Hallo,
Begin de jaren 80 (ik denk ‘81 of ‘82) verkocht mijn vader de laatst DS waarin hij heeft gereden. Vermoedelijk is deze wagen naar Nederland gegaan. Nu vroeg ik me af of deze wagen daar nog steeds de weg siert.
Het betreft een DS 23 van ‘74 in de kleur bruin scarabee en met bruine jersey binnenbekleding. Het chassisnr. is DSFEOIFE3741 en het motornr. (indien nog de originele motor aanwezig) was 0673011233.
Mss kan iemand van jullie me helpen?
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
‘74 misschien al lang op de schroot..rotslecht staal in die tijd
Re: Opsporing!
Ik heb een vergelijkbare vraag: mijn vader had in 1978-1979 een blauwe Citroën DS 23 Pallas van 1972. Het kenteken 74-HE-19 staat nog in de RDW database, maar heeft sinds 2004 geen APK meer. Kent iemand die auto?
Mijn vader heeft nog altijd goede herinneringen aan de auto, de minder goede (roest, elektrische problemen, benzineverbruik van 1 op 4) probeert ‘ie altijd wat te verdringen Van 2002 tot en met 2006 heeft hij een C5 Exclusive gereden, maar dat haalde het gevoelsmatig toch niet bij de DS.
Van wat ik me van die DS herinner (ik was 8, maar allang ongeneeslijk autogek ): Pallas uitvoering, dik pluche blauwe bekleding, 23 motor met carburateur, vijfbak versnellingen aan het stuur (niet met semi-automaat!), soort van knop in plaats van rempedaal, originele radio in derde dashboard met midden- en langegolf (en een Philips radio alsnog ingebouwd, voor de FM ontvangst) en die machtige verschijning. Toen al groetten DS-rijders elkaar
verleden:
mijn vader: Citroën 2CV4 1970, Citroën DS 23 Pallas Mécanique 1972, Citroën C5 Exclusive 2002
zelf gereden: Talbot-Matra Murena 2.2 1981, Citroën C3 1.4 HDi 2002
heden:
Volvo 480 GT 2.0i 1994, Ford Focus 1.6-16V 2008
Hoy Matra,
Ik hoop dat je zoekertje meer zal opbrengen dan dat van mij.
Zo’n DS, en zeker de 23, was inderdaad een machtige verschijning. Het was ook ‘de beste auto die hij had gehad’ aldus mijn vader. Ik denk volgens uw vader ook wink
Ik ben zelf ook zo’n auto-, zeg maar Citroën-, gek.
Als je zin hebt, kom maar op 17 juni naar nieuwegein naar de AX’en en BX’en kijken. Hoe meer zielen, ...
Ik zal er ook zijn met mijn C5 HDI (NRplaat FNA-533) met KPH van de C5club nederland.
Groeten,
Stefaan
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Ik heb hier in merksem zo’n bruine DS23 zien staan en in redelijk tot goede staat
Zo heb ik het zelfde alleen is het mijn eigen auto.
Ik wil best graag weten wat deze auto allemaal heeft megemaakt, waar ie is geweest enz.
De tand des tijds voel je als je in de auto zit, je droomt dan soms een beetje weg ...
Maar ik denk dat het onbegonnen werk is ...





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik denk dat bijna alle DSen waar we nu in rijden een flink aantal jaren ergens in een schuur opgeslagen zijn. Wellicht hebben ze dan relatief weinig vorige eigenaren. Je kunt niet dagelijks 35 jaar in een auto rijden die dan nog zo goed is… Of vergis ik me?
Wat betreft die schuur, ik heb ergens een draadje over de muizen in mijn dashboard. Ik denk dat de mijne inderdaaf een periode heeft stilgestaan in een schuur.
Maar het zou mooi zijn als je wist wie dat dan zou zijn geweest. Gewoon just to know. Ik denk dat de meesten van ons dat zo voelen (dssers).
Anyway, ik ga nu zo de auto poetsen !
matramurena schreef:Re: Opsporing!
Ik heb een vergelijkbare vraag: mijn vader had in 1978-1979 een blauwe Citroën DS 23 Pallas van 1972. Het kenteken 74-HE-19 staat nog in de RDW database, maar heeft sinds 2004 geen APK meer. Kent iemand die auto?Mijn vader heeft nog altijd goede herinneringen aan de auto, de minder goede (roest, elektrische problemen, benzineverbruik van 1 op 4) probeert ‘ie altijd wat te verdringen
Van 2002 tot en met 2006 heeft hij een C5 Exclusive gereden, maar dat haalde het gevoelsmatig toch niet bij de DS.
Van wat ik me van die DS herinner (ik was 8, maar allang ongeneeslijk autogek
): Pallas uitvoering, dik pluche blauwe bekleding, 23 motor met carburateur, vijfbak versnellingen aan het stuur (niet met semi-automaat!), soort van knop in plaats van rempedaal, originele radio in derde dashboard met midden- en langegolf (en een Philips radio alsnog ingebouwd, voor de FM ontvangst) en die machtige verschijning. Toen al groetten DS-rijders elkaar
Bumpje van een héél oud topic, want… ik heb vandaag gezien dat de 74-HE-19 geldige APK heeft tot 26-06-2017! Verzekering is geldig, eigenaar particulier, dus deze is de weg weer op.
Wie oh wie heeft deze auto ergens gespot? Want er zijn uit die tijd geen foto’s bewaard gebleven helaas.
verleden:
mijn vader: Citroën 2CV4 1970, Citroën DS 23 Pallas Mécanique 1972, Citroën C5 Exclusive 2002
zelf gereden: Talbot-Matra Murena 2.2 1981, Citroën C3 1.4 HDi 2002
heden:
Volvo 480 GT 2.0i 1994, Ford Focus 1.6-16V 2008