Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Mijn ervaring met zulke dingen :
Ofwel raakt het nooit klaar omdat er veel te veel ontbreekt ( ik zie geen draadarmen versnellingsbak of sturing )
Of je betaald je een ongeluk om alles erbij te kopen .
Is ook nog maar de vraag of daar nog papieren van zijn .
Voor wat het is , een boel onderdelen is de prijs veel te hoog .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Mijn ervaring met zulke dingen :
Ofwel raakt het nooit klaar omdat er veel te veel ontbreekt ( ik zie geen draadarmen versnellingsbak of sturing )
Of je betaald je een ongeluk om alles erbij te kopen .
Is ook nog maar de vraag of daar nog papieren van zijn .
Voor wat het is , een boel onderdelen is de prijs veel te hoog .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat het een hoop geld gaat kosten ben ik het met je eens.
Maar om de auto als niet compleet te bestempelen is wat kort door de bocht. Het zou zomaar kunnen dat niet alles op de foto’s staat.
Om daar echt over te oordelen moet je het verhaal horen. Ik bedoel, het kan zomaar dat ze het project begonnen zijn met een complete auto (wellicht zelfs nog rijd baar).
Zo te zien wel een auto compleet met, leder, airco en getint glas.
@Arjan…........
Laat dit maar fff vertalen door google o.i.d : “Zum Karosserie sind 90 % Teile
(und Fahrzeug Brief und Plakete fehlen)”
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Dat wordt geen auto meer! En dan is het allemaal niet zoveel waard. Het merendeel van de onderdelen van een SM gaat namelijk niet kapot. Daarbij worden de onderdelen er niet beter van om zo in dozen te liggen gestapeld.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Er is weer een 1ére main-tje, niet veel kilometers, niet aan de prijs en lekker dichtbij ook (Lille): http://www.leboncoin.fr/voitures/838469215.htm?ca=8_s
Alleen jammer dat de originele Blaupunkt radio is verhuisd naar de linker kokerbalk… jamais vu!
SM 2.7 i.e.
Gat in de kokerbalk voor de radio = gelijk aan een roestgat in een dragend deel = afkeur APK. (Als ik de APK regels goed begrepen heb). Afblijven dus, of dichtmaken voor keuring.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als dat alles is… (is natuurlijk nooit bij een SM)
Maar verder geeft de auto een leuke indruk, zeker niet perfect maar daar is de prijs ook naar.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Citroensmgz schreef:Gat in de kokerbalk voor de radio = gelijk aan een roestgat in een dragend deel = afkeur APK. (Als ik de APK regels goed begrepen heb).
Hangt er vanaf hoe groot het gat is, waar het zit en hoe lang de dorpel is. Er is een berekening voor, dus we kunnen niet zo zeggen dat ‘t afkeur is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zie ik het nou verkeerd, of is dat een hele prima SM/Geld verhouding?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als je er nog 10.000 euro aan uitgeeft is het een prima auto.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Leuke radio wel. Dat gat in de balk vind ik een minpunt. De auto verdient het zo te zien origineel te worden gehouden. En vind dan maar ‘ns een stuk identiek verkleurd tapijt. Voor de rest levert ook het speakergat in het rechter deurpaneel een zoektochtje op naar een exemplaar zonder gat. De rechter spiegel levert òf laswerk op, òf een lidmaatschap van de Franse club om een echte rechter spiegel te kopen. Voor de rest ongetwijfeld de motor en de bak. De lak lijkt netjes. Lijkt me een mooi begin voor een prima bedrag om een echte van te maken. Ik denk dat dit alles wat meer zal kosten dan 10 rooitjes.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Leg mij even uit waarom je na 83.000 km een bakrevisie zou moeten incalculeren bij het in orde maken van deze auto. Voordeksel en bovendeksel er af, even synchrootjes opmeten en klaar is kees. De meeste syncnromeshringen en lagers gaan minimaal 2 ton mee, tenzij je als een mongool tekeer gaat met zo’n auto. Maar dan zou de hele auto er anders uit hebben gezien.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik vindt het een “nette” auto, interieur ziet er goed uit, zeker voor bijna 90.000 km spuitwerk op de foto O.K., en ja, misschien kom je met dat gat van de Radio zelfs door de APK, kokerbalk is 6E, dus dat kan zelfs nog lukken.
Je moet hem wel “nemen zoals ie is”, volgens mij althans, als je al gaat nadenken om de bekleding te veranderen etc, dan wordt het duur en kun je beter een andere nemen, als je dat niet stoort is het een ander verhaal. Ik zie dat zo: T’is een eerste eigenaar, en de historie moet je erbij willen nemen. Je moet inderdaad geld achter de hand houden voor de uitlaatkleppen, voor de rest is het maar hoe perfectionistisch je wilt zijn.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Precies.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste