Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Pompje is eronder uit, het kapotte slangetje zat aan de enkele uitgang, aan de andere 2 uitgangen zat niets aangesloten (er hangen ook geen losse slangetjes in de buurt). Is dat de bedoeling?
Gr Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Volgens mij wel….
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Helaas, zojuist proefritje gemaakt, maar de cruise control schakelt niet in.
Wat ik nu wel duidelijk merk, is dat wanneer ik het cruise-handeltje omhoog beweeg, de auto versnelt, en naar beneden vertraagt-ie. Dus een deel werkt iig wel!
Gr Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Hoe bedoel je dat? Als de cc het niet doet reageert hij niet op de stengel….
Bedoel je dat hij de snelheid niet vasthoudt? Wellicht is er dan nog ergens een vacuüm lek
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Hmm, hoe ver lopen die slangetjes? De overige zagen er rond die module bij het linker voorwiel iig goed uit. Het slangetje dat ik heb vervangen was gescheurd omdat het te kort was, en daarmee te veel spanning op de bochten stond
Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
op je gasklephuis zit een balg die aangetrokken wordt door het vacuum van dat pompje. Er loopt dus een slang daarvan naar de pomp.
En die balg kan ook een scheurtje hebben bijvoorbeeld
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
We zijn momenteel op vakantie met de XM. Wat een genot om daarmee langere afstanden te rijden. Vooral vanwege de climate control en de automaat. Ik heb de cruise control nog niet werkend gekregen. Wellicht dat ik een van de komende dagen nog een poging waag…
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Hey Ron,
het klinkt inderdaad alsof het elektronisch allemaal wel werkt.
Het zou kunnen zijn dat je nog ergens een lekje hebt zoals FG zegt.
Dat balgje is berucht, maar is te fixen met fietsebandeplakkers.
Het kan ook zijn dat je misschien het slangetje op het verkeerde nippel hebt teruggestoken.
Er zijn er inderdaad een stuk of drie, maar er is er maar een de goeie!
Als het allemaal nog niet werkt, dan de pomp er onderuit prutsen en kijken of dat ie geen rotzooi heeft aangezogen.
Kijk anders even in het topic van JanSR:
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Cruise ctrl werkt! Op een dag zonder vakantie activiteiten de balg gedemonteerd (leek allemaal prima in orde) en de pomp gedemonteerd. Pomp heb ik schoongemaakt, maar er kwam geen noemenswaardige drek uit. Alles weer gemonteerd, in de veronderstelling dat er niets veranderd was. Tot ik op weg naar Parijs het toch nog maar eens probeerde… Cruise control ingeschakeld, hendeltje omhoog en WAAREMPEL! Het deede het!
Inmiddels thuis, waarbij vooral de rit van Parijs naar huis bijzonder ontspannen is verlopen!
Dank voor alle tips!
Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Hi Ron, goed om te horen dat ie het doet!
Het is een ontzettend fijn accessoire. Zelfs in het drukke Nederland maak ik er regelmatig gebruik van.
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gisteren de backlight van de radio hersteld, dus nu zie ik ook wat ik luister… Vandaag staat het linker matrix display op het programma.
Ik lees veel over fouten en het uitlezen daarvan via een lexia (of een led-kastje, hetgeen blijkbaar niet compatibel is met mijn s2 XM). Ik heb het idee dat er wel iets mis is, aangezien de voorkant nauwelijks veert wanneer het systeem op druk is, hoewel ik niet het idee heb dat het (tijdens het rijden) heel stug veert. Is er misschien iemand in de regio Eindhoven met een lexia?
En als je de foutcodes eruit haalt, is het dan niet een kwestie van een paar kilometer rijden voordat ze er opnieuw instaan? De sensoren pikken toch blijkbaar iets op (of zijn kapot)? Of is er bij de XM ook zoiets als een “ghost in the machine”?
gr Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
De Lexia meldt fouten in de elektronische systemen van de auto.
Voor het veersysteem van een type II geldt dat het hydractieflampje op het dashboard even aan hoort te gaan na het starten (net als het ABS lampje).
Als dat niet gebeurt is er een storing. De Lexia geeft keurig aan welke.
Er zijn twee soorten storingen:
Tijdelijke en permanente. Om de permanente te kunnen resetten moet je de oorzaak wegnemen, zoals verbroken verbindingen, uitgefikte solide state relais of losse stekkers.
De tijdelijke storingen kan je direct resetten. Eén van de meest voorkomende daarvan is de stuurhoeksensor. Ik ben zo langzamerhand van mening dat dat een softwarefout is, want ook in de Xantia, de C5 en de C6 is dat de meest voorkomende. Schoonmaken of een nieuwe helpt niet.
Van die tijdelijke storingen merk je vrijwel niets, alleen dat lampje doet het niet.
Als een XM hard veert en er zijn geen storingen (lampje doet het) hoef je niet aan de Lexia, Dan zijn er bollen met te weinig druk. En heel soms zit een hydractiefklep vast door vuil.
Daarvoor ga je naar een specialist, (bijvullen of nieuwe).
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Door het vervangen van de stuurhoek sensor in mijn XM voor een nieuwe was de storing weg ....
En bleef ook weg
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Dan heb je geluk gehad. Uitzonderingen zijn er altijd.
In al mijn hydractieve auto’s (vele) was er niet één die ik nooit op een stuurhoekfout betrapte.
Toen zelfs mijn C6 die storing bleek te hebben begon ik echt te geloven in een systematische fout.
De mening begint post te vatten dat spanningspieken in het elektrisch systeem de oorzaak zijn.
Er rijden wat mensen met piekspanningsdempers rond en die lijken geen last meer te hebben.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Ik heb net de XM van Ron bewonderd, mooie kleur hoor!
Ziet er nog erg gaaf uit , op een enkel klein krasje na.
Rijdt ook prima, en de bak schakelt een stuk soepeler dan die van Christine.
Die verloochent haar duitsche oorsprong niet: “JETZT GEHT ES IM ZWEITEN GANGWERKKK!”
De voorkant veerde wat stugjes, maar na bijvullen van LHM kwam daar ook weer leven in.
Wellicht een paar keer goed gymnastieken, en anders overwegen om Hydrorincage te gebruiken.
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82