Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
waterman schreef:De stoelen en dan vooral de staat van de bekleding geven goed weer hoe de bouwkwaliteit van de Wracksel is. Ondanks dat het technisch best een ok hok is en het ook echt prima rijdt (hoewel het ontbreken van een rembekrachtiging mijns inziens echt debiel is op een auto uit 1989) is de bouwkwaliteit van het geheel om te janken. Alles is cheap-ass. Het plastic breekt al als je er te lang naar kijkt, de bekledingsstof lijkt op een papieren zakdoekje, en dan niet van Tempo maar van de Aldi, het rot beter dan een ‘75-er Alfa Sub, de lak lijkt op plakkaatverf van de HEMA en de manier waarop het in elkaar gezet is geeft het idee dat de auto gebouwd is door jongeren zonder perspectief maar mét een langdurige taakstraf….
ja, en wat een poëtische liefdesverklaring weer….
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daarom is het toch ook zo leuk om tegen beter weten in zo’n ding gewoon op de weg te houden
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dadelijk nog beter in elkaar dan ze de fabriek verliet…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Is dat niet typerend voor elke Citroën?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik kan nu al niet wachten op een strafaxpeditie met het ding. Alleen maar trappen!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Heb je Wracksel toch weer 5 kg zwaarder gemaakt door het hemeltje weer te monteren.
(de Axel heb ik bij je Alpenrun aanmelding gezet)
waterman schreef:Het is geen moeilijk dakje nee. Maar er zit wel een uitdaging in het uit- en in de auto krijgen van die hemelplaat en net voorbewerken voor het lijmen.
Zeker, als het krakt dat blijf je zien.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
waterman schreef:het rot beter dan een ‘75-er Alfa Sub
Wat een leuk hok Daan! Toch wel erg jammer dat ik niet mee kan naar de Alpen.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Wat een heerlijk verhaal dit, en wat een verschrikkelijk slecht maar leuk hok. Ik verlang bijna terug naar het zelf bezitten van een dergelijk mal wrak!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Bedankt allemaal!
Ondertussen, vers, geurend, rubberen kantprofiel
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Het talkpoeder heb je al opgesnoven dan?
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Vandaag twee Axel cockpitjes gespot, maar ik had natuurlijk niet onthouden welke schakelaar je nodig hebt. Op zich was dat een telefoontje waard, maar ik heb nog niet alle nummers in m’n nieuwe toestel geplempt. Misschien wil je daar nog achteraan?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Het toeval wil dat ik een deel van de ontbrekende schakelaar in de bestuurdersstoel aantrof! Eens kijken of ik ook de juiste veer heb om het ding weer werkend te krijgen.
Dat wordt overigens iets voor na het komende weekje in het buitenland
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
2d schreef:
En vooruitlopend op het wisselen van de bakolie even naar de aftap- en vulplug op zoek geweest. Aftappen zal geen probleem zijn, vullen wordt wat lastiger, maar dat gaat hoe dan ook in orde komen.
Die bout linksboven, op de foto naast de remschijf is toch de vul/niveauplug?
Enfin, wat een leuk topic zeg! Ik zag het vanmorgen pas.
Leuke aanwinst en veel plezier, ik zal het topic met veel plezier gaan volgen!
Om even terug te komen op de plakkaatverf opmerking van Yuri, Axels werden soms wel 3-4 keer opnieuw gespoten wegens dwarrelende stofdeeltjes in de spuitcabines in Craiova, en als er echt heel veel lagen lak op zaten werd die Axel niet meer als Axel verkocht maar als Oltcit….
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Na een welverdiend weekje Umbrië (te kort, en de muggen hebben me goed te grazen genomen) gister en vandaag weer met de Axel bezig geweest.
Eerst hebben we (waterman) de bakolie afgetapt, deze kwam er aardig zwart uit en leek erg dik te zijn geworden. Veel meer dan een liter was het ook al niet, maar die Roemenen kennende kan dat in de fabriek al gebeurd zijn. Volgens het boekje moet er anderhalve liter in de bak en van de twee flessen bleef een halfje Castol Syntrax over (besteld bij oliehandel.nl - volgende dag in huis) voordat de bak over liep. Het gegier zal niet verdwijnen want producteigenschap, maar hij gaat nu heerlijk soepel door de verzetten heen (koude bak, geen draaiende motor).
Verder met het interieur: stoelen er weer uit gehaald en de middenconsole los gehaald. De niet-originele radiohouder is er ondertussen uit en komt niet terug.
Handremhevel los maken, schiet één van de twee kabels de diepte in en tref ik dit aan onder de auto:
Maar iedereen die wel eens aan een fiets geklust heeft lost dat ook zo op.
Voorts de dorpels verwijderd en de achterste vloermat eruit. Vliegroest aan de binnenkant van de bodem door vocht. Ik vermoed door de slechte afdichtingen van de diverse rubbers..
Eigenlijk was het plan om de vloermatten nat te reinigen, maar ik had weinig zin om de handremkabels en versnellingsbakbediening helemaal los te halen en de voorste vloermat krijg je er anders niet uit. Wel heb ik de bodem ontdreund en extra isolatiemat ónder de vloermat van de auto gelegd. Alle beetjes helpen!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!