174 van de 190
« Eerste  < Vorige 172 173 174 175 176 Volgende >  Laatste »
   
SM’s te koop
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 26 juli 2015 08:32 PM
  [ # 2596 ]

Mijn ervaring met zulke dingen :
Ofwel raakt het nooit klaar omdat er veel te veel ontbreekt ( ik zie geen draadarmen versnellingsbak of sturing )
Of je betaald je een ongeluk om alles erbij te kopen .

Is ook nog maar de vraag of daar nog papieren van zijn .

Voor wat het is , een boel onderdelen is de prijs veel te hoog .

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 26 juli 2015 08:32 PM
  [ # 2597 ]

Mijn ervaring met zulke dingen :
Ofwel raakt het nooit klaar omdat er veel te veel ontbreekt ( ik zie geen draadarmen versnellingsbak of sturing )
Of je betaald je een ongeluk om alles erbij te kopen .

Is ook nog maar de vraag of daar nog papieren van zijn .

Voor wat het is , een boel onderdelen is de prijs veel te hoog .

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 juli 2015 09:14 PM
  [ # 2598 ]

Dat het een hoop geld gaat kosten ben ik het met je eens.

Maar om de auto als niet compleet te bestempelen is wat kort door de bocht. Het zou zomaar kunnen dat niet alles op de foto’s staat.
Om daar echt over te oordelen moet je het verhaal horen. Ik bedoel, het kan zomaar dat ze het project begonnen zijn met een complete auto (wellicht zelfs nog rijd baar).

Zo te zien wel een auto compleet met, leder, airco en getint glas.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 26 juli 2015 09:22 PM
  [ # 2599 ]

@Arjan…........

Laat dit maar fff vertalen door google o.i.d :  “Zum Karosserie sind 90 % Teile
(und Fahrzeug Brief und Plakete fehlen)”

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 26 juli 2015 10:35 PM
  [ # 2600 ]

Dat wordt geen auto meer! En dan is het allemaal niet zoveel waard. Het merendeel van de onderdelen van een SM gaat namelijk niet kapot. Daarbij worden de onderdelen er niet beter van om zo in dozen te liggen gestapeld.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
jpk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 20-03-2011

Gepost: 05 augustus 2015 11:09 PM
  [ # 2601 ]

Er is weer een 1ére main-tje, niet veel kilometers, niet aan de prijs en lekker dichtbij ook (Lille): http://www.leboncoin.fr/voitures/838469215.htm?ca=8_s

Alleen jammer dat de originele Blaupunkt radio is verhuisd naar de linker kokerbalk… jamais vu!

SM 2.7 i.e.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3700
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 05 augustus 2015 11:44 PM
  [ # 2602 ]

Gat in de kokerbalk voor de radio = gelijk aan een roestgat in een dragend deel = afkeur APK. (Als ik de APK regels goed begrepen heb).  Afblijven dus, of dichtmaken voor keuring.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 augustus 2015 09:21 AM
  [ # 2603 ]

Als dat alles is… (is natuurlijk nooit bij een SM)

Maar verder geeft de auto een leuke indruk, zeker niet perfect maar daar is de prijs ook naar.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 augustus 2015 09:35 AM
  [ # 2604 ]
Citroensmgz schreef:

Gat in de kokerbalk voor de radio = gelijk aan een roestgat in een dragend deel = afkeur APK. (Als ik de APK regels goed begrepen heb).

Hangt er vanaf hoe groot het gat is, waar het zit en hoe lang de dorpel is. Er is een berekening voor, dus we kunnen niet zo zeggen dat ‘t afkeur is.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 06 augustus 2015 11:16 AM
  [ # 2605 ]

Zie ik het nou verkeerd, of is dat een hele prima SM/Geld verhouding?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 augustus 2015 11:30 AM
  [ # 2606 ]

Als je er nog 10.000 euro aan uitgeeft is het een prima auto.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 06 augustus 2015 11:39 AM
  [ # 2607 ]

Leuke radio wel. Dat gat in de balk vind ik een minpunt. De auto verdient het zo te zien origineel te worden gehouden. En vind dan maar ‘ns een stuk identiek verkleurd tapijt. Voor de rest levert ook het speakergat in het rechter deurpaneel een zoektochtje op naar een exemplaar zonder gat. De rechter spiegel levert òf laswerk op, òf een lidmaatschap van de Franse club om een echte rechter spiegel te kopen. Voor de rest ongetwijfeld de motor en de bak. De lak lijkt netjes. Lijkt me een mooi begin voor een prima bedrag om een echte van te maken. Ik denk dat dit alles wat meer zal kosten dan 10 rooitjes.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 augustus 2015 12:02 PM
  [ # 2608 ]

Leg mij even uit waarom je na 83.000 km een bakrevisie zou moeten incalculeren bij het in orde maken van deze auto. Voordeksel en bovendeksel er af, even synchrootjes opmeten en klaar is kees. De meeste syncnromeshringen en lagers gaan minimaal 2 ton mee, tenzij je als een mongool tekeer gaat met zo’n auto. Maar dan zou de hele auto er anders uit hebben gezien.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3700
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 06 augustus 2015 12:15 PM
  [ # 2609 ]

Ik vindt het een “nette” auto, interieur ziet er goed uit, zeker voor bijna 90.000 km spuitwerk op de foto O.K., en ja, misschien kom je met dat gat van de Radio zelfs door de APK, kokerbalk is 6E, dus dat kan zelfs nog lukken.
Je moet hem wel “nemen zoals ie is”, volgens mij althans, als je al gaat nadenken om de bekleding te veranderen etc, dan wordt het duur en kun je beter een andere nemen, als je dat niet stoort is het een ander verhaal. Ik zie dat zo: T’is een eerste eigenaar, en de historie moet je erbij willen nemen. Je moet inderdaad geld achter de hand houden voor de uitlaatkleppen, voor de rest is het maar hoe perfectionistisch je wilt zijn.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 augustus 2015 12:20 PM
  [ # 2610 ]

Precies.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
174 van de 190
« Eerste  < Vorige 172 173 174 175 176 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook