Yes, sinds februari dit jaar.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
“Oefening baart kunst”, dat geldt zelfs voor Citro-kamperen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Nog een klein beetje doorwerken hier…
Gelukkig heb ik Europadekking van de ANWB!
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”
Afspraak voor de auto is gemaakt, aanstaande woensdagavond zet ik ‘m d’r neer. En wat krijg ik dan als leen auto. De dealer zei “Oh, heb nog wel een C4 Cactus beschikbaar dan”. Erg benieuwd hoe dat rijd
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Betekent dat dat er eentje voor mij meegenomen wordt?
Not so fast Fred, you forgot the magic word…
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Nog een maand, jongens…. ik kijk al uit naar de foto’s en de verslagen.
Ik ook!
Karretje bijna klaar. Ik moet alleen nog even op zoek naar een nieuwe bijrijder..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Leuk! Ik wordt er nog druk mee, Citroën dealer belde net, zouden 2 nieuwe banden omleggen en preventief remvloeistof vervangen. Tevens aankoopkeuring laten doen:
- schijven en blokken voorzijde op
- droogtescheuren multiriem
- blokken linksachter zat een of ander veertje niet goed (wordt gefixed)
- slotbouten waren versleten (worden vervangen door normale bouten)
- koppeling is vettig (mogelijk krukaskeerring)
Dus, ik ga mij even verdiepen in de garantievoorwaarden van de BOVAG…
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Dat klinkt als een forse rekening…
Bovenstaand nieuws heeft hopelijk geen invloed gehad op de “proefrit” met de Cactus?
Hoe beviel je dat?
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”
Ach, zit nog BOVAG garantie op, die is natuurlijk niet heilig, het is even hopen dat de verkoper daar niet al te moeilijk over gaat doen. Komt wel goed, echter met nog een maandje te gaan moet ik nu wel even opschieten.
Over de leen-Cactus die ik nu mee heb: 1.2VTi met 82pk, airco, cruise control, navigatie, lichtsensor, achteruitrijcamera.
Plus
Leuk wagentje, echt niet aan te zien dat ie maar 940kg weegt! Zowel van buiten als binnen is ie leuk, gewoon lekker Frans, lekker eigenwijs en heerlijk anders. Vering is prima te doen niet te hard niet te zacht. Audio is prima, achteruitrijcamera is ideaal!
“Min”
Echter heb ik een hekel aan 3-cilinders (ongebalanceerd lopen, gebrek aan koppel onderin toerengebied, geluid van een grasmaaier) moet ik vaak 2 of 3 keer drukken op het touchscreen dashboard voor dat ik reactie krijg en snap ik nog steeds niet (net als bij mijn C4 Coupe) waarom de cruisecontrol 4 knoppen en een stelwieltje moet hebben in plaats van 2 knopjes en verder niets (zoals VAG dat doet, geweldig systeem). Het nut van de 0 en LIMIT begrijp ik ook nog steeds niet, heeft nul toegevoegde waarde.
En ik had graag KVS temp metertje en/of toerenteller gehad.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jouw ervaringen met de PureTech 3-cilinder staan duidelijk haaks op die van vele anderen, moi inclus. Over VAG: ook daar is de CC inmiddels iets meer dan 2 knopjes….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Op de 2015 Seat Leon en op diverse 2014 Skoda’s van m’n collega’s zitten gewoon nog steeds 2 knopjes voor de CC op het uiteinde van de richtingaanwijzer. Bovenste knopje is om een nieuwe CC snelheid aan te nemen en om de huidige CC snelheid te verhogen. Het knopje eronder is om een vorige CC instelling te hervatten of de huidige CC snelheid te verlagen. Bij mijn Coupe heb ik 3 knopjes (plus, min en pauze) plus het stelwieltje met REG - 0 - LIMIT, bij de Cactus komt daar nog het knopje ‘MEM’ bij.
De auto is verre van langzaam, dankzij z’n geringe gewicht, het is gewoon minder dan wat ik momenteel gewend ben van mijn Coupe
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
FastFred schreef:Op de 2015 Seat Leon en op diverse 2014 Skoda’s van m’n collega’s zitten gewoon nog steeds 2 knopjes voor de CC op het uiteinde van de richtingaanwijzer. Bovenste knopje is om een nieuwe CC snelheid aan te nemen en om de huidige CC snelheid te verhogen. Het knopje eronder is om een vorige CC instelling te hervatten of de huidige CC snelheid te verlagen.
Ok, zwaaaar off-topic maar, vooruit Nieuwe VAG-CC:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zwaar off-topic? Misschien zit het wel op de transporter die mee gaat?!
Succes met de c4, hopelijk wordt alles snel en goed afgehandeld.
Ik ben wel een fan van de PureTech 3 pitters, al heb ik alleen ervaring met de versie met turbo tijdens dit tripje:
http://www.citroen-forum.nl/nieuws/c4/met_de_c4_puretech_130_naar_dracula
waterman schreef:Als ik jou was zou ik tenminste zorgen voor een BDP-sensor, een Thermostaat, een set met de juiste multiriem en v-snaar, een verdeelkap+rotor en een ontstekingsmodule. Daarnaast kan een gebruike reserve dynamo en startmotor zeker geen kwaad. Gaan die onderdelen stuk op een xm v6 automaat dan sta je namelijk gelijk stil. Helemaal stil dus.
Zie hier Yuri zijn lijstje voor een Xm V6 een paar pagina’s terug.. Blijkbaar leest dat hok hier mee!
- startmotor vorig jaar kapot.
- Dynamo ging 2 weken terug bij Garage Oldenhage voor de deur dood: lagers er finaal uit gelopen!
- Ontstekingsmodule lag al op reserve en heeft 2 weken terug ook al een testronde mogen ondergaan toen die bij een mede-v6 rijder kapot ging
- verdelerkap en rotor zijn net nieuw, evenals de bougiekabels.
Verder naast 2 maanden terug rondom nieuwe remmen en een stuurkogel nu ook nog een nieuwe aircopomp incluus riemen en een nieuwe klepdekselpakking…
Blijft staan de BDP, de thermostaat en de v-snaar….