mooi.
Maar past zeker niet in lijn van de SM of bij het tijdsbeeld.
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Die rode cabrio SM is dat niet de ex Garry Caers auto ????
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Ah:
“heeft in opdracht van één van de Italiaanse eigenaren in Italië een cabriolet conversie ondergaan. In 1985 werd de auto verkocht aan een eigenaar in Engeland. In het engelse tijdschrift “Classic & Sports Car” van november 1989 staat een artikel over de auto en zijn eigenaar. “
.komma
Als je naar de foto’s op de veilingsite kijkt: In 2012 had de SM nog een “platte” kofferdeksel ( zoals Chapron het deed), is er later toch een andere opgezet.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
http://www.gooieneemlander.nl/regionaal/gooivechtstreek/article27446364.ece/Hilversummer-Karel-Stuivenberg-doet-alles-voor-zijn-Citroens_
Zo te lezen is het toch een echte, ik geloof hem wel.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Jij kent hem ook zo te zien
Iedere Sm bezitter die wel eens (dringend) een Sm onderdeel(tje) nodig had is wel eens bij hem in de
kelder geweest en heeft ‘m horen drummen….. Of het verhaal gehoord over de brand in de in sleutelruimte.
Staan ook wel wat filmpjes van ‘m op youtube. En nee, die brand staat er niet op.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
JanSr schreef:Robin Visser schreef:De Mylords zijn gedocumenteerd. Niemand zal deze aanzien voor een echte. Hoeft ook niet. Het is een SM cabrio en daar kun je een hoop lol aan beleven zonder dat er sprake is van een vergelijkbare waarde als een Mylord.
Voor de niet- kenners:
Hoe zie je meteen dat dit geen Mylord is?De buitenkant vond ik wel in showroom conditie. Maar dat kan voor een verkeerde showroom zijn, uiteraard.
Ernst Jan schreef:http://www.gooieneemlander.nl/regionaal/gooivechtstreek/article27446364.ece/Hilversummer-Karel-Stuivenberg-doet-alles-voor-zijn-Citroens_
Zo te lezen is het toch een echte, ik geloof hem wel.
Ik sprak vandeweek Bart Kocken en die kwam op wat minder dan 7 auto’s uit .
Bart zei me dat de Cabrio die de laatste CitroMobile werd verkocht, is gemaakt door het bedrijf dat de kappen maakte. Dat strookt ook met het verhaal van erkend SM-chroniqueur Theo die destijds bij de Chapron uitverkoopveiling was en daar geen onafgebouwde Mylord heeft zien vertrekken. Dat is namelijk een verhaal dat de ronde deed, dat er een niet afgebouwde Mylord elders was afgebouwd. Wat volgens Bart het verhaal is, dat is dat de auto jarenlang als niet afgebouwd project ergens heeft staan verpieteren. Er kwam een handelaar in beeld die de auto heeft laten afbouwen en voor echt heeft verkocht. En zo zou dat de laatste ‘echte’ Mylord zijn. Niet dus. Als je kijkt op Google afbeeldingen, dan kom je 4 auto’s tegen, een witte, een blauwe, een Or de Simiane en een Feuille Dorée. Ik denk dat dit echte zijn. Wellicht is dat dus ook het aantal echte dat is gebouwd. Dan is er dus de hiervoor beschreven auto. Dat is een gouwe, Or de Simiane zo te zien, niet echt maar wel me een echte kap. De auto heeft geen chromen strips op de wielkasten. Dat heeft de echte wel. Tot slot de grijze auto die Bart heeft gebouwd volgens Chapron-specificaties. Er was destijds voor nog een Mylord al wat papieren voorwerk gedaan. Dat werd teruggevonden en bij de auto gevoegd die Bart heeft gebouwd.
Ik kom al met al aan een ander aantal dan Karel . Ik zal m’n gedachten ‘ns checken bij Theo. Dit alles neemt niet weg dat Karel een kleurrijk figuur is en dat ie inderdaad een leuke kelder heeft. Z’n rode cabrio is geen echte. Daar is er nog één van in Nederland en die herken je ten opzichte van die van Karel aan het ontbreken van de aanduiding ‘Mylord’ en ‘Henri Chapron’.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Maar zoals je al zei:
Het is een SM Cabrio waar je een hoop lol aan kan beleven!
klopt !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl