Van mijn benzine c6 vind ik het schakelgedrsg in de sportstand wat schokkerig, met name van de 2 naar de 1. De dealer heeft bij de uitlezing geen foutmelding geconstateerd. Het schakelgedrsg in de gewone stand is wel mooi vloeiend. Hebben jullie deze ervaring ook?Ik zie in het onderhoudsboekje dat de automaatolie bij 80.000 km is ververst. De dealer zegt dat de automaat feitelijk te zwak is om ermee in de sportstand te rijden. Hun advies is dan ook om deze stand niet te gebruiken. Nu gebruik ik deze sportstand ook bijna niet, maar moet ik met dit antwoord genoegen nemen en hebben zij gelijk? Er zit nog 2 maand garantie op de auto en ik heb het spoelverhaal bij Oldehage uitgebreid gelezen. Gezien de garantie is dat nu denk ik geen optie.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
....“De dealer zegt dat de automaat feitelijk te zwak is om ermee in de sportstand te rijden.”
Wat een bierverhaal.
Gauw afscheid nemen van deze beundealer.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Automaatolie bij 80.000 ververst, is maar de vraag of dat geheel vervangen is, d.w.z. gespoeld zoals Oldenhage dat doet.
De garantieperiode uitzitten en dan de bak echt laten spoelen. Wat is nu de km-stand?
Zie dat automaatolie bij 65,000 is ververst, althans zo staat het in het boekje. Km stand is nu 115.000.
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
ik ben zelf van mening dat de automaat juist minder op zn donder krijgt in de sportstand. Lijkt mij een broodje aap.
zelf rij ik altijd in de sportstand met de caravan erachter. Solo is de sportstand bij de 2.7 diesel niet nodig in mijn ogen. Gewoon gas geven.
giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
JanSr schreef:....“De dealer zegt dat de automaat feitelijk te zwak is om ermee in de sportstand te rijden.”
Wat een bierverhaal.
Gauw afscheid nemen van deze beundealer.
dat is inderdaad grote onzin.
bij een versleten brein krijg je geen foutmeldingen.
dat merk je door schokkerig schakelen.
ik zou hem nog eens echt goed laten spoelen.
als je het in de normale stand niet merkt, zou ik me er niet al te veel druk over maken.
hoe schakelt hij terug bij gasgeven bergop?
Bergop geen probleem, zelfs met caravan er achter.
Morgen onderneem ik de rit naar Oldehage om de automaat te laten spoelen. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Ik weet uberhaupt niet of zij daar tijd voor hebben en hoeveel tijd dat in beslag zal nemen, maar zou een carbon cleaning ook raadzaam zijn? De km stand is 120.000 en het is een benzine uitvoering