helaas is je aanname correct,
het hele vat LHM zou nog wel eens kunnen gaan weglekken door deze scheur, aangezien je nu met een hevelwerking te maken hebt.
Dus zet er even iets onder zodat het niet in het milieu weglekt.
Beetje mosterd na de maaltijd, maar het wordt over het algemeen wel aangeraden deze mof te vervangen als je toch de hele motor uitelkaar hebt liggen… laat het dan een waarschuwing zijn voor de volgende!
Zat het front er al op? of (gelukkig) nog niet? dan valt het mee en is het een klein uurtje werk om het nu alsnog te vervangen
Succes en laat je domper de vreugde niet afnemen, die heb je snel weer terug als alles weer klaar is!
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013
- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Het front zat er nog niet op, gelukkig. Enkel de koelbeplating langs de voorkant. Dus die moest er even terug af! Nieuwe T-mof is besteld, en een emmer is aanwezig onder de pomp!
inderdaad duur geld!
Misschien is er hier nog iemand die er een voor minder heeft liggen?
tijdelijke studentenoplossing/ noodoplossing voor op reis:
Pak een binnenband van een fiets
knip deze aan weerszijde door ter hoogte van het ventiel
schuif band over de pomp en sluit het voormalige ventiel aan op de aanvoerslang
geen garantie.
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Koelbeplating hoeft er niet af.
Met een beetje pielen kun je de pomp vanaf de zijkant met dop en verlengstuk 11 loshalen.
Wel voorzichtig met de drukleiding.
Monteer de T-mof met smalle slangklemmen i.p.v. Ligarex bandjes.
Mocht de mof gaan “zweten” kun je deze gemakkelijk weer aandraaien. Wel de zeskant naar onderen.
Voordat je de dikke (aanzuigslang) weer op het vat monteert, deze geheel vullen met LHM.
De pomp kan wel druk opbouwen maar heeft geen zelfaanzuigend vermogen.
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013
- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Dank je voor de tip, ik zal er rekening mee houden!
En het leek me handiger om de koelbeplating eraf te halen, anders had ik die scheur niet zo makkelijk gezien en heb meer plaats om te werken!
Groeten
Matthias
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
En; rijdt ze al?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 15-04-2012
- C4 (2004-heden) CACTUS 1,6 HDI bvm
- Ami ami 6 berline
- GS/GSA GSA X3
- C4 (2004-heden) C4 HDI 1,6 manueel, shine, open dak
@ Matthias : dat vraag ik me ook af. Je houdt ons wel in spanning…
@Jan : mooi hoe je ‘ze’ zegt. Voor mij is een auto altijd ‘hij’, behalve op die bijzondere momenten waarop je beseft dat het eigenlijk een dame is, en dat ze verdient om zo behandeld te worden
groeten, Bart
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013
- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Hey
Door veranderingen op het gebied van werk en een zeer drukke maand augustus en september heb ik niet veel tijd gehad om met de GS bezig te zijn.
Maar… ze staat klaar om de eerst volgende dag dat ik tijd heb ermee naar de keuring te gaan!
Groeten
Matthias
Hoi Matthias,
Het is al even stil van jouw kant.
Heb je al nieuws over je GS project?
Zien we elkaar 20ste sept. op de BBQ?
Grt. Alfred.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.