Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Prowl schreef:V
Blijkbaar hadden buurman en buurman het slimme idee om beide tankjes samen te laten sproeien op de voorruit waarschijnlijk omdat er te weinig sproeivloeistof op de ramen kwam
Zeg, ik weet van niks hoor!
Prowl schreef:
Verder rammelde het luchtfilter nogal vreemd, toen ik die openmaakte zat daar een hele voorraad nootjes in
Hah! Twan had een keer een ouwe gymschoen in z’n luchtfilter!
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/218196/P165/#1677291
O nee, dat was verzonnen….
Bekend…
Nootjes by Goofblikscha, on Flickr
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
De remmen laat ik nu maar voor wat ze zijn, op de rembank was het in ieder geval allemaal prima
Schakelen gaat ook beter, kwestie van gewenning
Ik denk dat ik gewoon te verwend ben geweest met een boterzacht schakelende en stevig remmende 16v
De eerste 1000 km zijn ook alweer gemaakt
Mijn 16trs is ondertussen van jaloezie incontinent geworden op de HD regelaar
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
.... en toen was ie nog net niet kapot!
Ik vond de auto de hele avond al vreemd ruiken, opeens zag ik rookwolkjes achter de auto, gelukkig bijna thuis
Toen ik thuis was drupte er van alles onder de auto met de bekende geur van KVS
Motorkap open, alles zeiknat!
De radiateur slang hing los van t thermostaathuis en de radiateur was op 10cm na leeg
Het deksel van de thermostaat is op de slang rand compleet afgescheurd
Iemand toevallig zoiets nog in de aanbieding?
Volgens mij is het een XUD9 of XUD9A blok? (geen idee wat t verschil is, foto van elders geleend)
In welke auto’s zou ik de kans hebben op de sloop wat te vinden? Xantia? Xsara? Berlingo? en welke peugeot???
—-edit—-
Of is dit de goede: http://www.bogijn.nl/onderdelen/artikel/301/topran/720-175/flens-koelvloeistof
OEM Citroën Peugeot 1336 C9
Dan is het de moeite niet echt om naar de sloop te gaan
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Bij van Zutphen in Veghel staat nog een tgd break met dit blok
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Ik ben er al uit, kon het bericht niet meer aanpassen
CITROEN BX BREAK XB _ 19 D
Type: Stationwagen
Bouwjaar: 03/1987 - 12/1994
Motorcode: D9B (XUD9A/U)
Motor: 69PK | 51kW | 1905cc
Via service.citro… kwam ik er bij BX niet uit
Bij Xantia, Xsara en berlingo geeft ie allemaal hetzelfde aan : OEM Citroën Peugeot 1336 C9
Dus de gok maar genomen voor 6.60 euro incl verzenden
Komende dagen dan maar nog wat benzine verstoken met 16 kleppen (zo erg is dat niet hoor)
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Kapje was de juiste, goh wat kan bx rijden soms duur zijn
Verder een enorme hoeveelheid bagger verwijderd, de startmotor schoongemaakt en gelijk de drukbol vervangen nu ik er goed bij kon
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Omdat jullie zo van plaatjes houden
Zo trof ik het aan onder de motorkap
Dit krijg je als je een slangklem te stevig vast draait en het plastic 20+ jaar oud is
Motorblok was een baggerbende
Dus gelijk maar schoon gemaakt als alles toch open ligt
Vraagjes:
Wat zit hier onder de kit in de radiateur geplakt?
Welke logica zit er in deze kabelbende?
Verder heb ik nog wat dagtripjes door NL/BE/DE gedaan
Verbruik op lange afstanden is prima 1/18 en met korte stukjes 1/15
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Startmotor begon steeds slechter te werkend totdat ie gisteren ineens niets meer deed
Bij de sleutel omdraaien hoorde je het knetterren als in kortsluiting dus vandaag maar vervangen
Voordeel van dit blok is de ruimte dus in een half uurtje was de startmotor vervangen en pruttelt het dieseltje weer als tevoren
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Ach gewoon een update omdat het kan
Ding rijd echt prima, een echte BX!
Ik geloof eigenlijk niet eens dat hij 450.000 gelopen heeft want de motor klinkt alsof ie net 100.000 heeft gereden
Schakelen was gewoon een kwestie van wennen, terug naar de 2 en in de achteruit doet ie soms nog wel eens wat harkerig
Noodstop remmen doet ie ook prima hebben we gemerkt nadat een swift geen voorrang gaf
Verbruik zit rond de 1/17 gemiddeld
Wat ik ondertussen uitgespaard heb aan op diesel rijden ipv benzine word mijn bankrekening ook weer wat vrolijker van
Ik zit alleen te twijfelen of ik nou deze wil blijven rijden of toch op zoek ga naar een andere bx break
Op de snelweg mis ik toch wel het ff vaart kunnen maken met inhalen, na 130km/u is de koek wel op dus misschien ene met turbo?
Of deze toch nog een beetje budget opknappen, wat roest wegwerken en zelf eens proberen om de auto opnieuw te spuiten…..
twijfel twijfel
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Zelf een turboD er in hangen!
Turbodiesel BX’en zie je nooit meer..
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Tuurlijk vindt je die wel. Alleen niet hier, je zult naar F moeten.
Prowl schreef:
Ik zit alleen te twijfelen of ik nou deze wil blijven rijden of toch op zoek ga naar een andere bx break
Op de snelweg mis ik toch wel het ff vaart kunnen maken met inhalen, na 130km/u is de koek wel op dus misschien ene met turbo?
Of deze toch nog een beetje budget opknappen, wat roest wegwerken en zelf eens proberen om de auto opnieuw te spuiten…..
Wanneer je hem (budget) opknapt dan blijft die koek gewoon op boven de 130 toch? :p wat heeft opknappen dan voor zin?
“even” een andere BX break vinden, diesel, mét turbo, in Nederland… dat zal niet meevallen..
Ik ben benieuwd wat je gaat doen, ik vind het leuk om je draadje te lezen