14 van de 35
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
Diesel ... LPG of Benzine ??
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 13 november 2005 02:10 AM
  [ # 196 ]

Evil or Very Mad Photobucket Evil or Very Mad

 

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 13 november 2005 02:11 AM
  [ # 197 ]
René van Maren schreef:

Evil or Very Mad Photobucket Evil or Very Mad

sorry rene Surprisedops:

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 13 november 2005 02:14 AM
  [ # 198 ]

[mod]Ik sta soms raar te kijken dat (dezelfde)steeds maar weer die bucketellende gebruiken…
C2, jou bericht stond drie keer achter elkaar[/mod]

 

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 13 november 2005 02:16 AM
  [ # 199 ]
René van Maren schreef:

[mod]Ik sta soms raar te kijken dat (dezelfde)steeds maar weer die bucketellende gebruiken…
C2, jou bericht stond drie keer achter elkaar[/mod]

hoe bedoel je met 3 keer

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 13 november 2005 02:19 AM
  [ # 200 ]

Je bericht was drie keer onder elkaar gepost
Je bericht was drie keer onder elkaar gepost
Je bericht was drie keer onder elkaar gepost
Wink

weer on-topic…anders is er de pb nog.

 

Profiel  
 
jeroen_m
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 07-01-2005

Gepost: 10 december 2005 03:04 AM
  [ # 201 ]

Ik heb in dit topic reeds geroepen dat ik ontzettend voor diesel en gas ben (en vooral de combinatie van die twee), maar nu moet ik opmerken dat ik momenteel toch tot grote tevredenheid benzine stook.
Omdat ik niet meer aan genoeg kilometers kom om de bizar hoge belastingtarieven voor diesel terug te verdienen met goedkopere brandstof, heb ik de diesel op stal gezet.
Benzinerijden is ook best wel leuk! Ik heb er een BX14i voor aangeschaft en ik kan er zelf aardig zuinig mee stoken (1 op 18 al gehaald). Zeker voor zo in de buurt is een benzinekarretje ideaal. Snel warm, vlot van de plek en goedkoop in de belasting (6 tientjes per kwartaal).
Ik ga misschien onderzoeken of methanol (bij) stoken een optie is. Dat is te krijgen voor 3 kwartjes per liter en bevat ongeveer driekwart van de stookwaarde van benzine. Dat betekent dat er anderhalf keer zoveel van nodig is als van benzine. Qua kosten dus vergelijkbaar met benzine van een euro per liter. Ik weet niet goed hoe dat met een injectiemotor gaat. Bij een carb is gewoonweg de sproeiers 1,5x groter nemen de manier om pure alcohol of methanol te stoken. Misschien is bijmengen een optie. Blijft natuurlijk de giftigheid van methanol en het vermogen om rubber aan te tasten een bezwaar wat nog om een oplossing vraagt.

`verum ipsum factum’

Profiel  
 
Frank65
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 09-12-2005

- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Gepost: 11 januari 2006 09:17 PM
  [ # 202 ]

Als je 30.000 per jaar rijdt en begint met een auto met meer als 150.000 op de klok nijg ik naar een diesel.
Na 3 jaar is dat nog enigzins te verkopen, LPG wordt al moeilijker.
Terwijl de aanschaf als occassion niet zover uiteen ligt.
Onderhoud is bij een diesel naar mijn mening voorspelbaar, bij LPG kan er dat eens een verrassing (lees tegenvaller) zijn.
Als je alleen naar WB, brandstof en milieu kijkt dan is er maar 1 keuze: LPG. (vanaf ongeveer 9.000km/jaar bij gebruikte middenklasser en groter.

Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.

Profiel  
 
manonbridges
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 22 februari 2006 02:27 AM
  [ # 203 ]

Misschien handig om de poll wat te aktualiseren en de brandstofcel toe te voegen.

Reizen zoals met een ICE maar dan op asfalt.

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 22 februari 2006 10:01 AM
  [ # 204 ]

Denk dat de volgende maar eens lpg moet worden, dieselrijden wordt een beetje erg duur Sad

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 22 februari 2006 10:11 PM
  [ # 205 ]
M&M schreef:

Shocked  ... ben je   geworden ...

Wink

Tsja, als ik zie dat ik goedkoper een picasso op gas kan kopen dan een HDi, de WB een stuk lager is en gas niets kost vraag ik me toch echt af waarom ik nog diesel rijd….. Confused

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 22 februari 2006 11:26 PM
  [ # 206 ]

Als je naar de C5 kijkt is gas duurder dan HDI.


en als je een beetje kilometers maakt rijd je een benzinemotor zelfs op benzine binnen de kortste keren aan puin.
Ik durf het met mijn 50.000 per jaar dus niet aan om op gas te gaan koken….uhm….rijden.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 22 februari 2006 11:34 PM
  [ # 207 ]

Tsja, als ik zie dat ik goedkoper een picasso op gas kan kopen dan een HDi, de WB een stuk lager is en gas niets kost vraag ik me toch echt af waarom ik nog diesel rijd…..

Verschil aan de pomp is wel wat kleiner geworden dan in de zomer trouwens.
Maar waarom ineens een Picasso?

Jeroen

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 22 februari 2006 11:39 PM
  [ # 208 ]
EW schreef:

Als je naar de C5 kijkt is gas duurder dan HDI.


en als je een beetje kilometers maakt rijd je een benzinemotor zelfs op benzine binnen de kortste keren aan puin.
Ik durf het met mijn 50.000 per jaar dus niet aan om op gas te gaan koken….uhm….rijden.


kan je dit onderbouwen want benzine motoren zijn zeer betrouwbaar en 50000 km op gas is ook geen probleem Wink

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 22 februari 2006 11:47 PM
  [ # 209 ]

Om op LPG te gaan rijden, heb je er een bepaald gevoel bij nodig. Heb je dat niet, dan moet je gewoon in een olieboot gaan rijden.  Wink

De meeste LPG problemen zijn geen echte problemen, het valt over het algemeen gewoon onder het kopje “onderhoud”. Maar als je van mening bent dat de slijtbare onderdelen van een LPG installatie het eeuwige leven dienen te hebben, dan is het niets voor je.

Maar idd, 50K op LPG is geen punt, helemaal niet als het allemaal autostrade kilometers zijn. Ik heb ondertussen menig LPG-tonnetje onder mij door laten glijden, en dat met veel plezier!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 22 februari 2006 11:50 PM
  [ # 210 ]
patje74 schreef:

Om op LPG te gaan rijden, heb je er een bepaald gevoel bij nodig. Heb je dat niet, dan moet je gewoon in een olieboot gaan rijden.  Wink

De meeste LPG problemen zijn geen echte problemen, het valt over het algemeen gewoon onder het kopje “onderhoud”. Maar als je van mening bent dat de slijtbare onderdelen van een LPG installatie het eeuwige leven dienen te hebben, dan is het niets voor je.

Maar idd, 50K op LPG is geen punt, helemaal niet als het allemaal autostrade kilometers zijn. Ik heb ondertussen menig LPG-tonnetje onder mij door laten glijden, en dat met veel plezier!

klopt ik heb het afgelopen jaar 50000 km gereden zonder problemen op naar de volgende 50000 Wink

Profiel  
 
 
14 van de 35
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook