Daan ,
Ik heb je over de raamrubbers een mailtje gestuurd, zijn gewoon nieuw leverbaar in verschillende breedtes
Heb je eventueel naar Mehari of LN(A) stoelen gekeken , die zijn korter maar wel voorzien van hetzelfde kantelmechaniek met de zwarte knop zoals die in de Axel zitten
Rene ter Veer
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Bedankt voor het meedenken! Ik ga direct kijken.
Voor wat betreft de stoelen ga ik voor nu het liefst voor een oplossing waarbij ik de bestaande stoelen kan blijven gebruiken, ook al is de bekleding (en de hoezen die er overheen zitten) half vergaan. Een stoel die nog korter is vind ik niet erg wenselijk.
Het lijkt trouwens dat onze mails elkaar gekruist hebben
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik heb nog wel een ASS stoel voor je..
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Was gister in ‘t Oost’n van het land aan het werk en wat eerder klaar dan gebruikelijk.
Normaal heb ik een hekel aan gelokaliseerde zoekmachines, maar toen ik googlede naar ‘autostoffeerder’ kwam ik terecht bij dit bedrijf. Niet alleen heel erg mooi langs de route huiswaarts, maar toen ik op de bonnefooi binnen liep werd ik meteen geholpen door een allervriendelijkste en enthousiaste Tom (mede-eigenaar van het bedrijf).
Op de bovenverdieping een zee aan stoffen en bekledingsmaterialen.
Na wat verschillende stoffen bekeken te hebben viel mijn oog op een laatste coupon lichtgrijze hemelbekleding, wat precies genoeg bleek te zijn voor het Axelhemeltje. Het heeft dezelfde viltstructuur als de oude hemel en de geschikte foam- en afwerkingslaag.
Aan de praat geraakt over het hoe en wat van de auto, bekleden in algemene zin ook heel veel tips over het verwerken van de bekleding gekregen. Uiteindelijk met het stuk hemelbekleding, twee vierkante meter ondervloer (voor op de bodem, onder de vloermatten van de Axel) twee blikken hittebestendige verf lijm en veel zinnig advies huiswaarts gegaan, daarbij nét tachtig euro achter gelaten. Prima geregeld dus, en een echte aanrader, dit bedrijf. Mocht ik het interieur opnieuw willen laten stofferen zal ik zeker overwegen weer een trip naar Almelo te maken!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Tijd voor een update na een druk en productief weekendje
Zaterdagmorgen eerst het hemeltje maar eens van de oude foamlaag ontdaan:
Leuk, die oude Roemeense labels overal:
Oude hemelbekleding er uit, dan de oude stoelhoezen ook maar. De bekleding van de hoezen was nog heel. het binnenwerk was ook echt aan het vergaan. De hele auto onder het verpulverde schuimrubber, maar daar heb je dan ook een stofzuiger voor.
Met de stoelhoezen eraf ziet het er toch een stuk minder florissant uit. De originele bekleding was duidelijk niet bedoeld om 25 jaar mee te gaan. Wie weet ga ik de boel eens opnieuw bekleden, tot die tijd kan er een nieuwe hoezenset omheen, van de Lidl
Vervolgens voetjes van de vloer en het duurde niet lang voordat ik vond waarvandaan de Axel een drupje olie durft te lekken: onderste klepdeksel passagierszijde is toch niet helemaal goed dicht.
En vooruitlopend op het wisselen van de bakolie even naar de aftap- en vulplug op zoek geweest. Aftappen zal geen probleem zijn, vullen wordt wat lastiger, maar dat gaat hoe dan ook in orde komen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gister - mede vanwege het slechte weer - niet echt veel meer gedaan. Vandaag begon met een zonnetje en met frisse zin weer aan de slag. Allereerst de kale hemel met thinner enigszins egaal gemaakt - de lijm zit zo in het materiaal geïmpregneerd dat het er niet uit komt, maar dat hoeft ook niet echt. Vervolgens met hemel en al naar Waterman getogen. Aldaar, voor de zekerheid wel even de vlakschuurmachine er overheen. Resultaat:
Eerst de hemelstof en toen de hemel zelf in de lijm gekliederd:
Stof erop gezet - dit is een two man job, begin er niet in je eentje aan!
Kantjes en randjes afwerken:
Wie wat bewaart heeft wat: paar plakjes Silentcoat onder de dakplaat geplakt, waardoor het wat minder blikkerig klinkt allemaal. Qua geluidsisolatie helpen alle beetjes.
Hier nog even de oude situatie:
En nu dan het eindresultaat:
De tint van de hemel is iets lichter grijs dan voorheen. Het hangt er super strak in! Oogt weer helemaal fris en met relatief weinig moeite een heel dankbaar resultaat
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Heel netjes maar geef toe dat het een makkelijk dakje is om strak te maken.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Makkelijk of niet, ziet er prima uit! Lekker bezig/beunig!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is geen moeilijk dakje nee. Maar er zit wel een uitdaging in het uit- en in de auto krijgen van die hemelplaat en net voorbewerken voor het lijmen. Al met al zit er toch snel een aantal uren flink werk in. Daarbij is die hemelplaat zelf van Lada-kwaliteit (zoals de rest van Wracksel) en voor het weet sloop je iets, breekt er wat af of schuur je dwars door de hemelplaat heen….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat ziet er weer strak uit zeg! Lekkerrrrrr.
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Strak werk!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat ziet er weer helemaal top uit!
Die stoelen zijn wel echt een zooi… Lijkt wel of er jaren lang een hond in geleefd heeft.
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Daar hebben die van mij geen week voor nodig, vrees ik.
Als ik ze hun gang laat gaan.
Succes Daan. En vooral veel rijplezier binnenkort.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De stoelen en dan vooral de staat van de bekleding geven goed weer hoe de bouwkwaliteit van de Wracksel is. Ondanks dat het technisch best een ok hok is en het ook echt prima rijdt (hoewel het ontbreken van een rembekrachtiging mijns inziens echt debiel is op een auto uit 1989) is de bouwkwaliteit van het geheel om te janken. Alles is cheap-ass. Het plastic breekt al als je er te lang naar kijkt, de bekledingsstof lijkt op een papieren zakdoekje, en dan niet van Tempo maar van de Aldi, het rot beter dan een ‘75-er Alfa Sub, de lak lijkt op plakkaatverf van de HEMA en de manier waarop het in elkaar gezet is geeft het idee dat de auto gebouwd is door jongeren zonder perspectief maar mét een langdurige taakstraf….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Toch jammer, want stiekem is het echt een leuke grijns-op-je-bakkes-kar!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!