Veerpoten achter BX
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 20 februari 2006 10:03 PM

De veercilinders achter lekken bij mijn BX uit 1993. De LHM komt uit de ontluchtings slangetjes. Wat kan ik hier aan doen en is dit makkelijk zelf te doen ?

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 21 februari 2006 01:55 AM
  [ # 1 ]

Als er LHM uit de ontluchtingslangetjes komt, is waarschijnlijk je veercylinder lek. Lekt hij tijdens het rijden? Of alleen tijdens het zakken?

Veercylinders kosten op de sloop niet meer dan een knaak + bos wortels.
Ik heb er eventueel nog wel een paar liggen voor je. Vervangen is niet heel erg moeilijk, maar een brug is wel erg fijn. Het enigste lastige is het hogedruk leidinkje. Deze zit op een redelijk moeilijke plek, en de wartel zit vaak muurvast. Als de leiding eenmaal stuk is, is het karwei in één klap een stuk tijdrovender (en duurder). Voor de rest een niet onoverkomelijk project: Ik heb het al een keer omhanden gehad met de BX TD ARMY.
Was toen ongeveer anderhalf uur kwijt. (Op de brug, dus niet op straat wat eigenlijk niet te doen is).

Test

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 21 februari 2006 10:06 AM
  [ # 2 ]
Thijsvandebles schreef:

Als er LHM uit de ontluchtingslangetjes komt, is waarschijnlijk je veercylinder lek. Lekt hij tijdens het rijden? Of alleen tijdens het zakken?

Veercylinders kosten op de sloop niet meer dan een knaak + bos wortels.
Ik heb er eventueel nog wel een paar liggen voor je. Vervangen is niet heel erg moeilijk, maar een brug is wel erg fijn. Het enigste lastige is het hogedruk leidinkje. Deze zit op een redelijk moeilijke plek, en de wartel zit vaak muurvast. Als de leiding eenmaal stuk is, is het karwei in één klap een stuk tijdrovender (en duurder). Voor de rest een niet onoverkomelijk project: Ik heb het al een keer omhanden gehad met de BX TD ARMY.
Was toen ongeveer anderhalf uur kwijt. (Op de brug, dus niet op straat wat eigenlijk niet te doen is).

Ik heb gehoord dat er revisie setjes voor te krijgen zijn , is dat dan geen betere oplossing??
De BX lekt tijdens het inzakken en volgens mij niet tijdens het rijden.
Als er geen andere optie is dan vervangen hou ik me graag aanbevolen met de 2 die jij nog hebt liggen.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 21 februari 2006 04:37 PM
  [ # 3 ]
citro-power schreef:
Thijsvandebles schreef:

Als er LHM uit de ontluchtingslangetjes komt, is waarschijnlijk je veercylinder lek. Lekt hij tijdens het rijden? Of alleen tijdens het zakken?

Veercylinders kosten op de sloop niet meer dan een knaak + bos wortels.
Ik heb er eventueel nog wel een paar liggen voor je. Vervangen is niet heel erg moeilijk, maar een brug is wel erg fijn. Het enigste lastige is het hogedruk leidinkje. Deze zit op een redelijk moeilijke plek, en de wartel zit vaak muurvast. Als de leiding eenmaal stuk is, is het karwei in één klap een stuk tijdrovender (en duurder). Voor de rest een niet onoverkomelijk project: Ik heb het al een keer omhanden gehad met de BX TD ARMY.
Was toen ongeveer anderhalf uur kwijt. (Op de brug, dus niet op straat wat eigenlijk niet te doen is).

Ik heb gehoord dat er revisie setjes voor te krijgen zijn , is dat dan geen betere oplossing??
De BX lekt tijdens het inzakken en volgens mij niet tijdens het rijden.
Als er geen andere optie is dan vervangen hou ik me graag aanbevolen met de 2 die jij nog hebt liggen.

Als hij alleen lekt tijdens het zakken is het welzeker de veercylinder. Als de wagen op hoogte is staat het deel wat lekt onder spanning, zodat de olie er niet uit kan. Tijdens het zakken onstaat hier ruimte, en komt er dus olie tussen door.

Revisie setje??? Wat een onzin, je zou dan zowiezo de cylinder eruit moeten halen, waarom dan niet gewoon vervangen door een ander exemplaar? Ik heb er nog 3 liggen. Vanmorgen nog in mijn handen gehad>>>Ze lagen in de weg.
Je hoeft niet gelijk 2 te vervangen , alleen de kant die lekt. Al kan de andere kant ook lek gaan natuurlijk. (2de handse kunnen natuurlijk ook stuk). Hoeveel heeft je BIX gelopen? en welke kant lekt? Ik gok op rechtsachter Wink

Test

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 21 februari 2006 04:58 PM
  [ # 4 ]

De cylinders willen ook nog wel eens van buiten af door corroderen. Dan kom je er niet met reviseren…............
Met name breaks, die een dikkere veercylinder hebben, hebben er wel last van.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 21 februari 2006 09:56 PM
  [ # 5 ]

[
Revisie setje??? Wat een onzin, je zou dan zowiezo de cylinder eruit moeten halen, waarom dan niet gewoon vervangen door een ander exemplaar? Ik heb er nog 3 liggen. Vanmorgen nog in mijn handen gehad>>>Ze lagen in de weg.
Je hoeft niet gelijk 2 te vervangen , alleen de kant die lekt. Al kan de andere kant ook lek gaan natuurlijk. (2de handse kunnen natuurlijk ook stuk). Hoeveel heeft je BIX gelopen? en welke kant lekt? Ik gok op rechtsachter Wink

Mis gegokt , ze lekken allebei!!
Mijn BX heeft ongeveer 160 dkm. gereden. Ik wil er dan ook graag 2 reserveren bij je. Misschien ook belang om te assisteren bij het vervangen , uiterraard tegen eventuele vergoeding ??
Van GS/A weet ik veel , de BX zal wel ongeveer net zo wezen , alleen dit is mijn dagelijkse auto , die moet niet stilstaan omdat het tegen zit , en 2 weten er meer dan 1 en het is nog gezellig ook om met z’n 2 en te sleutelen.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 22 februari 2006 03:27 AM
  [ # 6 ]

Allebij lekken….ja dat kan ook.  Ik wil je best helpen, maar dan wel op een brug!! Nu ben ik zelf mijn werkplaats aan het verbouiwen, en de brug ligt momenteel plat in de hoek. Moet eerst nog een nieuwe betonvloer hebben, en nog wat zaken. Dus voorlopig kan het niet bij mij thuis. Ik weet wel een doe het zelf werkplaats hier in de buurt, voor €10 per uur. En dan moet ik nog tijd hebben, is ook een schaars iets… PB me anders even..

Test

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook