Gefeliciteerd.
Nu gewoon lekker genieten van de Ami6.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Dus de “hard break in” methode toegepast, tijd om olie te wisselen dan.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
De nieuwe zuigerveren en bussen moeten blijkbaar nog inslijten. Het is sowieso goed om ‘m zo nu en dan goed kracht te laten leveren bij het inrijden. Niet te voorzichtig, want dan wordt ‘t een luie donder. Na een km of 500 op deze manier inrijden moet het wel ongeveer goed zijn. En dan inderdaad olie + filter weer verversen en daarna normaal rijden.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nieuwe veren= drive it like its stolen! Na warm rijden volgas elke optrek sessies doen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nieuwe veren= drive it like its stolen! Na warm rijden volgas elke optrek sessies doen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Pas geleden liep de benzine na het tanken onder de wagen uit. Het bleek de tank zelf die lek was. Op de tank zaten enkele patches van een soort teer/dakleer. Daaronder bleken kijkopeningen te zijn gemaakt die bij het volledig vol tanken zijn gaan lekken. De vraag is nu: kan ik de tank vervangen door een kuststoffen tank van een latere Eend of moet ik een tank uit een Ami hebben? Mijn huidige metalen tank is ongeveer 25 l en ik wil graag een zo groot mogelijke tank hebben.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Volgens mij past dat. Inhoud is iets minder. 35 liter voor ijzer en 30 voor plastic.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Gisteren een kunststof tank bij de Amivereniging gekocht. Ik heb nu een 25 l tank ipv 20 l, dat is wel lekker. Toen de tank verwijderd was kon je goed zien wat er fout was. Er was een soort luikje in de tank gelast en op die las was de tank gaan lekken. Om dat op te lossen had de vorige eigenaar er 3 strippen dakleer op geplakt. Dat heeft het enige tijd gehouden maar is uiteindelijk door de benzine opgelost. Toen ik de 2 tank naast elkaar had zag ik dat er een verschil in de diameter van tankopening van de amitank en de nieuwe tank was. Chips, en ik was alweer thuis. Gelukkig kon ik in de buurt nog zo´n rubber tweedehands scoren. Alles doet het nu en ook de nieuwe benzinemeter doet het weer.
Zou ik even een Ami vraagje mogen stellen?
Zit er tussen de achteras en het chassis en zo een alu vulplaat? Ik heb een ami in onderdelen gekocht en deze zitten er niet bij. Maar ik denk dat ze er wel tussen moeten.
Gr
Dyane 6 Confort Commercial 1968
Dyane 6 Confort Commercial 1969
Ik zou het niet meer weten of er een vulplaat tussen moet, misschien eens bij de Amivereniging vragen.
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Kijk wel uit met aluminium vulplaten op een stalen chassis, onbehandeld is dit vragen om corrosie!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Ik wil mijn Ami vaker gaan gebruiken en niet alleen met mooi weer. Regelmatig naar mij n ouders omdat ze toch wel erg vergeetachtig worden en ook naar MTB-parcoursen in de buurt. Voor dat laatste heb ik een trekhaak nodig. Ik heb wat gezocht op het forum en het is mij niet duidelijk of een trekhaak voor een Ami hetzelfde is als voor een 2cv. Verder wil ik graag weten wat de maximale kogeldruk is, er moeten 1 of 2 mtb`s op of misschien 1 mtb en een elektrische fiets op dus dan is het al snel 40 kg. Kan iemand over die 2 vragen duidelijkheid geven?
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De maximale kogeldruk is 35 kg bij een 2cv. Gezien het chassis en de trekhaakbevestiging niet wezenlijk anders is (lees: hetzelfde) zal die 35 kg ook wel voor een ami van toepassing zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste