Dan ook nog maar een oude GS-motor herinnering, voor wattie waard is.
Mijn vierenzeventiger 1220 motor had op een gegeven moment last van verstopte sproeiers door een soort gumachtige substantie. Na schoonmaken en doorblazen reedtie weer een paar honderd km. Ten einde raad de hele tank er onderuit geschroefd, zeer goed gespoeld, alle leidingen vervangen en het resultaat: het was niet weg, maar wel minder geworden.
Moraal van het verhaal: weetik eigenlijk niet.
Sorry Daan, hoop dat het bij jou nog opgelost wordt.
Adri
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Midfriesland schreef:... blijven vloeken op die arme carburateur. .
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat nukken door condens in de tank had ik bij de trax ook. Flesje meuk er in om het water te binden aan de benzine en het was over. Lijkt me het proberen waard.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Water in de tank is makkelijk te constateren.
Plaats een doorzichtig filtertje in de slang tussen pomp en carburateur.
Als zich daar, na en paar ritten, condens in vormt, zit er ook water in de tank.
Bij het tanken per keer een halve liter spiritus toevoegen aan de brandstof, dan ben je na verloop van tijd van dit probleem verlost.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Luchtfilter: er wordt 1 aangeboden op marktplaats.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed. Gisteren nogmaals met de Axel aan het stoeien geweest. Conclusie:
Ik krijg het ding niet goed lopend. Hij blijft inhouden op de eerste trap. Ploffen, hikken, stoten. Er komt in de eerste trap niet genoeg benzine door de sproeiers lijkt het. Trek ik de choke een stukje uit dan loopt ie beter en kun je er mee rijden. Geef je vol gas, dat de tweede trap open gaat, dan is er niets aan de hand en gaat ie als een speer!
IK heb de carburateur 3x helemaal uit elkaar gehad. Schoongemaakt, alles gecontroleerd. Ik zie geen vuil. De benzine is schoon, de tank ook.
ontsteking is ok: vervroeging doet het, bougies en kabels zijn nieuw. Valse lucht gechecked: geen valse lucht. Gasklep-assen hebben géén speling.
De tank is al een paar keer goed gevuld geweest met verse peut. In de carburateur zijn géén sporen van vocht te vinden. En ook geen vervuiling van betekenis. Het gekke is: na het ultrasoon-bad van afgelopen zaterdag liep het secreet 50 km lang als een zonnetje. CO konden we perfect afstellen, het ding pakte perfect op, liep mooi en reed als een speer.
Na een km of 50 was het weer helemaal ruk weer inhouden en bokken in de eerste trap. Niet mee te rijden, alleen als je de choke uit trekt kun je er wat mee.
Gisteren de carburateur nogmaals helemaal uit elkaar gehad. Het ding schoner dan schoon gemaakt: het helpt niets. Het enige wat opvalt is een beetje oxidatie/corrosie op de bodem van de vlotterkamers. Ik vermoed nu dat er inwendig rotzooi loskomt, rotzooi die is ontstaan door het lange stilstaan.
Gezocht: een goeie solex…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
waterman schreef:Gezocht: een goeie solex…
Huh, Weber toch?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman schreef:Gezocht: een goeie solex…
Geen Weber?
Zo blijft je wel bezig… Dat ding heeft toch weinig kms? Dus eigenlijk zou je ook wel verwachten dat er nergens speling op zit. Maar ja als het materiaal door de leeftijd en stilstaan uit elkaar valt wordt het lastig…
Is het nog een optie om hem voor de zekerheid op een jerrycan benzine te laten lopen?
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Iedere carbu is goed nu. Solex is de kortste klap. Wie heeft er één voor ons liggen en wil er van af?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:Bossie schreef:Wat voor type Solex zit er op die Axel?
een 28 CIC5
Daar kan ik je niet aan helpen. Op de AX had ik een 32/34 Z2 zitten.
Het probleem lijkt wel erg op wat ik m’n laatste Pressé had. Liep toen op de 1e trap ook slecht, maar zodra de 2e erbij kwam wel weer goed. Die carb van mij heeft in korte tijd wel de nodige membranen van de acceleratiepomp versleten. Elke keer een klein gaatje er in.
Als de sproeiers in de carb hetzelfde type zijn als in de 32/34, dan heb ik er daar nog wel wat van liggen. Aangezien hij op de choke wel wil lopen, helpt een grotere sproeier wellicht.
Hier ligt in mijn privé reserve voorraad N.O.S. onderdelen een Solex 28 CIC 4 carburateur in een kartonnen Solex doos.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het probleem is opgelost. Dat had heel wat voeten in de aarde en zo maar dat mag 2d zelf melden als ie zin heeft. Hoe dan ook, Het Wracksel gaat als de brandweer nu.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Het is maar goed dat ik even langskwam voor een beetje handoplegging.
De stoelbevestiging is echt très magnifique!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Hand op de aanzuigopening van de carbu en weg verstopping?
Ik zag al dat Watervrouw Junior tijd heeft kunnen maken. Eindelijk een echte kenner die er naar heeft gekeken en blijkbaar het probleem heeft opgelost