Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Vergeet ik in de haast nog te vermelden dat Waterman het kleppendeksel los heeft gehad en nu lekvrij gemonteerd.
Vandaag eerst bij de smid deze twee strips staal gehaald (€6,50). Deze zijn bedoeld voor de bestuurdersstoel.
Gaten boren, valt niet mee. Volgende keer laat ik dat doen
Vloermat weer terug, met dus het toegevoegde isolatiemateriaal. Ook de console en dorpels weer terug geplaatst.
Knapt al redelijk op zo! Ook heb ik de ‘carbon’ stoelhoezenset van de Lidl geplaatst, maar deze houden jullie nog even tegoed. De bestuurdersstoel is nog niet bevestigd, ik moet toch nog wat kleine aanpassingen doen. Een dankbaar ander klusje was het plaatsen van het nieuwe raamrubber achter. Ben er aan begonnen en afgezien van de rotte naden waar ik me wel wat zorgen om maak sluit het stelraam nu weer netjes af.
Omdat de autogordels los moesten heb ik waarschijnlijk de beginnersfout gemaakt deze te ver op te laten rollen, ze rollen nu niet meer af. Even kijken wat daarmee te doen. Totdat de bestuurdersstoel en autogordels weer deugdelijk bevestigd zijn ga ik niet rijden, alhoewel ik graag wat meters wil gaan maken. Even doorbijten nog dus!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mooi werk
Kom maar ff langs met die gordel, ik krijg wel los. Hoop ik
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Meteen weer productief bezig na de vakantie….beterrrr.
Lekker bezig Daan!
Ik moet nog steeds wel een beetje grinniken om die stoel-verplaats-strips.
Zo lang ben jij toch niet? Ik zit prima in je kar..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat zei ik ook al, hij dénkt dat die 2m40 is
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik lach me een deuk als straks de stoel op de voorste stand staat
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Køt ja, Tilanus kan straks niet meer bij het stuur natuurlijk!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Kan je niet een verlengstripje tussen de stuurpen zetten?
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Nielsje schreef:Lekker bezig Daan!
Ik moet nog steeds wel een beetje grinniken om die stoel-verplaats-strips.
Zo lang ben jij toch niet? Ik zit prima in je kar..
Ik zal er toch maar even serieus op in gaan.
Ik kan mijn benen, en vooral het rechterbeen (gas geven!) niet voldoende strekken tijdens het rijden. Zit dus constant met een gebogen, opgetrokken been, en uit mijn 60k kilometer rijervaring per jaar weet ik dat ik dan binnen de kortste keer flink last van mijn achterste bovenbeenspieren (hamstrings) krijg. Uren achtereen rijden is geen enkel probleem, mits ik de juiste houding heb. Overigens zit ik verder rechtop, niet zoals in da hood
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik vond nog een, door Anne Lobbes persoonlijk aan mij overhandigde, in Frankrijk en van echt kalfsleder vervaardigde sleutelhanger.
Die lijkt me heel erg mooi passen bij mijn Laatste Echte Citroën
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
2d schreef:Nielsje schreef:Lekker bezig Daan!
Ik moet nog steeds wel een beetje grinniken om die stoel-verplaats-strips.
Zo lang ben jij toch niet? Ik zit prima in je kar..Ik zal er toch maar even serieus op in gaan.
Ik kan mijn benen, en vooral het rechterbeen (gas geven!) niet voldoende strekken tijdens het rijden. Zit dus constant met een gebogen, opgetrokken been, en uit mijn 60k kilometer rijervaring per jaar weet ik dat ik dan binnen de kortste keer flink last van mijn achterste bovenbeenspieren (hamstrings) krijg. Uren achtereen rijden is geen enkel probleem, mits ik de juiste houding heb. Overigens zit ik verder rechtop, niet zoals in da hood
Vooruit. Maar ik ga er wel een foto van maken, want jij zit blijkbaar in een soort boomerang-houding achter ‘t stuur
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
2d schreef:
... autogordels ... rollen nu niet meer af.
Wil doorgaans helpen om ze in precies dezelfde stand te houden als ze in de auto zitten. Er zit vaak een kogeltje of iets in wat bij zijwaartse versnellingen ervoor zorgt dat je gordel blokkeert en bijvoorbeeld je bijrijder niet ineens bij je op schoot ligt in een rechter bocht.
of trap ik nu een open deur in? Of is die functionaliteit er ook uitbezuinigd…
Bij de weg, ik vind die strips er maar ielig uitzien, probeer ff goed hard te remmen terwijl je nog stilstaat voorafgaand aan de proefrit. Zou me niks verbazen als je stoel naar achter buigt.
Neem anders een iets breder hoekprofiel waar je aan de voorkant een hapje uitslijpt, met beide verticale gedeeltes aan de binnenkant.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
MiGS schreef:2d schreef:
... autogordels ... rollen nu niet meer af.
Wil doorgaans helpen om ze in precies dezelfde stand te houden als ze in de auto zitten. Er zit vaak een kogeltje of iets in wat bij zijwaartse versnellingen ervoor zorgt dat je gordel blokkeert en bijvoorbeeld je bijrijder niet ineens bij je op schoot ligt in een rechter bocht.
of trap ik nu een open deur in? Of is die functionaliteit er ook uitbezuinigd…
Geen open deur, tip van de week! Gordel weer afgerold
Dat van die strips, ik vrees dat je gelijk hebt. Vooral omdat de ankerpunten van de stoel nogal dicht bij elkaar zitten. Ik ga er nog eens goed over nadenken. Liever krom zitten dan onveilig. Nu ja, dan had ik beter wel een ZX kunnen aanschaffen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
We lossen dat op. Komt goed, heb idee.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Na afgelopen week al flink aan de gang te zijn geweest stond vandaag in het teken van wielen en banden.
Eerst vanmorgen naar het HQ getogen en daar de afgerolde autogordels opnieuw bevestigd, samen met de bestuurdersstoel op de nog iets getweakte ‘stoelstrips’. Het zit allemaal mooi en stevig in elkaar en ik heb nu de door mij gewenste ruimere stoelverstelling gerealiseerd!
Afijn, voor het eerst sinds de ophaalrit, maar nu met verse sappen, kabels, riemen, rollen, pakkingen en bodemisolatie de Axel maar eens voor een substantiële rit de Ring op getrapt:
Ik heb het idee dat de extra isolatie best een verschil maakt. Grootste geluidsproductie is echter nog altijd voor rekening van het boxertje en de wind. Toch heb ik er absoluut geen spijt van, ik denk dat ik wel degelijk een boel geruis ‘van van onder’ kwijt ben. Het blokje loopt rond en gretig, maar heeft een duidelijke voorkeur voor toerentallen boven de 4000. Ik durf, na al het gedane onderhoud, nu echt de boel wel een beetje ‘los’ te rijden.
De rit voert naar Citroëndealer Dijkstra in Emmeloord, waar ik een mooie set Amil-velgen vandaan hoopte te mogen halen. Aldaar de Axel maar op de tweekolommer:
Eerst de aangeboden set Visavelgen geprobeerd, en tot mijn opluchting past dit prima, ook qua spoorbreedte / ET-waarde. Ik had van tevoren eigenlijk nog nooit kunnen bevestigen dat Visavelgen passen, ook al heb ik dat wel her en der gelezen. Ik heb er wel moeren met die ovale stukken voor nodig, zoals op de GS, DS en 2CV.
De Amil-velgen waar ik voor kwam passen wel:
Maar ze zijn helaas met een breedte van 6J en een totaal verkeerde offset te breed voor de Axel: ze steken te ver naar buiten. Ook zou ik eigenlijk vast zitten aan een bandbreedte van minimaal 175, en dat vind ik te breed.
Uiteindelijk ben ik dus met vier visavelgen weer huiswaarts getogen, nu kan ik eens een ei gaan leggen over de bandenmaat die er onder gaat komen.
Onderweg vanuit Emmeloord eerst naar Kampen gereden om daar bij de Firezone de door velen geloofde 102 octaan te tanken:
En vervolgens de reis huiswaarts aanvaard.
Het valt op dat de Axel onder de 4000 toeren een beetje sputtert en in wil houden, totdat je óf het pedaal vloert, óf de choke wat uittrekt. Als je dat laatste doet pakt het blokje met half gas veel beter op.
Kan het zijn dat het mechaniek op de carburateur niet optimaal werkt? Of is er nog iets anders aan de hand? Vanaf het begin wil het blokje nogal eens bokken tussen de 2500 en 4000 toeren. Alleen de bougies moeten nog vervangen worden.
Zit de gang er in, dan draaft de Axel zonder veel moeite naar de 140 op de GPS, 150 heb ik ook al gezien. Dat haal je bij 5600 toeren en de teller geeft tegen die tijd al 160 aan. Het kabaal is oorverdovend
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!