16 van de 51
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
Axel 12 TRS - Dag!
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 22 augustus 2015 07:40 PM
  [ # 226 ]

Goed, Johan gedag gezegd, Waterman Tilanus en Tilanus Junior waren ook al naar huis, tijd om zelf weer eens op pad te gaan: er moesten nog boodschappen gedaan worden.

De snelweg op dus maar, en het stuurgedrag was me niet helemaal naar de zin. Ik kan niet zeggen dat de Axel met de nieuwe banden nerveuzer is, maar wel wat ‘dweileriger’ - het voel allemaal wat anders aan dan voorheen. Later heb ik de voorbanden op 2,5 bar gezet en dat is al een merkbare verbetering. Fijn rijdt het wel!

110*42*1 centimeter is de afmeting van het gapende gat in de kofferbak waar ik een dezer dagen nog een mooi plaatje MDF (medium density fiberboard) voor ga scoren. Als ik het goed heb resteert er nog precíes genoeg hemelstof om die plank te bekleden.

Verder ben ik nog zoet geweest om de resterende stukken kunststof in het interieur terug te bouwen. Daarbij ook nog eens de sigarettenaansteker doorgemeten. Deze leek verkeerd aangesloten. Heb ik het goed als de mantel massa vormt en de punt in het midden de plus?

Foto’s van de ‘Carbon’ stoelhoezen houden jullie nog tegoed Smile

En is alles dan nu pais en vree? Nou nee. De Axel houdt inmiddels weer ontzettend in, zo erg dat ik de choke bij het wegrijden helemaal moet uittrekken wil de motor niet stilvallen. Volgens Waterman is de sproeier van de eerste trap niet goed, maar vlak na het afstellen loopt het blokje als een naaimachine, en trekt het prima. Het enige wat ik nog kan bedenken (afgezien van dat zo’n Solex RUK is), is dat het met de warmte vandaag te maken heeft, of met vervuilde benzine. Toch maar eens zo’n filtertje in de leiding steken?

Om het verhaal positief af te sluiten: het onderste klepdeksel passagierszijde is weer lekvrij en dat laten we zo, maar ik heb dus twee reservepakkingen Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1337
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 22 augustus 2015 09:01 PM
  [ # 227 ]
2d schreef:

Heb ik het goed als de mantel massa vormt en de punt in het midden de plus?

Dat heb je goed.

2d schreef:

het onderste klepdeksel passagierszijde is weer lekvrij en dat laten we zo, maar ik heb dus twee reservepakkingen Smile

Hoop van harte dat dat voldoende is.

Wat leven we met je mee hè.

Adri

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 22 augustus 2015 09:38 PM
  [ # 228 ]

Is die Solex niet gewoon versleten? De gasklepasjes zijn nogal berucht om het inslijten, waardoor er voortdurend valse lucht getrokken wordt. Hetgeen dan nukken en bokken veroorzaakt. Meestal is dat inslijten verder niet tot bijna niet waarneembaar.

Oplossing: een Weber scoren Cool

Profiel  
 
75-amitolee
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 16-07-2008

Gepost: 22 augustus 2015 10:30 PM
  [ # 229 ]

Daan ,

Het aanbod voor een N.O.S. Purflux luchtfilter staat nog.

Ik denk dat je de choke gewoon te snel wilt induwen, mijn ervaring onder alle weersomstandigheden was de eerst 15 tot 20 km met choke erop en pas daarna de choke induwen. De rode was indertijd mijn dagelijkse auto en had toen die kwam origineel 36000 km gelopen en ik heb er in in 2 en half jaar ruim 20.000 km mee gereden.

Rene ter Veer

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 22 augustus 2015 10:42 PM
  [ # 230 ]

Ik kan uit eerste hand melden dat je met carbon stoelhoezen prima de berg op komt! Lukt dan zelfs met een Fiat 242.

Nou heb ik het natuurlijk niet zonder geprobeerd….. Wink

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 22 augustus 2015 11:18 PM
  [ # 231 ]

Daan ,

Het aanbod voor een N.O.S. Purflux luchtfilter staat nog.

Ik denk dat je de choke gewoon te snel wilt induwen, mijn ervaring onder alle weersomstandigheden was de eerst 15 tot 20 km met choke erop en pas daarna de choke induwen. De rode was indertijd mijn dagelijkse auto en had toen die kwam origineel 36000 km gelopen en ik heb er in in 2 en half jaar ruim 20.000 km mee gereden.

Rene ter Veer


Ik kan de choke van mijn GSA echt na een km of 5 weer helemaal induwen. En zo hoort het ook.

Wil je echt van de problemen af dan…..Solex eraf, Weber erop.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 23 augustus 2015 12:47 AM
  [ # 232 ]
2d schreef:

110*42*1 centimeter is de afmeting van het gapende gat in de kofferbak waar ik een dezer dagen nog een mooi plaatje MDF (medium density fiberboard) voor ga scoren. Als ik het goed heb resteert er nog precíes genoeg hemelstof om die plank te bekleden.

 

Zorg er wel voor dat de plaat niet naar voor kan vliegen bij een aanrijding.
Ofwel vast scharnier ofwel een u vormig plaatje waar je de hoedenplank in kunt haken.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 augustus 2015 01:23 AM
  [ # 233 ]

Ik ben die stomme solex carburateur nu echt zat. Het heeft geen zin om er weer aan te gaan kloten. Het ding moet er af, ik werk d’r niet meer aan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 23 augustus 2015 02:08 AM
  [ # 234 ]

Even advocaat van de duivel spelen: een correct functionerende Solex carburateur is minstens even goed als een Weber. De laatste heeft hooguit een wat vinniger/zenuwachtiger karakter, wat bij een licht autootje als een Axel niet per se een voordeel is ...
Ik denk dat de slechte naam van de Solex carburateur komt doordat de meeste huis, tuin en keukenknutselaars aan de verkeerde instelschroef draaien om het stationairmengsel te veranderen. Die zit bij de Solex nml vlak boven de voet, verstopt achter een heel klein gaatje. De verkeerde instelschroeven, daarentegen, zijn aantrekkelijk opvallend. Ik neem echter aan dat Waterman wél weet wat ie doet en ik begrijp uit de verhalen dat ie er goed op heeft gelopen, dus dan is het huidge probleem waarschijnlijk gewoon vervuiling. Als er geen filtertje voor zit is dat niet zo gek.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 23 augustus 2015 07:30 AM
  [ # 235 ]

‘t is toch een lokale Roemeense Solex, (een “Solexki”:lol: ) om het even duidelijk te hebben?

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 23 augustus 2015 10:17 AM
  [ # 236 ]

Ik zal eens kijken of ik de herkomst van de Solex kan achterhalen. Als ik een filtertje in de benzineleiding zou willen plaatsen, doe ik dat dan tussen brandstofpomp en carburateur?

Verder denk ik niet dat het probleem te maken heeft met het te vroeg weer indrukken van de choke, omdat de auto aan het begin en tijdens / vlak na het meten van de CO gewoon prima liep. Daarna een rit van Nieuw-Vennep naar Badhoevedorp over de A4 en A9, zonder choke, ook geen probleem. Pas vanaf Badhoevedorp naar Amsterdam begonnen de nukkigheden.

Ben ook benieuwd hoe de motor loopt nu deze weer volledig afgekoeld is, tijd voor een kort ritje zodadelijk.

Ik was overigens van plan om vandaag een ritje Turnhout en weer terug te gaan doen, maar daar zie ik toch maar van af..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 augustus 2015 10:23 AM
  [ # 237 ]

In plaats van dat secreet van een solex, waar ik nu al uren aan heb besteed, moet er een werkende oplossing komen. De Solex is ok als ie nieuw is, maar vanwege de debiele constructie van het secreet en de ongelofelijk nauwe boringen is het ding zo extreem gevoelig voor verstopping en verloop van de afstelling een draak van een carburateur als ie ouder wordt.

Gisteren is het kreng in een ultrosoonbad geweest, heb ik hem daarna nogmaals helemaal doorspoeld en doorgeblazen, gecontroleerd of de voet goed vlak is en alles afgesteld met de juiste schroeven. C0 stond zelfs keurig op 2% en het ding reed als een nieuwe.

Na 15 km weer gezeik.

Ik zeg: exit solex. Dit kost me echt té veel tijd.
Ik stel voor dat 2d een goeie weber van een gsa 1300 gaat zoeken, met spruitstuk en bedieningsmeuk en dat ik die er op zet. Dat is wel ff een klussie maar dan zijn we er in ééns en voor altijd van af.

Dus. Iemand een complete weber-set liggen voor zo’n GSA 1300?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 23 augustus 2015 10:32 AM
  [ # 238 ]

Goed bezig Daan!
Filtertje voor de pomp…

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 23 augustus 2015 11:04 AM
  [ # 239 ]
2d schreef:

110*42*1 centimeter is de afmeting van het gapende gat in de kofferbak waar ik een dezer dagen nog een mooi plaatje MDF (medium density fiberboard) voor ga scoren. Als ik het goed heb resteert er nog precíes genoeg hemelstof om die plank te bekleden.

Als je groen mdf neemt (kost niet veel meer) kan zon plank een stuk beter tegen vocht, in de winter bijvoorbeeld, en zal hij minder snel doorzakken Smile
Succes met het gecarburateur! Ik vind het een ontzettend leuk wagentje!!

doei

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 23 augustus 2015 12:37 PM
  [ # 240 ]

Als er zo veel tijd in is gestoken en de motor er prima mee wil lopen, dan zou ik de oorzaak aanpakken in plaats van blijven vloeken op die arme carburateur. Blijkbaar zit er gruis in het brandstofcircuit.

Ik zou het filtertje zo dicht mogelijk bij de carburateur plaatsen. De brandstofslangen zullen jullie wel al vervangen hebben lijkt me. Zo niet: doen. Scheelt, naast gruis in de brandstof, meteen ook brandgevaar en een hoop potentiële ellende met benzinestank in en rond de auto.

Het kan overigens ook zijn dat er een restje oude peut en/of vocht in de tank zit. Daar helpt geen filter tegen, dat moet je er uit rijden (of de tank droogpompen). Dat heb ik eens gehad toen Brek lang had stil gestaan met nog maar een plasje van een liter of acht in de tank. Daar heb ik nieuwe benzine overheen gemept en dat heb ik geweten. De héle tank lang gemor. Soms een paar km prima rijden, dan plotseling inhouden, dan weer een paar km niks aan de hand om vervolgens te gaan bokken en stationair stil te vallen. Ik had gelukkig door waar het door kwam, anders had ik die (Weber)carburateur waarschijnlijk in de strontsloot gekieperd.

En het kan ook nog zijn dat er een verstopt en stokoud filtertje vlak na de tank zit. Dat geeft ook bijzondere en onvoorspelbare klachten met betrekking tot inhouden.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
 
16 van de 51
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook