Spanningsregelaar en Visa 650 cc dynamo
CCR
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 22-08-2011

Gepost: 25 mei 2015 06:04 PM

Goedemiddag!

Zoals jullie verderop in dit forum kunnen lezen ben ik bezig met het restaureren van een Mehari.
Ik heb hier een 650 cc visa motor met 123 en afgedraaid vliegwiel in gehangen.

Nu vraag ik me af wat te doen met de dynamo. Een visa heeft een dynamo met ingebouwde spannings regelaar als ik me niet vergis. Als ik deze dynamo erop zet, wat doe ik dan met de spannings regelaar die tegen het schutbord aan zit?

Afkoppelen? Door verbinden en hoe? Laten zitten? Dit laatste lijkt mij geen goede oplossing omdat er dan twee spannings regelaars in het elektrische circuit zitten.

Ik hoop dat iemands me kan helpen met advies!

Mehari, BX Sport, C15D, 2cv6 Special, Panhard 24 CT, Panhard 17 BT, Panhard 24 BT.

Ex: CX 20 TRE, XM 2.0 Turbo CT Break (S2), BX 19 TRS automaat (S2), ZX 1.9D, XM 2.0 Turbo CT (S1,5), Xsara 1.6i Coupe (S1), AX GT inj (S2), ZX 1.9i Volcane (S1), LN, 2cv6 Club (2x)

Profiel  
 
carver
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 31-12-2013

- Ami 8 Break
Gepost: 25 mei 2015 11:36 PM
  [ # 1 ]

Hoi,
Als het goed is(fout eigenlijk) krijg je de pouly/koelvin van het Visa-blok niet op je krukas, grotere pouly dan 2CV.
Als ie eigenlijk nog 2 mm verder moet zit ie al tegen de 123.
Oplossing : gewoon 2cv pouly gebruiken met je 2cv dynamo, ben je meteen van je regelaarprobleem af.
succes, groeten uit Heiloo

wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd

Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.

Profiel  
 
CCR
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 22-08-2011

Gepost: 06 augustus 2015 03:24 PM
  [ # 2 ]

Dank je Carver.

De Visa koelvin past inderdaad niet, loopt aan tegen 123. Heb 2cv fan en dynamo op het Visa blok gezet.

Mehari, BX Sport, C15D, 2cv6 Special, Panhard 24 CT, Panhard 17 BT, Panhard 24 BT.

Ex: CX 20 TRE, XM 2.0 Turbo CT Break (S2), BX 19 TRS automaat (S2), ZX 1.9D, XM 2.0 Turbo CT (S1,5), Xsara 1.6i Coupe (S1), AX GT inj (S2), ZX 1.9i Volcane (S1), LN, 2cv6 Club (2x)

Profiel  
 
carver
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 31-12-2013

- Ami 8 Break
Gepost: 06 augustus 2015 04:11 PM
  [ # 3 ]

Very Happy

Ik houd mij trouwens aanbevolen voor een visablok.
Ik heb alles nog wat er bij hoort en wilde toch altijd nog ‘s een reserveblok onder de werkbank.

Leuk om te horen dat m’n tip van waarde voor je was, groet

Steven

wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd

Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook