Deuren open indicator op piepsignaal aan te sluiten
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 572

Gepost: 22 februari 2006 09:52 PM

Evan biedt in het te koop gedeelte zo’n deuren open ding aan. Nu heb ik gelezen dat het nogal een crime is om zoiets achteraf in te bouwen omdat je dan die schakelaartjes moet monteren, kabeltjes moet trekken enz. Maar mijn deauville heeft al een signaal als ik het licht ben vergeten, die werkt op alle deuren. Schakelaars zitten er dus al aan. Iemand enig idee of dit aparte draden zijn die te gebruiken voor zo’n deuren open ding? Of is dat heel simpel een draad per kant ofzo?

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 22 februari 2006 09:59 PM
  [ # 1 ]

Het is iets lastiger dan dat.

In iedere deurvanger (dus zegmaar het slot dat over de pin in de carrosserie valt) zit bij bxen met zo’n ding een schakelaartje. Die moet je dus allemaal vervangen, en je zult de bekabeling van het ding moeten trekken. Dus naar iedere deur een draad, de kofferklep en de motorkap. Die moeten dan allemaal achter het dashboard langs…. best veel werk voor een leuke gimmick

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 22 februari 2006 10:01 PM
  [ # 2 ]
Harm schreef:

Het is iets lastiger dan dat.

In iedere deurvanger (dus zegmaar het slot dat over de pin in de carrosserie valt) zit bij bxen met zo’n ding een schakelaartje. Die moet je dus allemaal vervangen, en je zult de bekabeling van het ding moeten trekken. Dus naar iedere deur een draad, de kofferklep en de motorkap. Die moeten dan allemaal achter het dashboard langs…. best veel werk voor een leuke gimmick

Maar die van mij heeft dus op elke deur al een schakelaartje! ZIjn die niet te gebruiken

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 22 februari 2006 10:05 PM
  [ # 3 ]

Waarschijnlijk kun je ze best gebruiken, maar dan hebben ze weinig nut… de binnenverlichting gaat pas aan als je deur vrij ver open staat en niet in het slot zit. Die andere schakelaartjes worden al bediend als de deur wel in het slot zit maar net niet helemaal goed

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 22 februari 2006 10:07 PM
  [ # 4 ]
Harm schreef:

Waarschijnlijk kun je ze best gebruiken, maar dan hebben ze weinig nut… de binnenverlichting gaat pas aan als je deur vrij ver open staat en niet in het slot zit. Die andere schakelaartjes worden al bediend als de deur wel in het slot zit maar net niet helemaal goed

Ah op die manier, nu snap ik het. dat ding werkt dus ook als je de deur niet helemaal goed dichttrekt.

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten

Gepost: 22 februari 2006 10:31 PM
  [ # 5 ]

Juist, maar die deurvangers zijn makkelijk te regelen op een sloop. Veel BXen hebben het. En als je de hele kabelboom meeneemt moet ‘t best lukken. Maar dan kun je misschien beter het goed aanpakken en de centrale vergrendeling meteen ook meenemen en inbouwen

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 22 februari 2006 10:35 PM
  [ # 6 ]

Inderdaad, die dingen werken erg goed.. als je de deur in het slot trekt maar niet helemaal sluit gaat er toch een lampje branden.. dan is de binnenverlichting al lang uit…bovendien zit er zag ik ook een lampje in voor de gordels..??

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten

Gepost: 22 februari 2006 10:40 PM
  [ # 7 ]

Er zit een symbooltje voor de gordels en voor de verlichting… maar volgens mij is dat in de BX nooit aangesloten geweest?

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 22 februari 2006 10:45 PM
  [ # 8 ]
Harm schreef:

Er zit een symbooltje voor de gordels en voor de verlichting… maar volgens mij is dat in de BX nooit aangesloten geweest?

waarom hebben ze dat zo gemaakt dan?
misschien in andere landen wel?

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten

Gepost: 22 februari 2006 10:51 PM
  [ # 9 ]

waarom hebben ze dat zo gemaakt dan?

Citroën moves in mysterious ways…. Geen idee, misschien dat het paneeltje in de CX ook gebruikt is?

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 23 februari 2006 02:58 AM
  [ # 10 ]

Op de oude 19TZi van mijn moeder had ik dat zelf aangesloten. Lampjes erbij in gemeubeld, draden naar de lichtschakelaar toe, kon je zien welke richting je aangaf en welke verlichting brandde. Die auto rijdt nog ergens in Den Haag rondt als het goed is. (DL-GX-66).
Misschien dat ik de GTi ook voorzie van deze gadget als ik niks te doen heb…

Test

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 23 februari 2006 03:01 AM
  [ # 11 ]

Oh ja, je kunt de open deur signalering wel op je binnenverlichting aansluiten, maar dan gaan alle lampjes aan als je één deur open doet. Of je moet het bij elke schakelaar weer apart aftakken met diodes ertussen enzo>>hoop gedoe. Nee, neem dan de orginele kableboom en doe het zoals Ome Citroen het bedacht heeft….

(Of koop een TZx / GTi)

Test

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 23 februari 2006 10:01 PM
  [ # 12 ]
Thijsvandebles schreef:

Oh ja, je kunt de open deur signalering wel op je binnenverlichting aansluiten, maar dan gaan alle lampjes aan als je één deur open doet. Of je moet het bij elke schakelaar weer apart aftakken met diodes ertussen enzo>>hoop gedoe. Nee, neem dan de orginele kableboom en doe het zoals Ome Citroen het bedacht heeft….

(Of koop een TZx / GTi)

Ik weet nog een leuke GTI te koop Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook