Bij het vervangen van de aandrijfashoes bij het wiel, deze keer de linkerkant, kwam de as een stukje uit de bak en liep er wat bakolie uit. Nu wil ik deze bijvullen maar bij de XU is het me niet zo duidelijk als bij de TU waar ik moet bijvullen.
Mijn gok zou zijn de donkerkleurige bout, met koperen ring eronder, die je in het midden van de foto ziet, maar als ik die eruit draai zie ik een erg diep gat waardoor ik met een dun slangetje zou moeten bijvullen. Is dat de juiste?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Het deksel wat op de foto helemaal rechts zit, die zit vast met een stel bouten, waarvan 1 groter is. Dat is het gat waar je ‘m moet vullen, en het is gelijk je niveaumeter; als het eruit komt lopen zit er teveel in.
Bedankt Vermond!
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Geen probleem Johnn-E!
Ik gebruik die plug trouwens alleen als de bak niet helemaal leeg is geweest en ik niet meer weet hoeveel erin is geweest. Als ik er nu een as uithaal draai ik de plug bij het differentieel eraf en laat ‘m helemaal leeglopen. Daarna haal ik bovenop een plastic (ontlucht?) dop los en gooi daar 2 liter in. Ik kan daar bij mijn turbo diesel erg goed bij, ik weet niet hoe dat bij een 16 soupapen is?
Is het diezelfde plug die je op mijn foto links ziet? Zo ja, dan ook bij de 16v goed bereikbaar
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Nee!!!!!!!
Je moet vanaf de zijkant naar de bak kijken, dus in de wielkast van het linker wiel.
Daar zie je dat blikken deksel op de v-bak, de bout rechts onderin is groter(sleutel22).
Dat is de vulplug die vermond omschrijft om bij te vullen.
Had hem al gevonden vanmiddag, bij mij echter 19mm, en olie bijgevuld. Daarna wilde ik even inhaken op Vermonds’ verhaal. Had overigens zijn woord ‘bovenop’ gemist, vandaar ook enige verwarring.
Slecht eigenlijk dat dit nergens fatsoenlijk beschreven staat (Haynes, internet).
Middenarmsteun uit mijn 1400 gehaald en met 16v stof bekleed. Het resultaat mag er zijn.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Cool!
Netjes Johnny!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Mooi! En zit wel zo lekker he ?
Het zit fantastisch! Vooral de langere ritten zullen nu beter uit te houden zijn, dat was bij mijn 1400 ook zo.
Ik kom er nu achter dat de veerbollen vóór nummer 95630572 hebben, en dus eigenlijk niet voor de 16v zijn. Blijkbaar heb ik dus nog geen echte 16v handling ervaren. Ben benieuwd hoe dat rijdt met de juiste bollen.
Twee jaar terug, kort na aankoop, werd m’n 16v afgekeurd op haarscheurtjes in de brandstofslangen tussen de tank en de pomp en tussen de pomp en het filter. Destijds vervangen, nu waren ook slangen vanaf het blok naar beneden (aanvoer en retour) aan de beurt. Eng om te bedenken wat er zou kunnen gebeuren als ze door zouden scheuren.
De remmen van mijn 16v vallen een beetje tegen qua remkracht. Hij heeft ook niet het bijterige gevoel wat de remmen van de 14TE hebben, en voor m’n gevoel moet ik veel harder trappen.
Waar kan dit, afgezien van de blokken en schijven, die er oud maar nog niet versleten uitzien, nog aan liggen? De voorremmen zijn overigens goed ontlucht.