Photobucket
René van Maren schreef:Photobucket
sorry rene ops:
[mod]Ik sta soms raar te kijken dat (dezelfde)steeds maar weer die bucketellende gebruiken…
C2, jou bericht stond drie keer achter elkaar[/mod]
René van Maren schreef:[mod]Ik sta soms raar te kijken dat (dezelfde)steeds maar weer die bucketellende gebruiken…
C2, jou bericht stond drie keer achter elkaar[/mod]
hoe bedoel je met 3 keer
Je bericht was drie keer onder elkaar gepost
Je bericht was drie keer onder elkaar gepost
Je bericht was drie keer onder elkaar gepost
weer on-topic…anders is er de pb nog.
Ik heb in dit topic reeds geroepen dat ik ontzettend voor diesel en gas ben (en vooral de combinatie van die twee), maar nu moet ik opmerken dat ik momenteel toch tot grote tevredenheid benzine stook.
Omdat ik niet meer aan genoeg kilometers kom om de bizar hoge belastingtarieven voor diesel terug te verdienen met goedkopere brandstof, heb ik de diesel op stal gezet.
Benzinerijden is ook best wel leuk! Ik heb er een BX14i voor aangeschaft en ik kan er zelf aardig zuinig mee stoken (1 op 18 al gehaald). Zeker voor zo in de buurt is een benzinekarretje ideaal. Snel warm, vlot van de plek en goedkoop in de belasting (6 tientjes per kwartaal).
Ik ga misschien onderzoeken of methanol (bij) stoken een optie is. Dat is te krijgen voor 3 kwartjes per liter en bevat ongeveer driekwart van de stookwaarde van benzine. Dat betekent dat er anderhalf keer zoveel van nodig is als van benzine. Qua kosten dus vergelijkbaar met benzine van een euro per liter. Ik weet niet goed hoe dat met een injectiemotor gaat. Bij een carb is gewoonweg de sproeiers 1,5x groter nemen de manier om pure alcohol of methanol te stoken. Misschien is bijmengen een optie. Blijft natuurlijk de giftigheid van methanol en het vermogen om rubber aan te tasten een bezwaar wat nog om een oplossing vraagt.
`verum ipsum factum’
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 09-12-2005
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Als je 30.000 per jaar rijdt en begint met een auto met meer als 150.000 op de klok nijg ik naar een diesel.
Na 3 jaar is dat nog enigzins te verkopen, LPG wordt al moeilijker.
Terwijl de aanschaf als occassion niet zover uiteen ligt.
Onderhoud is bij een diesel naar mijn mening voorspelbaar, bij LPG kan er dat eens een verrassing (lees tegenvaller) zijn.
Als je alleen naar WB, brandstof en milieu kijkt dan is er maar 1 keuze: LPG. (vanaf ongeveer 9.000km/jaar bij gebruikte middenklasser en groter.
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
Misschien handig om de poll wat te aktualiseren en de brandstofcel toe te voegen.
Reizen zoals met een ICE maar dan op asfalt.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Denk dat de volgende maar eens lpg moet worden, dieselrijden wordt een beetje erg duur
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
M&M schreef:
... ben je geworden ...
Tsja, als ik zie dat ik goedkoper een picasso op gas kan kopen dan een HDi, de WB een stuk lager is en gas niets kost vraag ik me toch echt af waarom ik nog diesel rijd…..
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Als je naar de C5 kijkt is gas duurder dan HDI.
en als je een beetje kilometers maakt rijd je een benzinemotor zelfs op benzine binnen de kortste keren aan puin.
Ik durf het met mijn 50.000 per jaar dus niet aan om op gas te gaan koken….uhm….rijden.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Tsja, als ik zie dat ik goedkoper een picasso op gas kan kopen dan een HDi, de WB een stuk lager is en gas niets kost vraag ik me toch echt af waarom ik nog diesel rijd…..
Verschil aan de pomp is wel wat kleiner geworden dan in de zomer trouwens.
Maar waarom ineens een Picasso?
Jeroen
EW schreef:Als je naar de C5 kijkt is gas duurder dan HDI.
en als je een beetje kilometers maakt rijd je een benzinemotor zelfs op benzine binnen de kortste keren aan puin.
Ik durf het met mijn 50.000 per jaar dus niet aan om op gas te gaan koken….uhm….rijden.
kan je dit onderbouwen want benzine motoren zijn zeer betrouwbaar en 50000 km op gas is ook geen probleem
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Om op LPG te gaan rijden, heb je er een bepaald gevoel bij nodig. Heb je dat niet, dan moet je gewoon in een olieboot gaan rijden.
De meeste LPG problemen zijn geen echte problemen, het valt over het algemeen gewoon onder het kopje “onderhoud”. Maar als je van mening bent dat de slijtbare onderdelen van een LPG installatie het eeuwige leven dienen te hebben, dan is het niets voor je.
Maar idd, 50K op LPG is geen punt, helemaal niet als het allemaal autostrade kilometers zijn. Ik heb ondertussen menig LPG-tonnetje onder mij door laten glijden, en dat met veel plezier!
patje74 schreef:Om op LPG te gaan rijden, heb je er een bepaald gevoel bij nodig. Heb je dat niet, dan moet je gewoon in een olieboot gaan rijden.
De meeste LPG problemen zijn geen echte problemen, het valt over het algemeen gewoon onder het kopje “onderhoud”. Maar als je van mening bent dat de slijtbare onderdelen van een LPG installatie het eeuwige leven dienen te hebben, dan is het niets voor je.
Maar idd, 50K op LPG is geen punt, helemaal niet als het allemaal autostrade kilometers zijn. Ik heb ondertussen menig LPG-tonnetje onder mij door laten glijden, en dat met veel plezier!
klopt ik heb het afgelopen jaar 50000 km gereden zonder problemen op naar de volgende 50000