Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Domme vraag misschien maar blijft dat een beetje zitten op hoge snelheden?
JW
Totaal aantal Berichten: 6318
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik ben er bij 205KM/u ooit een verloren. In de alpen kun en mag je niet zo hard en zal het prima werken.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Behalve in een vliegtuig (incl. zelf achter de stuurknuppel zitten) ben ik nog nooit zo hard gegaan, dus dat komt wel goed
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Zo, Hier nog even wat hele nuttige informatie en voer voor voorpret
Achter deze link : KLIK vind je 3 mapjes: dag 1, dag 2 en dag 3 met daarin:
een PDF:
Print deze uit en neem deze mee. Met de route en rijtijden in dit overzicht kan je straks de rit rijden en bepalen of het nog wel haalbaar is om de hele rit te rijden, of dat je een hoekje af moet gaan snijden.
een KML bestand:
Deze kan je openen met google EARTH https://www.google.com/earth/ en gebruiken om de route vooraf al in te tekenen in een overzichtskaart. Bijvoorbeeld michelin kaart 354 (TIP!!!) Met de route in google earth is dit maar enkele minuten werk per route, in tegenstelling tot het gebruiken van de geprinte aanwijzingen om de route in te tekenen.
Ook staat er een GPX bestand. Dit is erg handig voor mensen met een GARMIN navigatie. Als je weet hoe het werkt kan je de routes inladen.
Ik heb geen ervaring met andere navigatiesystemen en het inladen/omzetten van route’s. Maar iemand anders hier misschien wel?
Ben je niet in staat om te printen? Geef even een gil.
Ga je de michelin kaart bestellen bij de ANWB? Bestel dan gelijk je Oostenrijk Vignet mee
Jeuj!
2CV6 1980 Verte Embrun
Ik heb nog even een opmerking. Was net aan het kijken voor het bestellen van het vignet voor Oostenrijk.
In Duitsland moeten in steeds meer plaatsen (sommige) auto’s een milieusticker hebben. Als je op de snelweg blijft heb je er geen last van.
http://www.anwb.nl/auto/nieuws-en-tips/tips-en-advies/milieusticker-voor-stadcentra-duitsland
Ik was dus van plan om van de snelweg af te gaan. Wij hebben een blauw kenteken en dan is het niet nodig om een milieusticker te hebben.
Maar volgens mij zijn er onder de deelnemers nog auto’s die er wel rekening mee moeten houden.
Jeeej, routes! Ik ga de Michelin kaart zeker scoren.
Minder positief, ik ben nog steeds bijrijder-loos..
Dit schiet niet op.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik heb echter nog niets gevonden waar staat dat je verplicht bent om een NL stikker te voeren in het buitenland.
Inmiddels wel gevonden op de ANWB site!!
Bijzonderheden
Deze informatie geldt voor Nederlands ingezetenen.
Het Nederlandse kentekenbewijs wordt erkend.
Een NL-sticker is niet vereist. De landcode op de kentekenplaat is voldoende. Heeft uw kentekenplaat geen landcode (aanhangwagen, fietsendrager, oldtimer), dan moet u wel een NL-sticker aanbrengen.
Voor diegenen die nog zo’n milieusticker willen: Koop hem NIET hier!
Wij gaan tegenwoordig in Duitsland langs de dealer van het merk. Daar heeft men ze zo liggen en zijn ze veel goedkoper.
Bij het overleggen van een Nederlands kentekenbewijs hadden we bij de Citroen dealer binnen 3 minuten een groene sticker na het betalen van 5 euro.
Bij de Volvo was het met onze Volvo iets duurder: 10 euro. Maar ook binnen de 3 minuten buiten met sticker en al!
@Nielsje: Das balen!
Nielsje schreef:Minder positief, ik ben nog steeds bijrijder-loos..
Dit schiet niet op.
Ik kan je Adri aanbevelen. Klaagt nooit (mag niet namelijk), gaat hand in hand en hij snurkt niet, steeds als hij onderweg in slaap valt.
Maar serieus: klote! Ik zou zo ook niemand voor je weten…
Ja, beetje teleurstellend is het wel. Diegenen die ik vraag zijn vrij enthousiast, maar kunnen geen van allen vrij krijgen zo kort dag..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Nou ja, dat is ook niet altijd even makkelijk natuurlijk.
Je zou kunnen overwegen een oproepje te plaatsen en daarmee jezelf er ook bij neerleggen dat het niet perse een goede vriend of bekende is die met je meerijdt. In die zin zat er een serieuze toon achter mijn grap over Adri. Die kende ik vorig jaar ook niet, maar we hebben wel een geweldige reis samen gehad. Je moet het een beetje treffen natuurlijk.
Maar ja, Adri gaat dit jaar al op eigen kracht mee…
jaco schreef:maar we hebben wel een geweldige reis samen gehad.
‘t Was maar goed dat Nel erbij was om ons een beetje in de gaten te houden.
Adri
Misschien wil Nel met Niels mee?