








Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Hoe krijg je in godsnaam een dubbele vlampijp eruit? Boven en onder is los maar het lijkt erop dat ik of de startmotor of toch het hele spruitstuk eruit moet halen. Wie weet mij ff van een tip of wijsheid te voorzien?














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Of het hele spruitstuk er af of de startmotor er uit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Doe dan maar startmotor…
Er breekt altijd wel een tapeind van het spruitstuk












































Totaal aantal Berichten: 25642
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het kan zonder. Alleen het anti trilgewicht moet weg.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Motorsteunen los en het blok een beetje verschuiven en lichten helpt ook.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Stond in de garage/loods met mijn mobieltje en dan is de raadpleegfunctie van het forum nog lastiger te lezen met een vette bril, vandaar mijn vraag. Maar helaas jullie responssnelheid was dit keer niet snel genoeg Uiteindelijk vlampijp er wel uit gekregen na lossen van de centrifugaalregelaar en de hinderlijk in de weg zittende verdamper. De vervangende pijp krijg ik er op dezelfde manier echter niet meer tussen grrrr. (zal wel komen omdat het uiterste deel van de oude vlampijp was doorgerot en er af was)
Onverrichter zake naar huis gegaan en, nu met tips, morgen weer in de aanval.
Boogaard/waterman/Egbert: Beide steunen los of is 1 genoeg? Van het blok (3x 9mm) los of de grote 26-er waar de ringsleutel niet op past en 1 van de uitlaatspruitstukken hinderlijk in de weg zit?
En dan als laatste, is het handiger om eerst de flexpijp op de vlampijp te zetten en die dan pas op het spruitstuk te monteren?
Egbert : anti-trilgewicht? wat is dat? Verschuiven, bedoel je dat dan ook de bakophanging los moet?
Beide mototrsteunen los elk met 2 bouten kop 14 op het chassis en ze dus aan het blok laten zitten.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper