Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 04-04-2015
- C4 (2004-heden) Cactus e-thp 110 Shine
15 september wordt ie onthult! Ben benieuwd
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Geinig, al had het best een vierzitter mogen zijn, dus met de achterstijl op zijn normale plek. En ik vind op de een of andere manier het tankklepje er wat verloren bijhangen nu de achterstijl daar niet meer boven zit.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Even de lijst een schopje geven:
1. In diepte verstelbaar stuur
2. Watergoot bij de ramen van de voordeuren. Bij een natte auto en de eerste keer remmen met raampjes open.. is instant waterval in de auto
3. Zonneschermen voor de achterdeuren vallen uit de auto als iemand raampje open doet.. geen bevestigingspunt
4. Kaarten navigatiesysteem up-to-date
5. In hoogte verstelbaar armsteun
6. Korte slagen voor het schakelen. Wel erg roeren op dit moment.
7. Pano-dak kunnen openen
8. Roof-airbag verwijderen en pano-dak extra naar voren laten lopen.. andere oplossing voor de airbag.
9. Xenon-verlichting als optie mogelijk maken.
10. Automatisch dimbare buitenspiegels als optie mogelijk maken
11. Achteruit rij camera lijnen dynamisch maken. Mee laten bewegen.
12. Last but not least… volledig elektrische versie beschikbaar maken van de Cactus met minimaal 200 realworld km’s.
13. Automatisch spiegels inklappen
14. Meer kleuren keuze voor de lak.
15. MacDonalds functie voor de elektrische ramen. (een keer klikken en helemaal open i.p.v. knop ingedrukt moeten houden).
16. Mogelijk maken dat S&S standaard uitgeschakeld is.
17. Deelbare achterbank
18. Fatsoenlijke opbergruimte voor de afneembare trekhaak (kan volgens het boekje van de trekhaak in het reservewiel maar dat is dus niet zo).
19. Stoelen: kantelbare zitting/meer steun onder de bovenbenen
20. Programmeerbaar rechter scrollwieltje op het stuur (nu is het niet mogelijk te schakelen tussen de opgeslagen DAB-radiozenders, enkel op de standaardvolgorde van de kanalen en dat is ronduit irritant).
21. Softwarefout uit de navigatie halen, waardoor je niet meer naar de juiste straat, maar in de verkeerde plaats wordt gestuurd.
22. handlussen aan het plafond voor het voor ouderen makkelijker uistappen
23. Automatisch dimmende binnenspiegel
24. Toerenteller
25. Olie/koelvloeistof temperatuurmeter
26. Opbergvakken achterzijde voorstoelen
27. Zachter, minder krasgevoelig materiaal binnenzijde portieren
28. Windhaak constructie verbeteren
29. 4x4
30. Bedieningsarmen van ruitenwisser en verlichting dusdanig plaatsen dat de bestuurder ze kan zien
31. Lampje bij achterstoelen
31. Een airco met wat meer vermogen
Andere rijders ook het idee dat de airco het soms niet helemaal bij kan benen? En dat de voorruit bepaald niet warmtewerend is?
C4 Picasso Intensive / Seat Mii
C5 2.0HPi Berline 1 / C4 GP 2.0 L. Business LPG / C4 Berline VTI 120 Tendance / C5 1.6HDI Break 2 / C5 1.6THP Sedan Lim. Business 3 / C5 1.6HDI Sedan L. Business 3 / C4 Berline VTI 120 L. Business / C5 2.0HDI Tourer L. Business 3 / C1 Collection / C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3 / C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1 / C5 2.0HDi Tourer “Allemange” 3 / C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
De airco vind ik juist een sterk punt van de Cactus. Tijdens hete dagen heeft de airco er totaal geen moeite mee om het interieur koel te houden. Kan me voorstellen dat een Cactus met panoramadak erg heet wordt (in de Autoweek van deze week staat een artikel over de duurtester Cactus waarin als negatief punt het panoramadak genoemd wordt bij hete dagen ) daarom heb ik niet gekozen voor een panoramadak.
C4 Cactus Hello Yellow VTI 82
niet dat ik C4c-rijder ben, integendeel. maar voor het overzicht naar achteren zou het wellicht handig zijn om in de C-stijl een ruitje à la BX TRS/TRI-modellen te maken. volgens mij heb je nu een behoorlijke dode hoek naar (rechts/links-)achter.
overigens zou ik me niet gestraft voelen met een (basis-)C4c. echter is de inruilwaarde van mijn huidige auto € 0,-, want Saab èn rechtsgestuurd…
Ooit gehad: 2x BX, 4x Xantia
Nu: 2001 Citroën Xantia 1.8 16v Plus, 25-GT-BN
en: 2x Saab 9000, Mercury Capri
Het glazen dak houdt de warmte beter tegen dan de voorruit. Ik heb in geen enkele Citroën met airco de ervaring gehad dat het systeem wat moeite had met het koelen van de auto. Zelfs niet in de C1. Maar gisteren had ik toch wel het idee dat het systeem helemaal voluit moet staan (en dus lawaai geeft) omdat het in de lagere standen de warmte niet weg krijgt.
En het dashboard wordt onder de voorruit echt bijzonder heet. Veel warmer dan in de C5’s die ik gereden heb. De warmtewerende eigenschappen zijn wat magertjes, zo is mijn ervaring tot nu toe.
C4 Picasso Intensive / Seat Mii
C5 2.0HPi Berline 1 / C4 GP 2.0 L. Business LPG / C4 Berline VTI 120 Tendance / C5 1.6HDI Break 2 / C5 1.6THP Sedan Lim. Business 3 / C5 1.6HDI Sedan L. Business 3 / C4 Berline VTI 120 L. Business / C5 2.0HDI Tourer L. Business 3 / C1 Collection / C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3 / C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1 / C5 2.0HDi Tourer “Allemange” 3 / C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
Wat ik gemiste kans vond was de bereikbaarheid van de kofferbak.
Kreeg al rugpijn van het idee daar mijn boodschappen in te tillen
Citroen rolls better then a Rolls!!
Oh dat heb ik opgelost door de auto te verlagen .. nu moet ik juist bukken om de kofferbak te openen
Dan is het helemaal niks voor mij als lang iemand
Kan je daarna stuiterend naar huis
Mogelijk dat de Cactus Break….als die komt daar verandering in gaat brengen
Citroen rolls better then a Rolls!!
Nou heb ik zelf ook wel rugklachten, maar ik heb geen moeite met de kofferbak. Hij is net zo toegankelijk als de kofferbak van de gemiddelde hatchback.
De zit achter het stuur is denk ik eerder een probleem voor lange mensen.
C4 Picasso Intensive / Seat Mii
C5 2.0HPi Berline 1 / C4 GP 2.0 L. Business LPG / C4 Berline VTI 120 Tendance / C5 1.6HDI Break 2 / C5 1.6THP Sedan Lim. Business 3 / C5 1.6HDI Sedan L. Business 3 / C4 Berline VTI 120 L. Business / C5 2.0HDI Tourer L. Business 3 / C1 Collection / C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3 / C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1 / C5 2.0HDi Tourer “Allemange” 3 / C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Valt wel mee eigenlijk, stoel lekker ver naar achter en chill leunen op die zachte ETG-armsteun doet voor mij een hoop wonderen qua comfort.
Ik heb er nog 1.
Quickstart van de achteruitrijcamera.
Als je de motor start en je rijdt meteen achteruit, heb je de eerste ca 8 seconden nl geen achteruitrijbeeld op je scherm. Dan blijkt het zicht naar achteren opeens wel erg beperkt.
Helemaal mee eens!
Voor mensen met weinig geduld (zoals ik ) is dit heel irritant…
- Life goes too fast to drive slow -
Door een paar sensoren en wat software aanpassingen kunnen ze zo al 6 punten van het lijstje schrappen. Toerenteller, koelwatertemp- /olietempmeter, programmeerbaar programmawieltje, quickstart camera… Toevallig een ICT-er op het forum?