Robin Visser schreef:Als je kijkt op Google afbeeldingen, dan kom je 4 auto’s tegen, een witte, een blauwe, een Or de Simiane en een Feuille Dorée. Ik denk dat dit echte zijn. Wellicht is dat dus ook het aantal echte dat is gebouwd. Dan is er dus de hiervoor beschreven auto. Dat is een gouwe, Or de Simiane zo te zien, niet echt maar wel me een echte kap. De auto heeft geen chromen strips op de wielkasten. Dat heeft de echte wel. Tot slot de grijze auto die Bart heeft gebouwd volgens Chapron-specificaties. Er was destijds voor nog een Mylord al wat papieren voorwerk gedaan. Dat werd teruggevonden en bij de auto gevoegd die Bart heeft gebouwd.
In 1 pagina samengevat…...
http://fabwheelsdigest.blogspot.nl/2014/06/1971-citroen-sm-mylord-convertible-by.html
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Gisteren nog even gecheckt bij Bart. Bart wist me in detail met nummers de Mylords op te sommen. Ik denk dat ie weet hoe het zit. Volgens Bart zijn er twee witte en niet één. De tweede zou ooit groen zijn geweest. Daarmee zouden er dus vijf zijn en niet zeven zoals in het samenvattende artikeltje vermeld.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Hee Robin,.........
Is het niet wat voor jou ??? De beste man heeft het dak er al voor je afgezaagd en het kofferdeksel aangepast:
http://www.leboncoin.fr/voitures/835437753.htm?ca=12_s
Zitten zelfs nog klepdeksels op van….regembeau
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Als ie af zou zijn is ie dat geld misschien wel waard…
“Nieuwe” motor, nieuwe bandjes…
Maar ik zie bijvoorbeeld geen kap, komt nog spuitbeurtje bij,
Denk ik toch nog wel een flinke duit voordat je er lekker mee kan toeren…
Johan, dank je voor de tip . Ik heb genoeg donoren gehad. Ze zijn net alle twee opgeruimd. Ga ik niet opnieuw aan beginnen.
Ik zie een verzaagde SM met plamuur op een achterscherm op de kritische plek. Ik zie niet in dat dit 40 k waard is. Dat kost een enorme duit er weer een auto van te maken. Moteur Regembeau hoef ik ook al niet. Al met al een sloper van hooguit 3 k volgens mij
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Op deze kun je aangeven hoeveel cabrio’s je wilt….....
http://www.atelier524.com/fr/vente-de-voitures-citroen-ds-sm/1935-citroen-sm-cabriolet.html
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Al weer te koop. Met ongeveer het verhaal dat Bart me vertelde over de ontstaansgeschiedenis.
http://www.pistonheads.com/classifieds/used-cars/citroen/other-models/1973-citroen-sm—mylord/4687758
De eigenaar is welkom in het magazijn om een ‘echte’ antennegeleider en knappe achterlichten te kopen .
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Estimate: 275-350 K euro: We zullen zien of er ook zoveel betaald gaat worden, maar dat geeft een idee.
123 km ? Er is een “gebruikte” basis met kapotte motor gebruikt, dat vindt ik al zo-zo als opgave, zal wel na restauratie zijn.
To err is human, not to err is divine.